Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Peanøtter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13630)

Nila 28-06-07 14:54

Peanøtter
 
Kan man spise peanøtter?? sånne med skall....

MorStine 28-06-07 15:05

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nila (Innlegg 299749)
Kan man spise peanøtter?? sånne med skall....

Ser på filosofien din at du følger Atkins, så der vet jeg ikke... På Ketolyse skal man ikke spise peanøtter i allefall...

Nila 28-06-07 15:08

Sv: Peanøtter
 
Ja, det står Atkins...MEEEEEN...er veeeeldig interessert i Ketolysekuren merker jeg...:rolleyes: Tror jeg skal hive meg på ketolyse, bare jeg får kjøpt boka....som INGEN har når jeg SKAL ha den...:mad:
Må på ny jakt etter den i dag...
Hva er egentlig forskjellen på atkins og ketolyse?

Gerd 28-06-07 15:15

Sv: Peanøtter
 
Usalta peanøtter kan du spise litt av, mener jeg... Men det er såpass som 10,9 karber pr 100 gram iflg. matvaretabellen. Så det kan være lurt å spare de til senere i kuren, når du øker karbeinntaket litt :)

Nila 28-06-07 15:18

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 299778)
Usalta peanøtter kan du spise litt av, mener jeg... Men det er såpass som 10,9 karber pr 100 gram iflg. matvaretabellen. Så det kan være lurt å spare de til senere i kuren, når du øker karbeinntaket litt :)

Jepp, det skal jeg gjøre:) Gleder meg til å lese boka til Torkild da:)
Grunnen til at jeg spurte om peanøttene er vel at jeg er på leting etter lovlig snacks...

Gerd 28-06-07 15:18

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nila (Innlegg 299769)
Hva er egentlig forskjellen på atkins og ketolyse?

Det kan du lese om her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=forskjellen

:)

Gerd 28-06-07 15:20

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nila (Innlegg 299780)
Jepp, det skal jeg gjøre:) Gleder meg til å lese boka til Torkild da:)
Grunnen til at jeg spurte om peanøttene er vel at jeg er på leting etter lovlig snacks...

Bacongull og god gammeldags fleskesvor. Evenetuelt lage ostechips selv.: Høvle skiver av ost, ha på litt krydder stek i stekeovn på 200 grader til de bobler og blir lys brune i kantene. Nammis :)

Nila 28-06-07 15:22

Sv: Peanøtter
 
Takk:) Leser som en gal her...

Nila 28-06-07 15:23

Sv: Peanøtter
 
kan man spise baconsvor???
bacongull?

Gerd 28-06-07 15:26

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nila (Innlegg 299785)
kan man spise baconsvor???
bacongull?

YESS!!!! :D
Bare ha i bakhuet at det er masse salt i de og de binder litt vann. Så det er ikke det beste å ha i seg rett før veiing... :)

MorStine 28-06-07 15:28

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nila (Innlegg 299785)
kan man spise baconsvor???
bacongull?

Baconsvor i allefall... Bacongull er vel sånne litt større flak, mener å ha lest at det er mye karber i de??? Jeg spiser kun svor, de er i 45gr poser, og jeg klarer ikke spise en hel pose engang, blir kvalm av for mye;)

Ullabulla 28-06-07 16:04

Sv: Peanøtter
 
Ang. nøtter.
Jeg kjøper ristet, usaltet peanøtter i en innvandrebutikk.
Nøtterne er levert av Sunrise Food AS på Økern.
På pakken er oppgitt at 100 gr. peanøtter inneholder 8,6 gr. carb.
Jeg bruker 10 gr. i cottage cheese til frokost. Det tror jeg selv ketolyse kuren tillater.
Paranøtter inneholder ennå mindre, kun 5 carb pr. 100 gr. Her bruker jeg å ta 3 stk til kaffen om kvelden for å ha litt å bite i da nøtterne er ganske store.

Nila 28-06-07 16:41

Sv: Peanøtter
 
Hørtes godt ut med peanøtter i cottage cheese da:) Jeg bruker å kjøpe peanøtter m/skall. Må vel kalles 100% naturell:)
Synes det er innmari godt:):)

Nila 28-06-07 16:43

Sv: Peanøtter
 
ahh...og jeg som ikke liker baconsvor...digger derimot bacongull...sukk..jaja...leter videre etter lovlig snacks:D

Gerd 28-06-07 16:53

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nila (Innlegg 299809)
ahh...og jeg som ikke liker baconsvor...digger derimot bacongull...sukk..jaja...leter videre etter lovlig snacks:D

Kims har bacongull som er lovlig på ketolysekuren :) Sorte poser.

Gladimat 28-06-07 17:28

Sv: Peanøtter
 
KREMT :flau: ... må bare innrømme at jeg har spist en NEVE salte peanøtter omtrent hver kveld i to uker... :rulleøyne Synes ikke det har senket vektnedgangen.

Gerd 28-06-07 17:31

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gladimat (Innlegg 299822)
KREMT :flau: ... må bare innrømme at jeg har spist en NEVE salte peanøtter omtrent hver kveld i to uker... :rulleøyne Synes ikke det har senket vektnedgangen.

nei det er ikke sikkert det gjør det. Men det er ikke anbefalt på ketolysekuren :)

Nila 28-06-07 19:30

Sv: Peanøtter
 
Kult!! Da blir det bacongull i helga:D

Nila 28-06-07 19:32

Sv: Peanøtter
 
Maarud som har bacongull:D

Gerd 28-06-07 19:35

Sv: Peanøtter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nila (Innlegg 299858)
Maarud som har bacongull:D

Kims har også. En av de er med salt og en er kryddersmak på.. Du kan si det sånn at jeg har smakt begge... he he.. og begge er like gode :D

Nila 28-06-07 19:51

Sv: Peanøtter
 
Da må jeg på butikken i morgen:D

Photobscura 29-06-07 10:21

Sv: Peanøtter
 
Snackstips: Selleristang og squash og eller agurk skjørt i stenger, og ha dip til. Dipen man kjøper i butikken som er beregnet på potetgull er en så liten mengde at man kan tillate seg det (synes jeg:)) eller man kan lage sin egen med krydder og salt! ELLER man kan kjøpe piska kremost, og dyppe i det.
VELDIG GODT!! :sikle:

Anne 20-05-08 12:26

Sv: Peanøtter
 
Legger en link om nyttig stoff om peanøtter her og....botansik sett en belgfrukt

http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/arac_hyp.htm


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no