Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25523)

lille bolle 26-04-09 16:19

Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Har lest en del om ketolyse,men jeg er livredd for at jeg skal gå opp i kg i stedenfor ned,det hadde jo vært typisk meg det da:)

jeg er også veldig kresen liker ikke fisk helst bare hvit kjøtt og samme er det med grønnsaker like kresen der.noen som kan komme med noen gode tips?

trenger tips til alle måltider:)

Sassy88 26-04-09 19:34

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det
 
Faren for at du går opp i vekt på ketolysekuren er nok liten, så om du har en del kilo du vil ned er jeg sikker på at du vil lykkes:D

Jeg er også ganske kresen i matveien, men allikevel så er det mye godt vi kan spise.

Eks. på mat man kan spise:

Steikt egg og bacon.
Omelett med skinke.
Wok med kylling, rent kjøtt eller fisk.
Pannekaker (som du fikker oppskrift på her inne).
Kjøttdeig med tilbehør (f.eks hamburger med salat, løk og rømme).
Taco (uten lefser eller tacoskjell) med salat, grønnsaker, rømme og litt salsasaus.
Ovnssteikt kyllingfilet med grønnsaker.
Fløtegratinert brokkoli.

Lista over hva man kan spise er lang, men dette er noe av det som det går mest av her:D

lille bolle 26-04-09 19:52

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det
 
å takk for svar:)
jeg vil ned ihvertfall 15 kg så det er jo endel og ta av.men hvor mye kan man spise til hvert målltid?må man veie maten,for det er jo litt stress da.

Gerd 26-04-09 20:00

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det
 
Heisann :)

Viss du følger ketolysekuren riktig, går du ikke opp i vekt :)

Anbefaler deg å lese om ketolyse her: www.ketolyse.no ,
skaffe deg boka, enten låne på bibilioteket eller kjøpe. Og les boka godt, og sett deg inn i filosofien. I boka står det både menyer, forslag, tips, hva som skjer, hvorfor ketolysekuren virker som den gjør osv osv.
Du bør også skaffe vitaminene. De er skreddersydd et ketogent kosthold :)

Lykke til :D

Sassy88 26-04-09 20:06

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lille bolle (Innlegg 707066)
å takk for svar:)
jeg vil ned ihvertfall 15 kg så det er jo endel og ta av.men hvor mye kan man spise til hvert målltid?må man veie maten,for det er jo litt stress da.

Du skal spise deg mett:D
Ettersom man skal ha et stort fettinntak når man går på ketolyse så vil du ikke orke allverden før du føler deg mett. Jeg kunne f.eks. spise som en hest før jeg starta på kuren, men nå skal det ikke allverden til før jeg blir mett. Å telle kalorier er ikke nødvendig på ketolysekuren, så lenge du er i ketose og går ned i vekt. Jeg veier med andre ord ikke maten.

Dette er andre gangen for meg på denne kuren, første gang gikk jeg ned 18 kilo på drøye 3 mnd, men siden jeg falt tilbake til gamle synder, og begynte å trykke i trynet alt jeg så, så gikk jeg selvsagt opp igjen:mad:

lille bolle 26-04-09 20:16

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
oi guri da har du vært flink:)
er det viktig og spise hver 4 time?
mye mas men har ikke tid til og vente på boka jeg:)men skal leseden når den kommer

Sassy88 26-04-09 20:22

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Det er alltid viktig å spise regelmessig for å holde forbrenninga oppe best mulig, så å spise mindre måltider hver 3-4 time er mye bedre enn større og sjeldnere måltider:D

Selv så kan jeg vel ikke skryte over at jeg er like flink til akkurat det der, men alt er som regel lettere i teorien enn i praksis.

Mye vann er også viktig, helst 2-3 liter per dag, og mer om du er i fysisk aktivitet:D

Skjønner godt du er ivrig etter å starte, men det er flott at du har bestilt boka, for den er gull verdt!! Jeg leste den ut på èn dag da jeg fikk den første gang jeg begynte på kuren, og du finner svar på det aller meste i den:D
Eneste jeg savner i den er bedre og flere oppskrifter på god mat, men det kan man finne flust av her inne, så det er ikke så farlig allikevel:p

lille bolle 29-04-09 13:41

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Da er boka lest og til mandag blir det oppstart på ketolysekuren.grugleder meg litt.sakl bruke helga til og skrive ukes meny tenker jeg:)

Reiseglad 29-04-09 13:47

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Lykke til:D! Dette klarer du:p

lille bolle 29-04-09 13:55

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Ja jeg tror og håper det:)
Målet er jo og gå ned de kg før vinteren slik at jeg kan få brystreduksjon.på begynnelsen av nyåret 2010.og neste mål er og holde meg der,slik at jeg kan ha verdens nydeligste kjole på bryllupsdagen:)

Fungirl 29-04-09 14:29

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Signerer Gerd i det hun skriver, kjøpt/lån boka. Bruk tid på å lese den, bestem deg for at det er en varig livsstilsendring (altså ikke gå tilbake til samme gamle når målet er nådd)

Ønsker deg lykke til med slankingen og bryllupet i 2011 :)

Cyan 29-04-09 15:16

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Sitat:

Å telle kalorier er ikke nødvendig på ketolysekuren, så lenge du er i ketose og går ned i vekt. Jeg veier med andre ord ikke maten
Det kan nok likevel være lurt å veie maten i begynnelsen, ikke fordi man teller kalorier men fordi man teller karbohydrater. På ketolysekuren skal man ha 15 gram karbohydrater om dagen som skal komme fra grønnsaker. Å veie i begynnelsen kan være veldig lurt fordi øyemålet ikke alltid er til å stole på ;) I tillegg er det vel ikke helt uvanlig at man kan gå i fella og få for lite karber til å begynne med i dietten. Det bløir lett til at man tenker IKKEkarbo og ikke LAVkarbo.

Lykke til :)

Fungirl 29-04-09 15:25

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 708451)
Det kan nok likevel være lurt å veie maten i begynnelsen, ikke fordi man teller kalorier men fordi man teller karbohydrater. På ketolysekuren skal man ha 15 gram karbohydrater om dagen som skal komme fra grønnsaker. Å veie i begynnelsen kan være veldig lurt fordi øyemålet ikke alltid er til å stole på ;) I tillegg er det vel ikke helt uvanlig at man kan gå i fella og få for lite karber til å begynne med i dietten. Det bløir lett til at man tenker IKKEkarbo og ikke LAVkarbo.

Lykke til :)

Enig med Cyan, har selv gått på ketolyse siden mai i fjor og ikke en bit med karbs kommer innenfor munnen uten at de er veid og notert ned :)
Utenom noen mangler i ny og ne ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no