Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Løs mage! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11817)

Photobscura 25-02-07 10:30

Løs mage!
 
Ok, snodig nok i forhold til alle advarsler og råd mot obstipering i første fase av en ketogen kur, så har jeg til tross for å ha fulgt alle regler (så vidt jeg har forstått i alle fall!) reagert helt motsatt enn forventet, jeg er løs i magen!
Det kan så klart hende at jeg har pådratt meg noen av de slemme influensaene som går, men jeg føler meg jo i relativt god form ellers (har nettopp vært forkjøla). Så det virker ikke helt sannsynlig...
Til informasjon har jeg gått på Atkins Induksjon i nå ca fem dager, men fulgt et generelt lavkarbo-opplegg siden semptember.
Anyone?

Alyssa 25-02-07 10:36

Sv: LØs mage!!
 
Jeg har også hatt endel løs mage med dette kostholdet, det er slett ikke uvanlig når man øker fettinntaket. Du spiser kanskje mer fett nå på induksjon enn du gjorde før?

Alyssa 25-02-07 10:37

Sv: LØs mage!!
 
Hvor kom det sinnafjeset før tittelen fra? Hmm..

Photobscura 25-02-07 11:50

Sv: LØs mage!!
 
Hehe, passer bra med sinnaikon, jeg sitter ikke akkurat og smiler på porselenet;)

Godt å høre at det ikke er en unik erfaring.
Jeg troooor ikke jeg spiser mer fett?!? Har faktisk kutta litt på rømme og fløte, men spiser fortsatt en del meierismør der det er naturlig med det.
Men den store forskjellen fra før jeg begynte på induksjon er i grove trekk som sådan:
*Kuttet ut alle rugknekkebrød og dets like
*Ikke noe som helst av den minste treat a´la søtti prosent sjokkis
*Kutta ut all belgefrukt som bønner, kikerter og linser
*Ikke mer soyemelk på en stund
*Ikke mer frukt

Ikke at jeg overspiste på disse matvarene før.
Jeg tenkte først at det hadde med fiberinntak, og jeg lå ganske riktig på underskudd med karber de første dagene, så jeg putta inn mer av det, i hovedsak brokkoli, squash, purre, spinat og blomkål. (Tror vel dette i tillegg til vanlig løk og hvitløk er de eneste grønnsakene jeg spiser akkurat nå.)

Ellers tar jeg av kosttilskudd spektro multivitamin uten jern og vit k, b-plus (ølgkærtabletter) og tran. Det meste av dette har jeg jo tatt lenge.

Hyper 25-02-07 14:47

Sv: Løs mage!!
 
Jeg var veeeldig løs i magen da jeg først kom i ketose på denne kuren...Myse dritt (ja) som skulle ut..
Nå har jeg spist etter ketolyse en stund, og er heller hard i magen.....
Så kan hende det går seg til Jorun;)

Photobscura 25-02-07 14:54

Sv: Løs mage!!
 
Jeg håper det, for det skjedde aldri før på min mer generelle lavkarbo-mat... Om det så en sjelden gang skjedde så spiste jeg bare litt blåbær, men det tror jeg at jeg rett og slett ikke kan spise på induksjon...

jeef-micro 26-02-07 22:39

Sv: Løs mage!!
 
probiotika?? :D

:ja:

Photobscura 27-02-07 08:50

Sv: Løs mage!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 238490)
probiotika?? :D

:ja:

Hva er det?
Ser uansett ut som om Mor Natur har løst problemet selv, jeg aner at det kan ha noe med å gå Cold Turkey på absolutt alt av kornprodukter, en del fiber der så klart. Og så har jeg klart å øke innenfor lovlig kvote med grønnsaker, og fått nye fiberkilder. Brabra:)

Men lurer fortsatt på hva dette er, kan jo skje igjen (men jeg håper ei).

Monen 27-02-07 09:35

Sv: Løs mage!!
 
Jeg har gått inn i ketose et par-tre ganger, og blitt skikkelig løs i magen hvaer gang... trodde det var vanlig, jeg, så jeg har ikke reagert noe på det:p

Photobscura 27-02-07 09:53

Sv: Løs mage!!
 
Har jo lest så mange steder at man heller blir hard i magen, men jeg må si jeg var litt bråkjekk i mitt forrige innlegg, nå er det litt sånn i mellomskiktet, uten at jeg skal gå i detaljer. Jeg regner det som et godt tegn i lengden.:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no