Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Lavkarbo og atopisk eksem (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45018)

lavkarbomari 08-06-11 14:14

Lavkarbo og atopisk eksem
 
Har nylig startet et lavkarbo-kosthold og er positivt overrasket over effekten:-), men synes jeg klør endel i eksemen, kan det være en sammenheng???

Camomilla 08-06-11 14:24

Sv: lavkarbo og atopisk eksem
 
Mitt eksem er så godt som borte etter et halvår (og vel så det) på ketogen kost :) Huden liker åpenbart mer fett og mindre karbo, den også. Dette er den verste tiden på året for meg; våren (sikkert allergisk) og når varmen kommer. Men i år har jeg ikke smurt med annet enn håndkrem og har (bank i bordet) IKKE eksem! Yuhu :D

manne 08-06-11 14:26

Sv: lavkarbo og atopisk eksem
 
Her ble eksemen litt verre før den ble bedre...og nesten helt bra. Det virket som om kroppen ville rense ut litt gruff først. :)

lavkarbomari 08-06-11 14:54

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem
 
Takk:) da er det bare og være tålmodig og håpe det roer seg.

Karissima 08-06-11 15:09

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lavkarbomari (Innlegg 1132845)
Takk:) da er det bare og være tålmodig og håpe det roer seg.

Det gjør det det :ja:
Du skulle bare sett fotsålene mine før jeg begynte med lavkarbo , flassende og såre av psoriasis. Var storforbruker av allslags kremer. Nå bruker jeg bare fuktighetskrem en gang om dagen . Var faktisk hudlegen min som anbefalte dette kostholdet :D

Kitsu 08-06-11 16:27

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem
 
Min er dessverre akkurat like ille som før. Ingen bedring etter et år på lavkarbo engang.

Karissima 08-06-11 16:37

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1132901)
Min er dessverre akkurat like ille som før. Ingen bedring etter et år på lavkarbo engang.

Så dumt da :( Det hjelper nok også at jeg tar en god del omega 3 :D

Kitsu 08-06-11 19:57

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 1132907)
Så dumt da :( Det hjelper nok også at jeg tar en god del omega 3 :D

Eneste som har hjulpet i mine 26-år er lysbehandling på Haukeland. Men jeg blir brent annenhver gang, så er ikke noe bra for resten av huden min. Prøver å begrense det.

Karissima 08-06-11 20:12

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1133088)
Eneste som har hjulpet i mine 26-år er lysbehandling på Haukeland. Men jeg blir brent annenhver gang, så er ikke noe bra for resten av huden min. Prøver å begrense det.

Uff det høres ikke godt ut :nei:
Jeg fikk det plutselig for noen år siden jeg så sånn sett har jeg jo vært heldig. Kom meg raskt til en hudlege som behandler alternativt med kosthold og fettsyrer og det har hatt god virkning på meg .

blåbær 08-06-11 20:48

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem
 
Jeg har også atopisk eksem, og merker heller ingenting på den når jeg endrer kosten, i noen slags retning. Det jeg merker er at sol og varme hjelper, og jeg tror også at høy luftfuktighet i kombinasjon med varme hjelper veldig (altså reiser i tropiske støk :)) og støv er veldig negativt, så det hjelper å holde det nokså støvfritt hjemme.

Jeg spiser for det meste lavkarbo, og jeg spiser en god del fisk og tar tran, men det har ikke noe utslag, hvertfall ikke som jeg har registrert.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no