Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Meieriprodukter, igjen og igjen. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57012)

spisetrollet 02-06-17 11:39

Meieriprodukter, igjen og igjen.
 
Hei orakler! :)

I 2009 levde jeg på streng lavkarbo.
Veldig enkel kost : Kjøtt, grønnsaker, meieriprodukter, egg og en type hjemmelaget lavkarbobrød. Ingen lavkarbokaker eller andre oppskrifter.
Holdt meg til max. 5 karb. pr. 100 gr. i matvarene (helst mindre).

Skeiet ut med 90% mørk sjokolade, et par ganger i måneden.


Nå er jeg i gang igjen, og har nå plutselig fått med meg at meieriprodukter bremser ned effekten for mange. Jeg spiste jo MYE meieriprodukter, og raste ned i vekt (10 kg. på tre måneder uten spesielt mye ekstra mosjon).

Flere enn meg som ikke har merket noe negativ effekt ved inntak av meieriprodukter?

Noen som ikke merket forskjell tidligere, men merket forskjell senere?

Usikker på om jeg burde redusere inntaket nå, eller om jeg kan kjøre på som jeg gjorde første gang :rolleyes:

kamp 02-06-17 14:50

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.
 
Det varierer fra person til person.

Vist du går ned i vekt med det kostholdet inkludert melkeprodukter så er det jo kjempe fint for deg! Men vist du over lengre tid ikke går ned i vekt så kan du vurdere å kutte de.

ekenna 04-06-17 22:36

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.
 
Tja, jeg ville da ikke redusert inntaket om du ikke vet om det vil bremse deg eller ikke. Jeg vet at jeg har redusert inntaket tideligere på lavkarbo, men at det ikke hadde noe å si for min del på vektnedgangen, så nå spiser jeg meieriprodukter. :) Jeg tenker heller at om vektnedgangen skulle stoppe opp, kan jeg se på hva som kan bremse den da, ikke før den stopper opp, for da gjør jeg jo noe riktig :p

Andre igjen vet jeg blir påvirket av meieriprodukter og får bedre resultater av å minske inntaket. Det er svært individuelt.
Lagre

Mariehøna*87 24-08-17 23:55

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.
 
Det er forskjell på de ulike typene meieriprodukter, som jeg har skjønt det, da melkeprotein påvirker insulinproduskjonen. Det er da snakk om produkter som inneholder myseprotein. Alle produkter som er høypasteurisert er visst greit, siden mysen denatureres ved høy varme. Dvs blant annet rømme og fløte. Harde oster inneholder jo ikke myse. :) Alle typer yoghurt er visst med på å produsere insulin. Og melk, selvfølgelig, men den inneholder jo en del laktose. Har dog hørt om de som ikke "tåler" noen form for melkeprodukter med tanke på at vekta stagnerer. Vet ikke helt grunnen til det. Kanskje mer følsom? :confused:

sylwester 26-08-17 02:45

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.
 
Jeg føler selv at jeg spiser mye meieriprodukter, men det er i praksis de feteste slik som kremfløte, seterrømm og så og si laktosefire melkeprodukter slik som goudaost.

Så lenge du ikke opplever stillestand er det absolutt ingen grunn til å gjøre noe drastisk. Har du ikke hørt ordtaket "Never change a winning team"?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no