Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45341)

Pus_1808 18-06-11 20:59

Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?
 
Jeg prøvde en ny te som jeg syntes smakte utsøkt! Men når ting smaker godt så blir jeg skeptisk:P

Ingredienser: Kakaoskall* (60%), kanel*, lakrisrot*, johannesbrød*, byggmalt*, kardemomme*, ingefær*, kryddernellik*, kanelekstrakt, vaniljeekstrakt, sort pepper*, ingefær olje*, vaniljebønner*. *= Fra Debiogodkjent økologisk landbruk.

Jeg ble litt skeptisk til byggmalt, da jeg forbinder det med korn. Er det farlig? Det er vel sikkert ikke farlig da, for da hadde de ikke solgt den. Men jeg lurer på hvordan det er med karbohydrater i en te.

Og er suketter tillatt?

Kitsu 18-06-11 21:03

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?
 
Det har vel blitt sagt at med mindre du har tenkt å spise teposen, så er det meste av te greit. Men pass deg for instant-teer, de er som oftest fulle i sukker.

Pus_1808 18-06-11 22:04

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?
 
Så kan jeg regne 0 karbo?

Hehe, jeg sugde faktisk litt på posen, men det var ikke så godt:P

Kitsu 18-06-11 22:12

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?
 
Jeg teller hverken te eller kaffe og jeg får i meg MENGDER. Er aldri lysten på bare vann, det går stort sett i varm drikke her. Har da gått ned likevel, så vil tro man kan drikke det man vil av te - i alle fall i pose eller løsvektform. Er nok noen teer, fruktteer kanskje, som inneholder noe karbo, men det er da vel ikke mange grammene i en pose?

Pus_1808 19-06-11 12:05

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?
 
Den teen jeg drikker, så veier hver pose 2 g. Men suketter, er de ok?

Pus_1808 19-06-11 12:09

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?
 
Oppdatering nå på morgenkvisten:

- Jeg drakk en kopp te (liten kopp, ca 1-1,5 dl) med 4 dråper stevia (fant ut at de ikke gav riktig søtning, og måtte ha suketter) og 2 suketter.

Før: 4,4
Etter: 4,6

Spørsmålet er, hvor er karboene?

Kitt 19-06-11 12:26

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pus_1808 (Innlegg 1142362)
Oppdatering nå på morgenkvisten:

- Jeg drakk en kopp te (liten kopp, ca 1-1,5 dl) med 4 dråper stevia (fant ut at de ikke gav riktig søtning, og måtte ha suketter) og 2 suketter.

Før: 4,4
Etter: 4,6

Spørsmålet er, hvor er karboene?

4.6 hva?
4.6 hva?

Dersom du snakker om blodsukker,er forskjellen så liten at den kan komme av hva som helst. Hadde du målt i en annen finger føste gange, kunne tallene ha vært omvendt, liksom!:p

Dog er det noen som får litt blodsukkerstigning av suketter/noen typer kunstig søtstoff, men til forskjell fra det mange her inn syns å tro, er dette ikke vanlig i følge min dia- sykepleier!:):)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no