Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   LK restauranter? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54622)

Maria29 12-06-13 14:52

LK restauranter?
 
Noen som vet om noen lavkarbo cafeer/restauranter i Oslo? Leita gjennom noen tråder her,men de var ganske gamle.

Fortell også gjerne hva du spiste:)

milena 12-06-13 15:15

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maria29 (Innlegg 1447060)
Noen som vet om noen lavkarbo cafeer/restauranter i Oslo? Leita gjennom noen tråder her,men de var ganske gamle.

Fortell også gjerne hva du spiste:)

Dette er ingen kritikk!!! :rolleyes: Men, selv om en tråd er gammel så kan man jo bare fortsette i den. Den kommer seg opp på lista. Dette tror jeg er viktig for å beholde oversikten og at man slipper å bla seg gjennom mange tråder når man er ny eller leter etter ett bestemt tema.

Når det gjelder restauranter så har jeg ikke peil, men har aldri hatt noe problem å gjøre maten på hvilken som helst restaurant relativt lavkarbo. Med unntak av kanskje kinamat som har utrolig mye sukker i "alle" sauser...

Maria29 12-06-13 15:20

Sv: LK restauranter?
 
Ah takker,tenkte ikke på det jeg. Skal huske det til neste gang:)

Imse 12-06-13 18:43

Sv: LK restauranter?
 
Det startet en kafè husker jeg, men jeg husker ikke hva den heter. Google på det. Jeg har kjøpt lavkarbosmørbrød hos Baker Hansen på Ullevål stadion en gang.

Rin 12-06-13 18:50

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1447084)
Det startet en kafè husker jeg, men jeg husker ikke hva den heter. Google på det. Jeg har kjøpt lavkarbosmørbrød hos Baker Hansen på Ullevål stadion en gang.


Cafeen som startet i Parkveien, Low Carb & Coffee, er allerede stengt igjen, såvidt jeg vet. :cool:

Carisma 12-06-13 20:27

Sv: LK restauranter?
 
Tapas er det enkleste om du skal ha skikkelig lavkarbo. Ellers er det ganske enkelt å gjøre maten "riktig", bare ligg unna kjederestauranter som fridays, Egon o.l. De har forsåvidt alternativer de også, men det finnes så mange bedre plasser å bruke pengene sine i Oslo :rolleyes:
Vil slå et slag for Trancher på Grunerløkke. Det eneste de serverer er entrecote, men den er langtidsgrillet og smaker helt fantastisk. Så velger man tilbehøret selv, min favoritt er aspargesbønner og chimichurri-saus :sikle:

Hamster59 12-06-13 21:37

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1447101)
Ellers er det ganske enkelt å gjøre maten "riktig", bare ligg unna kjederestauranter som fridays, Egon o.l. De har forsåvidt alternativer de også, men det finnes så mange bedre plasser å bruke pengene sine i Oslo :rolleyes:

Egon er ikke av de verste, etter min mening, har erfaring med at de er ganske lettbedt når det gjelder å bytte ut poteter med mer grønnsaker f.eks. Men forstår at Oslo har mye mer å by på enn det. Hvis jeg er på gjennomreise og har dårlig tid, derimot, er Egon på Byporten et helt greit alternativ.

Levita 13-06-13 10:29

Sv: LK restauranter?
 
Var på Døgnvill burger på Vulkan i går. Nydelige, ordentlige burgere med kvernet kjøtt - og evt. bacon - fra Idsøe, og velger du uten brød, får du coleslaw ved siden av i stedet (hurra for Døgnvill som gjør det automatisk!). Burgerne kommer i flere varianter, med cheddar, blåmuggost, tallegio, portobellosopp, chorizo, det nevnte baconet... Pommes frites må uansett kjøpes ved siden av, så velger du da grønn salat som "sideorder" i stedet, har du en utrolig mettende og god middag. Kanskje ikke "fine dining", men herremin så godt og mettende!

Ellers synes jeg at jeg finner noe som kan bli lavkarbo overalt nesten, så sant de ikke bare har pasta og pizza - be om litt ekstra grønt i stedet for poteter/ris. De aller fleste er greie :)

Chamomilla 13-06-13 20:24

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1447086)
Cafeen som startet i Parkveien, Low Carb & Coffee, er allerede stengt igjen, såvidt jeg vet. :cool:

Ser sånn ut ja. Så synd! http://www.lowcarbandcoffee.no/

Bønna200 13-06-13 20:33

Sv: LK restauranter?
 
Jeg syntes det var litt stive priser der... I tillegg hørte jeg at det ikke var det beste stedet for store mennesker å sitte, så jeg tror kanskje det hadde litt å si.

Bønna200 13-06-13 20:34

Sv: LK restauranter?
 
-Ikke for det, ikke alle som lever lavkarbo er store, men mange er jo det. :o

Rin 13-06-13 22:29

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1447260)
Jeg syntes det var litt stive priser der... I tillegg hørte jeg at det ikke var det beste stedet for store mennesker å sitte, så jeg tror kanskje det hadde litt å si.

Tja, det var vel mest det at det var et sånn knøttlite lokale med bare en ganske liten bordbenkgreie og 4-5 sånne høye krakker å sitte på, og det la jo igrunn ikke opp til at folk skulle kunne sitte der en stund og kose seg med et kakestykke eller en salat eller noe av det de serverte. Det var i bunn og grunn en takeaway-løsning, med ubeleilig plassering, og ikke akkurat det publikum egentlig ønsket seg.... tror jeg. :cool: JEG hadde dratt dit mer enn den ene gangen jeg gjorde hvis det hadde vært et sted hvor jeg faktisk kunne sitte på "deit" med boka mi og flotte meg med en muffin til kaffen.

