Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Mills Peanøttsmør (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43306)

Sol-Angelica 26-04-11 10:39

Mills Peanøttsmør
 
Er det fyfy? Har søkt her inne men finner ikke noe spesielt om denne. Tenkte å spe på med litt varianter av pålegg å kjøpte denne på butikken i dag. Er 15 gr kh pr 100 gr. Eller finnes det bedre varianter av peanøttsmør også? Vet ikke om jeg liker det en gang jeg, har aldri smakt :p

Furine 26-04-11 11:17

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Mills sitt peanøttsmør har vel sukker i seg. Om du skal ha peanøttsmør, gå for noko utan sukker. Det er ganske lett å lage peanøttsmør sjølv. Om det er heilt lov på ketolyse, er eit anna spørsmål ...

pheona 26-04-11 12:00

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Så vidt jeg husker så er det allt over 5karb på 100g er "fy fy"

TrillTrall 26-04-11 12:18

Sv: Mills Peanøttsmør
 
En del butikker, Ica og Mega i alle fall, har peanuttsmør som består av kun peanutter og bittebittelitt salt. :) Ikke fullt så smøremykt som Mills sitt, men mye bedre og sunnere!

Sol-Angelica 27-04-11 00:09

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Ga bort glasset til niesen min jeg :P Så får jeg se litt bedre neste gang jeg kommer over noe som kanskje kan være fristende. Skal se innom helsekosten neste gang jeg passerer, å mega selvfølgelig :)

Regret 27-04-11 00:32

Sv: Mills Peanøttsmør
 
hæ? finnes det peanutsmør som er lov på ketolyse? altså under 6g? Det som blir nevnt fra ica og mega der høres jo ikke værst ut, men jeg tror peanøtter inneholder mye karbo i seg selv? Lett å gå over dagsgrensa om man spiser det vil jeg tro?

Melusine 27-04-11 17:49

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Jeg kjøpte et peanøttsmør for lenge siden på Spar, det heter "Biona organic peanut butter" og har 13g karber/100. Inneholder kun 100% organiske peanøtter og litt havsalt, men det er nok ikke så lurt på ketolyse, tenker jeg, og mitt har blitt stående i skuffen...hehe :)

Livsglede 27-04-11 21:13

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melusine (Innlegg 1091379)
Jeg kjøpte et peanøttsmør for lenge siden på Spar, det heter "Biona organic peanut butter" og har 13g karber/100. Inneholder kun 100% organiske peanøtter og litt havsalt, men det er nok ikke så lurt på ketolyse, tenker jeg, og mitt har blitt stående i skuffen...hehe :)

Men tar du 13x100 delt på 10 gr som du gjerne tar på skiva så er det kun 1,3 karber :) så inneholder det ikke sukker kan jo litt være lov av og til vil jeg tro. Selv om jeg selv prøver å holde meg til maks 5 karber pr 100 gr. så må vi ikke bli fanatiske:rolleyes: om du har lyst på peanøttsmør på en lavkarbo skive en lørdags morgen, ja da hadde jeg unnet meg det:) dette er jo ikke en diett, men en livsstil som du skal leve livet ut eller hva:confused: Derfor må en ikke nekte seg alt en har lyst på, men heller begrense ting:p

Melusine 28-04-11 13:48

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Man skal absolutt unne seg dette av og til om en har lyst på det ;)
Nå er jeg litt fanatisk, jeg...for etter at jeg har klart å unngå matvarer som trigger søtsuget mitt (jeg er en stor sjokoholiker!) har jeg ikke lyst til å falle tilbake. Men man må selvsagt kjenne etter selv og prøve seg frem, det som fungerer for noen fungerer kanskje ikke for andre.

Annne 28-04-11 13:55

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Jeg har flere ganger laget peanøttsmør selv, det er sjokkerende enkelt (og billig, hvis man bruker First price-peanøtter el.).

Kjører man peanøtter i stavmikser eller liknende, blir det peanøttsmør av seg selv etterhvert. Det tar kanskje 5min. Det er enda lettere om man varmer nøttene litt i ovnen først.

Hvis man tilsetter litt olje eller tahini (sesamfrøpure) kan man få ned karbohydratprosenten litt. Ellers går det an å blande med andre nøtter, for eksempel mandler eller paranøtter. Eller man kan selvfølgelig lage nøttesmør av bare disse, helt uten peanøtter. Jeg anbefaler Tahini, det gir en veldig sånn peanøtt-aktig smak og konsistens. (litt sånn tørt og seigt i munnen, hvis dere skjønner)

solmåne 29-04-11 17:19

Sv: Mills Peanøttsmør
 
Jeg har et glass mills peanut butter stående som jeg benytter meg av når jeg blir godtesyk. Da tar jeg gjerne en teskje med det og bruker det rett og slett som snop siden jeg ikke er så glad i den mørke skjokoladen. Faren med det for meg er at det kan være litt for godt til tider og at det blir både 2 og 3 skjeer før jeg klarer å stoppe, men heldigvis så har det ikke hatt noen innvirkning på nedgang eller videre søtsug, så for meg har den løsningen funket:)

Cyan 29-04-11 19:24

Sv: Mills Peanøttsmør
 
De fleste typer peanøttsmør inneholder herdet fett, så skal man ha peanøttsmør bør man lage det selv eller kjøpe organisk.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no