Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fase I (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=92)
-   -   Motet er på vei ned ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2288)

Donkea 23-10-04 20:21

Motet er på vei ned ...
 
Jeg sliter litt i helga. Er ekstremt godteri sulten. Sitter om gumler mokka-kesam (fra SB-boka). Der er det reven sjokolade opp i, så jeg gumler og smatter og leter etter sjokolade biter...:sikle: :sikle:
Jeg prøver å se på positive ting, sånn som det ser ut som om jeg har kastet 300 kr ut gjennom vinduet:rolleyes: . Høres kanskje ikke så positivt ut, men for 3 uker siden kjøpte jeg meg en ny bukse, den har blitt for stor :D . Litt dumt egnetlig, siden buksa er fin (men ikke i en ønsket størrelse).
Hva med slike diettorella? Er de lov å spise? De er nesten "kalori-frie".

Nøttepi 03-11-04 20:00

Jeg er på dag tre i fase 1, og det har gått bra helt til idag. Spiste havrekjeks med kanel, og det er vell forbudt med havregryn i fase 1. Angra skikkelig etterpå,:o . Det går fint å kutte ut poteter/pasta, men savner brød!! Er bekymra for at jeg ikke sakl klare å gjennomføre resten etter at jeg ikke klarte å "styre meg" idag. Tips?

:)

Summer 03-11-04 20:50

Hvordan går det nå Donkea?

Nøttepi: Et lite skritt utfor stien går så fint så... Du kommer nok til å få flere slike skritt utfor den veien du har bestemt deg for å gå... Og det gjør ingen ting!
Du prøver å gjøre noe helt nytt, og det er ikke mange som klarer å gjøre noe nytt helt perfekt med første forsøk... Det gjelder å øve... Jo mer du øver, desto lettere blir det!

Det er ingen grunn til at du ikke skulle klare resten fordi du hadde en liten sprekk. :)
Kansje du kan se på hvorfor det er vanskelig for deg?
Er det vanen?
Er det det praktiske?
Er det følelser?

Det er slik vi lører,- vi identifiserer hva som får oss til å gjøre det vi ikke ønsker å gjøre,- finner ut tiltak for å bedre på det, og fortsetter fremover. :)

Donkea 04-11-04 08:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nøttepi
Jeg er på dag tre i fase 1, og det har gått bra helt til idag. Spiste havrekjeks med kanel, og det er vell forbudt med havregryn i fase 1. Angra skikkelig etterpå,:o . Det går fint å kutte ut poteter/pasta, men savner brød!! Er bekymra for at jeg ikke sakl klare å gjennomføre resten etter at jeg ikke klarte å "styre meg" idag. Tips?

:)

Spis sånn kesam med kakao, kunstig-søtningsmiddel og koke-sjokolade opp i. Det reddet meg. Jeg er sjokoman, så jeg MÅTTE ha noe som lignet.

Marianne 04-11-04 08:44

Dioterella - er ikke de med aspartam, da? Det er vel ikke noe særlig karbohydrater i dem? Jeg tror det er lurt å unne seg noe i stedet for å sprekke totalt. Så prøv dem!

Stå på! Dette klarer du!

:klem: marianne

Anne 04-11-04 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Donkea
Jeg prøver å se på positive ting, sånn som det ser ut som om jeg har kastet 300 kr ut gjennom vinduet:rolleyes: . Høres kanskje ikke så positivt ut, men for 3 uker siden kjøpte jeg meg en ny bukse, den har blitt for liten :D . Litt dumt egnetlig, siden buksa er fin (men ikke i en ønsket størrelse).
.

Oi det er vel bra vel.? Kjempemotiverende syns jeg da:) Jeg er ikke noe kjent med SB jeg og hva dere kan ha som kos....men klart bedre med lovlig søtet enn å sprekke på noe annet. Hvis magen din tåler det. Hva med stangselleri og smøreost da? Metter litt også. Stikk inn å les litt i journalen til Melene. Tror hun har skrevet noe om hva hun spiste som kos....:cool:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no