Carisma 13-06-13 22:43

Sv: LK restauranter?
 
Og de hadde brukt noe annet enn papptallerkner og plastbestikk!

vaskeklut 13-06-13 23:27

Sv: LK restauranter?
 
Uff, de stolene på den plassen var rett og slett grusomme :o Og jeg er enig med Carisma. Det føltes rimelig stusslig å få maten servert på engangstallerken.. Jeg skjønner ikke hvorfor de valgte en annen plass i byen og starta en plass der det faktisk var mulig å SITTE?

Imse 14-06-13 07:19

Sv: LK restauranter?
 
Høres ikke ut som om jeg gikk glipp av noe når jeg ikke rakk å besøke den kefèen før de stengte. Engangstallerkner og harde stoler høres ikke hyggelig ut.

Jeg synes ikke det er vanskelig å spise lavkarbo ute, det er ikke så ofte jeg har behov for det, men det går an å bestille hamburger uten brød, kyllingsalat ( ha gjerne en porsjonstube med majones i veska), biffsnadder uten pomes frites, be om ekstra grønnsaker osv. Noen kompromisser blir det i blant, men jeg har ikke behov for å spise pasta osv for å bli mett.

shaya 05-07-13 23:26

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1447062)
Dette er ingen kritikk!!! :rolleyes: Men, selv om en tråd er gammel så kan man jo bare fortsette i den. Den kommer seg opp på lista. Dette tror jeg er viktig for å beholde oversikten og at man slipper å bla seg gjennom mange tråder når man er ny eller leter etter ett bestemt tema.

Når det gjelder restauranter så har jeg ikke peil, men har aldri hatt noe problem å gjøre maten på hvilken som helst restaurant relativt lavkarbo. Med unntak av kanskje kinamat som har utrolig mye sukker i "alle" sauser...

Jeg pleide alltid å bestille chinamaten bare i olje og ikke noe saus eller ris, er jo for det meste grønnsaker og kjøtt :) utrolig godt og

bettylue 12-08-13 17:44

Sv: LK restauranter?
 
:pJa det jo dumt den LCHF kafeen ble nedlagt fremfor å ta noen grep. Hadde tenkt meg dit, men da var den allerede stengt.

Vi savner et slikt sted i Bergen også. Om dere kommer til Bergen en gang så er i alle fall Bølgen & Moi et godt lchf valg, de lager alle rettene om til kundens ønsker om det er glutenfritt eller hva. Jeg trengte ikke forklare engang, bare sa jeg helst ville ha burger uten brød og de spurte om det var lchf og sa det fikser vi:p
Og det gjorde de til gangs, dobbel burger på grønn salat med himmelsk cheddar og bacon, tomat og mere til. No problem! Tror de andre misunte meg litt :p En stund siden jeg var der, men håper de har fortsatt den gode servicen med mat for alle.

Festina lente 12-08-13 19:20

Sv: LK restauranter?
 
Å, da skal jeg gå på B&M neste gang - høres veldig fristende ut! :hungry:

bettylue 12-08-13 19:49

Sv: LK restauranter?
 
Ja nå har de jo flyttet siden sist, men tok vel kokkene med seg får en tro. Håper du får samme servicen jeg fikk! Fortell gjerne når du har vært der ;)

Festina lente 12-08-13 21:14

Sv: LK restauranter?
 
Skal prøve å huske det :)

Hedda:) 20-01-14 00:11

Sv: LK restauranter?
 
Jeg vil også anbefale Trancher. Kjempegod entrecote, i den størrelsen du vil, og valgfritt tilbehør. Yummy! :)

Photobscura 20-01-14 08:50

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hedda:) (Innlegg 1474407)
Jeg vil også anbefale Trancher. Kjempegod entrecote, i den størrelsen du vil, og valgfritt tilbehør. Yummy! :)

Jeg, derimot, vil ikke anbefale Trancher. Ikke bare fikk vi dårlig service, kjøttet var trevlete, og både jeg og kjæresten min ble matforgiftet. Ikke overraskende etter at vi senere har fått høre hvordan de frakter og oppbevarer kjøttet sitt ...

Hedda:) 20-01-14 09:11

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1474437)
Jeg, derimot, vil ikke anbefale Trancher. Ikke bare fikk vi dårlig service, kjøttet var trevlete, og både jeg og kjæresten min ble matforgiftet. Ikke overraskende etter at vi senere har fått høre hvordan de frakter og oppbevarer kjøttet sitt ...

Jøss, det var rart. Har vært der mange ganger og kun hatt gode opplevelser.

Photobscura 20-01-14 09:14

Sv: LK restauranter?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hedda:) (Innlegg 1474443)
Jøss, det var rart. Har vært der mange ganger og kun hatt gode opplevelser.

Ja, ikke vet jeg. Men vet det er andre enn oss som har hatt negative opplevelser. Ødela i hvert fall vår kveld, som var et jubileum, fullstendig.
At de frakter kjøtt i lasterom som har blitt brukt til søppel, uten kjøling, og deretter trancherer kjøttet (det vil si at de steker det på en temperatur som er for lav til å drepe eventuelle uheldige bakterier) kan nok være en forklaring. :cool:

Hedda:) 20-01-14 09:17

Sv: LK restauranter?
 
Det er jo veldig strenge kontroller på sånt, vet at Mattilsynet ofte er ute på kontroll i Grünerløkka-området, så synes det høres veldig rart ut hvis de ikke følger retningslinjer. Restauranter og spisesteder som har dårlig hygiene blir raskt stengt her, har jeg inntrykk av.

Veldig synd hvis det er slik du sier. Og veldig kjedelig når et jubileum blir ødelagt på den måten. Tok dere kontakt med restaurantsjefen angående dette?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no