Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kreatin (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16862)

Hajdi 17-01-08 13:21

Kreatin
 
Heisann.
Jeg begynnte på Ketolyse mandag, og har allerede gått ned nesten 2kg (hurra!).
Jeg trener en del styrke (jeg er styrkeløfter) og bruker i den forbindelse kreatin-tilskudd. Er det noen som har efaring med kreatin på lavkarbokosthold/ketose eller vet om det kan ha noen negativ effekt på dietten?
Er det ellers noen som har erfaring med tung trening og ketose/ketolyse? Jeg skjønner at jeg ikke kan forvente den samme eksplosive styrken som med fulle glykogenlagre, men er det noen som har merket markant styrkenedgang?

...og men jeg er i gang, lurer jeg på om det er noen tyggiser som er "trygge" å tygge på....

Marilyn 17-01-08 14:31

Sv: Kreatin
 
Ang treningen vet jeg ikke.. Men ang tyggis.. : jeg har ikke funnet noen tyggiser som er "trygge", extra osv har zylitol, noe man ikke skal ha på ketolysekuren. Sorbitol skal man heller ikke ha. De tyggisene som ikke har dette i seg, har sukker i seg. Og det skal vi jo heller ikke ha... sorry mac! :geip:

Hajdi 17-01-08 14:36

Sv: Kreatin
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marley (Innlegg 388931)
Ang treningen vet jeg ikke.. Men ang tyggis.. : jeg har ikke funnet noen tyggiser som er "trygge", extra osv har zylitol, noe man ikke skal ha på ketolysekuren. Sorbitol skal man heller ikke ha. De tyggisene som ikke har dette i seg, har sukker i seg. Og det skal vi jo heller ikke ha... sorry mac! :geip:

Buhuuuuuuu! Kjipern da!! Hvordan i all verden skal jeg overleve uten tyggis? Noen som har tatt seg bryet med å regne karbs i en tyggisbit? tihi :D

nellie 17-01-08 16:14

Sv: Kreatin
 
Sitat:

men er det noen som har merket markant styrkenedgang?
hmmm,så vidt jeg har hørt, så er det heller motsatt. økt styrke.. hvertfall mer fremgang.. på grunn av mer proteiner..

Bulldog 22-01-08 21:18

Sv: Kreatin
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 388969)
hmmm,så vidt jeg har hørt, så er det heller motsatt. økt styrke.. hvertfall mer fremgang.. på grunn av mer proteiner..

Nei, styrken vil duppe en del. Mest den første tiden, så vil man nærme seg 100% etter en viss tid. Jeg tror det er en sekundær virkning av mindre glykogenlagre og mindre væske i kroppen.

Hajdi: Om du planlegger å konkurrere i nær fremtid, så utsett det :)

Edit: Kreatin fungerer på akkurat samme måte, og har ingen negativ virkning på vekttap.

Tuppen 23-01-08 03:51

Sv: Kreatin
 
har brukt kreatin en stund nå- og er veldig fornøyd hittil... MEN jeg har hatt vektøking... snakket med en som har "greie" på dette.. og han anbefalte jo at jeg skulle øke karbisene til 50 g pr dag hvis jeg skulle kombinere dette med kreatin... hvertfall når en trener seriøst

Hajdi 23-01-08 16:43

Sv: Kreatin
 
Takk for innspillet tuppen.
Det er jo ikke uvanlig å gå litt opp i vekt på kreatin, heller tvert i mot. Og du har kanskje rett i at mer karbs får kreatinet til å funke bedre. Har ikke testet det ut i ketose, i og med at jeg har droppa kreatinet nå -i alle fall nå i starten av "kuren". Kommer sikkert til å begynne på det igjen hvis jeg merker nedgang i styrke -eller når det begynner å nærme seg nm eller noe. hihi
...men akkurat nå kjennes styrken stabil -så får vi håpe det fortsetter slik (eller at det øker, selvsagt)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no