Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Nannahs Hellman-kylling (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869)

Imse 01-01-10 18:58

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Går det an å banke en kyllingfileet flat med en kjøtthammer og få skikkelig snitzel ut av den? Da må den bli enda bedre enn om man lager den hel, eller hur?
Jeg dytter opp denne 0ppskriften fordi jeg fant faktisk hele 3 åpne poser med baconchips:D 0g den må jo brukes til noe.

Imse 01-01-10 19:49

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Jeg gjorde disse som nuggets nå, 0g de smakte utrolig mye bedre enn McDonalds sine:D

Nå må jeg jaggu se omjeg til senere klare å finne på noen gode dipper til disse. Dette var skikkelig kosemat til lørdagskvelden!

Furine 01-01-10 22:03

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Testa denne med kyllingvengjer i dag. Hadde ikkje parmesan, men hadde "tørr" mozzarella, som er ferdigraspa. Eg køyrde den ei runde i stavmiksarmølla for å gjere den enda finare raspa, og blanda så med majones. Fekk hamstra ein del baconcrisp heime i Norge i jula, så no skal mykje kjekt testast. Dette var berre kjempedigg!! Skal definitivt testast fleire gongar. NAM!

scartz 01-01-10 23:43

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 809558)
Jeg gj0rde disse s0m nuggets nå, 0g de smakte utr0lig mye bedre enn McD0nalds sine:D

Haha, nuggets ja! Det var en god ide! :D

Supera 02-01-10 04:48

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Jeg kan ikke fordra majones, men siden dere sier at det ikke har majonessmak, så skal jeg gi det en sjanse. Det høres jo veldig godt ut!

Tone-G 02-01-10 09:48

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
wow, det her hørtes godt ut :sikle:

Imse 02-01-10 10:48

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 809683)
Jeg kan ikke fordra majones, men siden dere sier at det ikke har majonessmak, så skal jeg gi det en sjanse. Det høres jo veldig godt ut!

Det smaker absolutt ikke majones av denne, bare sprø og crispy!

Imse 02-01-10 10:58

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Oj, nå tenker jeg her, om man tar en seiblokk og småtiner den såpass at man klarer å skjære skiver, og dypper i denne blandingen, da får man fiskepinner. Ah, fiskepinner og remulade eller hollandaise, masse fett og protein! Hjelp,nå blir jeg skikkelig sulten altså!

nellie 02-01-10 11:51

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Hmm, hva skjer med oss stakarer som ikke har varmluft? Blir det helt håpløst? :nedfor:

scartz 02-01-10 11:52

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 809756)
Hmm, hva skjer med oss stakarer som ikke har varmluft? Blir det helt håpløst? :nedfor:

Går fint uten varmluft, tar bare lengre tid :)

Imse 02-01-10 11:52

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 809756)
Hmm, hva skjer med oss stakarer som ikke har varmluft? Blir det helt håpløst? :nedfor:

Det funker nok helt fint. Jeg har aldri før brukt varmluft på fiskepinner, og de blir jo vellykket..

nellie 02-01-10 12:04

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Det var godt å høre.
Hmm. lenger tid, men samme temperatur, sant?

scartz 02-01-10 18:40

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Jeg hadde uten varmluft første gang (jeg glemte det :p ), da hadde jeg den på like lenge som angitt, + 5 min varmluft for å sikre meg. Ikke sikkert at det trengtes da :)

Pondus31 11-01-10 19:20

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Jeg lagde denne i dag - to kyllingfileter som ble til 8 omtrent like store biter. Tok mozzarella og majo sammen - og hadde på bacongull på toppen. Stekte det i varmluft ca 15 minutter. Servert attmed en enkel salat og litt chilisaus.
Meget godt, enkelt og lite karbo.

Takk!

Supera 14-01-10 20:12

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 809714)
Det smaker abs0lutt ikke maj0nes av denne, bare sprø 0g crispy!

Den smakte virkelig ikke majones! Brukte Hellmann's majones. Men synes at det ble litt rart med bacongullet på... Alt i alt: Alene ble det litt rart, men når tilbehøret (stekte grønnsaker og rømme-karri-saus) kom, så ble det ålreit.

Nannah 31-01-10 19:28

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
fiskepinner lr winersnitsel kan du lage ved å dyppe kjøttet i pisket egg før du vender det i baconsmuler...veldig godt:)
Som en regel om du ikke har varmluft så øk tempraturen 25g ...

Daurama 29-07-10 14:32

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Åååh, dette må lages :) Nannah : du burde vurdere å lage en oppskriftsbok ;) Tusen takk for mange gode og inspirerende oppskrifter :) Du gjør jobben SÅ mye enklere og ikke minst gir du tips om DIGG mat som gjør det fantastisk å spise lavkarbo :D

Carisma 29-07-10 19:32

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Daurama (Innlegg 907985)
Nannah : du burde vurdere å lage en oppskriftsbok ;)

Det har hun gjort her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614 :ja:

Tunrida 29-07-10 20:37

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Det her skal definitivt prøves! :D

kennygirl 02-08-10 19:53

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Dette så godt ut! Jeg har laget kylling nuggets med egg og bacongull og syns det ble kjempegodt, men med majones og ost hørtes enda bedre ut!!!

Bruker forresten kyllingkjøttdeig - da kan jeg salte/krydre selve kjøttdeigen og det blir ENDA mer smak!! nam nam :)

Benzo 02-08-10 20:04

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Dette er virkelig snadder, har laget kyllingen 2 ganger siste mnd. :glis:

Carisma 02-08-10 21:46

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Siden Mega har gourmet-torsk til 30 kr pakka denne uka blir det nok fiskepinner på denne oppskrifta :sikle:

Tunrida 06-08-10 21:34

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Det står å puttrer i ovnen nå. Gleder meg til å smake :)

Sanney 06-08-10 21:46

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
den var veldig god, selv med mills majones. (rema sin hellmans var gått ut på dato)
men er det meningen at oljen skal flyte rundt på brettet? det ser jo helt riktig ut når den er ferdigstekt, bare lurer :)

Kitt 06-08-10 22:59

Sv: Nannahs Hellman-kylling
 
Jeg har brukt Salatmesteren, også fra Rema! Blir skikkelig digg!
Har dem i form, jeg, og har aldri sett noe olje svømme rundt!:p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no