Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Trenger råd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47676)

lizliz 08-09-11 20:49

Trenger råd
 
Jeg sliter en del med at jeg blir så inspirert av alle dessert oppskifter her inne. Jeg har alltid synes at det er gøy å bake, men kun gjort det til spesielle anledninger, noen mer spesielle enn andre :p
men nå som jeg er på denne kuren for tredje uken på rad uten noe form for sprekk ( føler ikke jeg har lyst på høykarbo ting lenger heller) så har jeg rukket å få lest gjennom en del tråder. Jeg har da spesiellt sett mye på oppskrift tråder og har nå lyst til å prøve ut alt på en gang. Alt for mye gode kaker og snacks..
Så jeg som egentlig aldri har spist godteri annet enn i helgen føler nå en trang til å spise dessert hele tiden. Har ikke laget noen av kakene enda venter på en god nok annledning,men har testet litt andre ting som bacongull ( usj, ikke godt) 88% sjokolade, bringebær med pisket fløte, blåbær med fløte, og div nøtter.

Hadde jeg klart å holde meg til lørdagen så hadde det vel ikke vært så ille, men er redd mine utskeielser ødelegger hele kuren?


Så hvordan skal jeg få kroppen til å slutte å tenke at den vil ha noe søtt etter middagen ? Jeg spiser allerede masse fett, så tror det her er mer mentalt enn fysisk.

Noen tips? Hvordan stopper dere cravings?

Dør forresten etter å prøve å lage bounty!

lizliz 10-09-11 15:45

Sv: Trenger råd
 
Hmm.. Jeg er tydeligvis ganske alene om dette problemet..

kun en ting å gjøre da, ta seg selv i nakkeskinnet og skjerpe seg!

Millie88 10-09-11 17:04

Sv: Trenger råd
 
Jeg pleier å lage meg en kopp te med soyamelk etter middag for å dempe cravings... Funker veldig bra for meg

Lindemor 10-09-11 17:11

Sv: Trenger råd
 
Jeg visper litt kremfløte med sukrinmelis og hakker en bitteliten bit med mørk sjokolade som jeg har over og nyter det hvis jeg får lyst på noe "syndig" og godt. Litt holder.

For å kvitte seg med suget er det vel egentlig bare en medisin som er brukenes og det er å kutte ut, leve med abstinensene som defintivt kommer og komme ut i den andre enden som kvitt suget.

Yrla 10-09-11 17:12

Sv: Trenger råd
 
Kutt det helt ut og heller planlegg sunne, gode måltider. Du kan ta deg litt sukkerfrie tyggis, pastiller etc og en og annen kaffe latte med soyamelk/fløte med kunstig søtning som sukrin, suketter eller noe.

Nerthus 10-09-11 17:53

Sv: Trenger råd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1203961)
Kutt det helt ut og heller planlegg sunne, gode måltider. Du kan ta deg litt sukkerfrie tyggis, pastiller etc og en og annen kaffe latte med soyamelk/fløte med kunstig søtning som sukrin, suketter eller noe.

Enig, etter laaaang tid på lavkarbo med lavkarbo-godis hjelp hele veien, ser jeg at jeg må manne meg opp nå til å kutte alt av søtt... i en LANG periode... og jeg gruer meg...:rolleyes:

I starten spiste jeg ikke særlig kunstig søtt i det hele tatt uten problem, men med liten matlyst så ble det litt mye lavkarbo-smoothies som overtok for "ordentlig" mat og det er jo IKKE særlig bra i lengden! Mann deg ordentlig opp og hold deg straight i en mnd eller så til, legg så heller inn EN lavkarbo-oppmuntring EN gang i uka og hold deg til det.

Livsglede 10-09-11 20:05

Sv: Trenger råd
 
Eggedosis av 1 egg og ca 1 ss sukrin med bittelitt raspa sukkerfri sjokolade over demper søtsuget sykt. Klarer nok ikke å spise opp alt heller da dette blir fluffy og godt. Men best av alt er jo å kutte ut, men må man så må man av og til:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no