Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10447)

Aadna 26-09-06 20:11

Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Kan man få noen Skader av og spise maks 20 karbo om dagen og rund 1000 kalorier?

Aline 26-09-06 21:28

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
1000 kcal er for lite, og du vil mest sannsynlig gå på sparebluss.. Ikke noe å anbefale...!

Hvorfor ikke prøve vanlig lavkarbo?

Monen 26-09-06 21:30

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Eurodietten er vel under 1000 kcal pr. dag.... Bør man ikke gå på den, da?

Aadna 26-09-06 21:41

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monen (Innlegg 202885)
Eurodietten er vel under 1000 kcal pr. dag.... Bør man ikke gå på den, da?

jeg kjører på med maks 20 karbo og 1000 kcal i noen uker nå, så lenge det ikke er livsfarlig så går det greit for meg :)

Monen 26-09-06 21:45

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Men går man ned mer av kombinert lavkarbo/lavkcal?
Hører jo også at når man går på lavkarbo er det viktig å få i seg nok fett, fordi det hjelper til med å forbrenne... Blir litt forvirra, jeg..

Huldr 26-09-06 21:53

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monen (Innlegg 202885)
Eurodietten er vel under 1000 kcal pr. dag.... Bør man ikke gå på den, da?

Man skal jo aldri gå på Eurodietten uten at en lege overvåker det...

Jeg ville IKKE eksperimentert på den måten Aadna. Du vet ikke hva slags effekter du vil få på kroppen av det! Er det virkelig verdt å risikere helsa for å bli tynnere?

Og det er jo vanskelig å leve med, da det ganske riktig er viktig med fett når man spiser så lite karbohydrater. Fett inneholder ganske mange kcal...

Huldr 26-09-06 21:58

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Det er ingen vits i å kutte på kaloriene heller, for øvrig - kroppen vil bare gå på sparebluss, og effekten av lavkarbo vil utebli.

Monen 26-09-06 22:05

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Går selvfølgelig ikke på eurodietten uten oppfølging av lege ;)
Det er gynekologen som har anbefalt det for meg. Men eurodietten er jo også nesten uten fett, derfor jeg lurte... den er jo både lavkarbo og lavkcal...

Aadna 26-09-06 22:06

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 202898)
Det er ingen vits i å kutte på kaloriene heller, for øvrig - kroppen vil bare gå på sparebluss, og effekten av lavkarbo vil utebli.

okeii, da dropper jeg det, så nå blir det kun lavkarbo (atkins dieten) :)

Huldr 27-09-06 14:04

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monen (Innlegg 202901)
Går selvfølgelig ikke på eurodietten uten oppfølging av lege ;)
Det er gynekologen som har anbefalt det for meg. Men eurodietten er jo også nesten uten fett, derfor jeg lurte... den er jo både lavkarbo og lavkcal...

Jeg visste ikke at du gikk på den, bare påpekte det :)

Ellers vet jeg svært lite om Eurodiett, så jeg kan ikke uttale meg fra eller til om det.

Sitat:

okeii, da dropper jeg det, så nå blir det kun lavkarbo (atkins dieten) :)
Godt å høre, Aadna! :klem:

stinasol 27-09-06 14:21

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
spis fett/kalorier :) det har jeg gjort masse utav og alikevell tatt av 5 kg på 3 uker(bedre kan det vel ikke bli?)

MHM 27-09-06 14:37

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Ekstremt sunt - veldig sunt - sunt - stort sett sunt - av og til sunt - usunt - altfor usunt - farlig usunt - livsfarlig

Er vel ikke noe poeng å ligge helt til høyre på denne skalaen her...? ;) Ser det er mange som argumenterer med at så lenge ting ikke er livsfarlig så er det greit. Er ikke helt enig i det. Selv om Eurodieten i seg selv er fettfattig, så skal man der spise avokado/oliven ved siden av og minst 2 ss oliven/rapsolje. Denne type fett ØKER fettforbrenningen! :eek:

Å ikke spise nok sunt fett er ikke noe sjakktrekk, hverken for helsa eller vekta.

Monen 27-09-06 18:57

Sv: Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MHM (Innlegg 203120)
Ekstremt sunt - veldig sunt - sunt - stort sett sunt - av og til sunt - usunt - altfor usunt - farlig usunt - livsfarlig

Er vel ikke noe poeng å ligge helt til høyre på denne skalaen her...? ;) Ser det er mange som argumenterer med at så lenge ting ikke er livsfarlig så er det greit. Er ikke helt enig i det. Selv om Eurodieten i seg selv er fettfattig, så skal man der spise avokado/oliven ved siden av og minst 2 ss oliven/rapsolje. Denne type fett ØKER fettforbrenningen! :eek:

Å ikke spise nok sunt fett er ikke noe sjakktrekk, hverken for helsa eller vekta.

Har ikke begynt på eurodietten ennå.. Men skal man ha i seg mye avokado/oliven i tillegg til disse posene?
Oliven klarer jeg ikke, avokado har jeg aldri smakt..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no