Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Reaktiv hypoglykemi (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54160)

assa01 19-03-13 21:25

Reaktiv hypoglykemi
 
Hei!

Noen som kan gi meg tips og råd ang reaktiv hypoglykemi?

Må man gå på diett over tid for å merke bedring i blodsukker?

milena 21-03-13 09:48

Sv: Reaktiv hypoglykemi
 
Hei, jeg kan desverre ikke hjelpe deg mye:o. Men, jeg foreslår at du kikker litt på trådene som kommer opp i bunnen av denne siden kan det være at du finner noe relevant informasjon.

Kula 21-03-13 11:07

Sv: Reaktiv hypoglykemi
 
Jeg har erfaring med reaktiv hypoglykemi. Vel og merke kun som legmann, jeg har ikke dette som fagfelt.

Erfaringen min går kort og greit ut på at når man kutter ut mat og drikke som kjører blodsukkeret i været, er man kvitt hele problemet. Man unngår det voldsomme blodsukkerfallet som noen ganger kan komme i etterkant av en kraftig stigning.

Jeg har inntrykk av at det er flere faktorer som spiller inn ved reaktiv hypoglykemi. Fysisk og psykisk stress, hormonell ubalanse og kosthold er antakelig de viktigste faktorene. Mitt inntrykk er at kroppen blir mer robust og tåler mer påkjenning når man har et kosthold som holder blodsukkeret stabilt. Min erfaring tilsier også at denne stabilisering skjer raskt. Antakelig i løpet av noen timer.

Det er ikke sikkert at min erfaring vil gjelde for alle tilfeller av reaktiv hypoglykemi, men jeg ville i hvert fall gjort et forsøk.

Lykke til!


-

assa01 26-03-13 09:02

Sv: Reaktiv hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1433970)
Jeg har erfaring med reaktiv hypoglykemi. Vel og merke kun som legmann, jeg har ikke dette som fagfelt.

Erfaringen min går kort og greit ut på at når man kutter ut mat og drikke som kjører blodsukkeret i været, er man kvitt hele problemet. Man unngår det voldsomme blodsukkerfallet som noen ganger kan komme i etterkant av en kraftig stigning.

Jeg har inntrykk av at det er flere faktorer som spiller inn ved reaktiv hypoglykemi. Fysisk og psykisk stress, hormonell ubalanse og kosthold er antakelig de viktigste faktorene. Mitt inntrykk er at kroppen blir mer robust og tåler mer påkjenning når man har et kosthold som holder blodsukkeret stabilt. Min erfaring tilsier også at denne stabilisering skjer raskt. Antakelig i løpet av noen timer.

Det er ikke sikkert at min erfaring vil gjelde for alle tilfeller av reaktiv hypoglykemi, men jeg ville i hvert fall gjort et forsøk.

Lykke til!


-

Hei!

Jeg har nå i en liten uke fulgt lavkarbodiett. Har bakt meg dette proteinbrødet til og med. Problemet er likevel det at blodsukkeret faller under/like etter måltidet, før det begynner å stige igjen. Jeg blir dårlig selv ved så små mengder karbohydrater...!

Kan jeg ikke spise karbo i det hele tatt? Hjelpes meg, jeg er helt utslitt av dette:confused:

Kitt 26-03-13 09:54

Sv: Reaktiv hypoglykemi
 
Du bør nok begynne med en streng ketogen diett for så å øke karbohydratene sakte til du finner din grense!
Litt jobb, men det er nok verdt det i lengden!:)

assa01 26-03-13 10:32

Sv: Reaktiv hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1434753)
Du bør nok begynne med en streng ketogen diett for så å øke karbohydratene sakte til du finner din grense!
Litt jobb, men det er nok verdt det i lengden!:)

Så det kan stabiliserer disse droppene?
Takk for svar :)

Kitt 26-03-13 11:23

Sv: Reaktiv hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1434753)
Du bør nok begynne med en streng ketogen diett for så å øke karbohydratene sakte til du finner din grense!
Litt jobb, men det er nok verdt det i lengden!:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av assa01 (Innlegg 1434757)
Så det kan stabiliserer disse droppene?
Takk for svar :)

E ketogen diett inneholder jo svært begrensede mengder kabohydrater og er behandlingen for reaktiv hypoglykemi. Hvor streng den enkelte må være, er individuelt og må derfor prøves ut for hver enkelt!
Men at et kosthold med svært lite karbohydrater hjelper, er det ingen tvil om!:)

Kula 26-03-13 12:49

Sv: Reaktiv hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av assa01 (Innlegg 1434745)
Hei!

Jeg har nå i en liten uke fulgt lavkarbodiett. Har bakt meg dette proteinbrødet til og med. Problemet er likevel det at blodsukkeret faller under/like etter måltidet, før det begynner å stige igjen. Jeg blir dårlig selv ved så små mengder karbohydrater...!

Kan jeg ikke spise karbo i det hele tatt? Hjelpes meg, jeg er helt utslitt av dette:confused:



Jeg aner ikke hvor mye insulin dette brødet ditt trekker, men jeg ville eksperimentert litt for å finne ut av hvor mye karbohydrater du tåler. Prøv et måltid praktisk talt helt uten karbohydrater – f.eks. koteletter med smeltet smør over – og se hva som skjer da.

Lykke til!


-


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no