Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Lavkarbo-restaurant (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29211)

Båten 08-11-09 00:41

Lavkarbo-restaurant
 
Finnes det noen spisesteder, restauranter eller lunsjsteder i Osloområdet som har spesialisert seg på lavkarbomat? Burde ikke noen her inne gjøre det.....virker som at noen av dere har en fantastisk fantasi og klarer å trylle frem det utroligste :D

Carisma 08-11-09 01:33

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Ikke så vidt jeg veit, men det trengs jo egentlig ikke. I dag for eksempel var jeg og spiste dansk lunsjbuffet på Aker Brygge. Bare lavkarbo-mat der, jeg bare droppet brødet og potetsalaten. :ja:
De fleste plasser har gode salater, eller man bare ber om uten poteter, men ekstra grønnsaker.

Lillebille 08-11-09 09:32

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Jeg ser det også som helt uproblematisk å gå på en helt vanlig kafe for å spise.
Nå sist bestilte jeg en rekesalat, men ba dem droppe mais og brød. De stusser kanskje litt over at jeg ber dem legge på ekstra majones og rømme, men sier så at jeg bare må be om mer dersom det ikke er nok…:D

sirimor 08-11-09 09:55

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Helt enig med de andre her. På vanlige restauranter er det ikke noe problem å be om ekstra grønnsaker i stedet for poteter for eksempel. Det har jeg gjort mange ganger. Og nå i disse julebordtider har jo vi lavkarbere det helt perfekt:D

Må bare fortelle om sist søndag, da slet jeg litt.. Jeg var på date med verdens mest hyggelige mann. Vi skulle finne et sted å spise lunsj/middag etter et besøk på Folkemuseet, og vi endte opp på en italiensk restaurant:eek: Men jeg tenkte som så at etter 4 timers trasking ute å Bygdøy, var det kanskje ikke verdens undergang om jeg spiste en italiensk pizza?

Nå må det vel også nevnes at jeg har etter mange år med strev, endelig klart å få lavkarbo inn som en livsstil,- det går av seg selv nå. Så det var litt skremmende å plutselig havne i en situasjon hvor jeg følte at jeg ikke hadde full kontroll, at det ikke bare var opp til meg hvor lunsjen skulle inntas. Jeg har nådd min målvekt, men har fortsatt en redsel for at jeg skal "havne utpå" om jeg skeier ut. Ups, nå prater jeg meg helt bort her!

Men konklusjonen må bli: Hold deg unna italienske restauranter, så går det bra:p

lionesse 08-11-09 12:02

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Det er litt nervepirrende å gå ut og spise fortsatt. Etter tre uker. Men fredag var vi ute, og jeg bestilte biff. Spurte om de hadde hjemmelaget saus uten mel, og det hadde de. Tok sjansen på det. Sammen med salat ble det et herremåltid!

Men, tenker som sirimor, at å holde seg unna italiensk restaurant er ganske lurt. Jeg vet ikke om jeg ville ha klart å motstå deilig pasta eller pizza... enda.

Carisma 08-11-09 13:43

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sirimor (Innlegg 792847)
Men konklusjonen må bli: Hold deg unna italienske restauranter, så går det bra:p

Jeg har vært på et par italienske og spist verdens nydeligstye salater, med masse mat oppi, og gode oljer på. Så jeg vil heller si holde deg unna de som har kun pizza :D (OG typiske kjederestauranter!)

sirimor 08-11-09 19:03

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 792935)
Jeg har vært på et par italienske og spist verdens nydeligstye salater, med masse mat oppi, og gode oljer på. Så jeg vil heller si holde deg unna de som har kun pizza :D (OG typiske kjederestauranter!)

Det har du selvfølgelig rett i...at jeg ikke tenkte på det da!
Spist er spist og pizzan var god den:o Men neste gang skal jeg nok ikke la meg lokke med. Da blir det salat, det er jo kjempegodt:ja:

Lillebille 08-11-09 19:55

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sirimor (Innlegg 793043)
Det har du selvfølgelig rett i...at jeg ikke tenkte på det da!
Spist er spist og pizzan var god den:o Men neste gang skal jeg nok ikke la meg lokke med. Da blir det salat, det er jo kjempegodt:ja:

Håper daten gikk bra! ;)

gryhelen 08-11-09 21:53

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Det er en resturant på aker brygge, inni bakgården der. Husker ikke hva den heter men den ligger på hjørnet til venstre om du står å ser mot elven. De har masse lavkarbo i menyen og i tilleg står det på menyen at om du ikke skal ha melk, gluten eller ønsker å være forsiktig med karbohydrater kan de tilpasse alt. :) Spiste blåskjell der, fantastiske smaker i saus. ... chili, koriander mm

Kanutten 08-11-09 21:55

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Jeg går på Peppes når de har pizzabuffet. Da skraper jeg fyllet av bunnen og spiser bare det...sammen med salat :o

Bunnene har jeg hittil klart gjemme på en diskret måte. :p

jvb 08-11-09 22:25

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 793142)
Bunnene har jeg hittil klart gjemme på en diskret måte. :p

Det første mentale bildet som dukket opp var fra "Askeladden som kappåt med trollet" - altså sekk på magen? :D

sirimor 09-11-09 09:28

Sv: Lavkarbo-restaurant
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillebille (Innlegg 793064)
Håper daten gikk bra! ;)

Ja det gjorde den, veldig bra:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no