Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lunsj (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=117)
-   -   Nannahs oopsie pizzasnurrer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26922)

ireile79 07-08-09 12:16

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 750077)
Så smart!! Dere er så oppfinnsomme. :sikle: Dette skal jeg prøve snarest. Min mann liker ikke ostelasagnen (er det mulig ...) så kanskje han hadde likt denne bedre, om platene gir en litt mer "lasagnefølelse".

Forresten, kan du skrive litt mer om den ostesausen du laget? Jeg er vant med å ta ting på slump så noen direkte mål trenger jeg ikke altså.


Da kan han slå seg sammen med min sambo... han syns heller ikke den var noe særlig.... mens jeg digger den jo rått!!! he he he :hungry:

ireile79 07-08-09 12:17

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Bra!! Den så skikkelig god ut! Nå kan jeg servere "ordentlig" lasagne til sambo ;)

Zuma 09-08-09 21:05

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Bakte en ny ladning med pizzasnurrer nå i kveld. De er bare sååå deilige! :)
Blir deilig matpakkemat til meg nå som ferien er over.

Carisma 10-08-09 09:23

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 749350)
Men hvordan klarer dere å få til stramme fine ruller når rullen er så varm?

Jeg setter den inn i ovnen igjen litt etter å ha tatt på osten, slik at den akkurat smelter. Så blir den mer klistrete. Og så lar jeg den kjølne bittelitt før jeg ruller, bare akurat så mye at den er mulig å ta på raskt uten å få blemmer.
Helt tilslutt pakker jeg papiret godt rundt, tar et tørkehåndkle på dert igjen og klemmer godt over hele. Så lar jeg den bli kald inne i den rullen.

Iset 10-08-09 09:30

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Takk for supert tips, Carisma! Da prøver jeg igjen. :)

Carisma 10-08-09 09:33

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 751786)
Takk for supert tips, Carisma! Da prøver jeg igjen. :)

Bare ikke klem for hardt, for da tyter alt fyllet ut (oppdaget jeg...) :D

Iset 10-08-09 09:37

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Haha ja, det oppdaget jeg også, selv om jeg ikke klemte så hardt. :lool:

Bixen 13-08-09 09:00

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Da jeg skulle lage disse i dag oppdaget jeg plutselig at jeg ikke hadde nok kremost, så jeg brukte CF istedet. De ble ikke verst da heller altså! :)

Jeg brukte bare tomatpuré og skinke på, så da la jeg på fyll og ost etter at bunnen hadde stekt, og lot alt steke i 10 min. Rullet sammen da den var litt avkjølt. Nam, nam!!

Brillefia 13-08-09 09:09

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Jeg kokkelerte pizzasnurrer i går kveld. Smaker kjempegodt til frokost også.
Sambo fikk smake og han synes det var veldig godt :)

plumma 14-08-09 08:34

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Hei! Jeg er ganske ny på forumet, er dette noe for meg som følger Skaldeman?

Nannah 14-08-09 21:30

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Kommer ann på hvor strengt du følger. Om du er på den strengeste der du skal ha 3 karb pr måltid bare så kan du nok ikke spise det.

Ella-A 16-08-09 17:30

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Jeg lagde disse for første gang idag, og det jeg hadde i kjøleskapet var philadelphia og tine kremost med urter, så tok 50/50 av dette som bunn, er jo faktisk 0,2karb mindre i urtene enn i philadelphia..:p Lagde med kjøttdeig, tomatpure utblanda med vann, løk og en del ost, og de ble kjempegode!

De kunne selvfølgelig blitt større, lagde på to brett, men lagde egentlig en rektangel og rulla langsida, så det ble 22stk (ganske små ja..på str med en klementin) med 0,74karb i hver og jeg spiste fire til frokost (middag? kl er 17.30..) og ble mett - og de skal garantert lages igjen! Noen som har lagd med kavli da? siden det er mindre karber i :)

Baconstar 16-08-09 18:43

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Dette må prøves. Jeg er helt ny på dette her og lurer veldig på hva Fiberhusk er for noe? :o

Iset 16-08-09 18:54

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Fiberhusk er knuste loppefrø/psylliumfrø, er i gul/beige pose og selges på helsekost og butikker med godt utvalg, feks. Ultra. :)

Baconstar 16-08-09 19:00

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 755058)
Fiberhusk er knuste loppefrø/psylliumfrø, er i gul/beige pose og selges på helsekost og butikker med godt utvalg, feks. Ultra. :)

Takk. :) Da skal det kjøpes inn.

ireile79 17-08-09 19:17

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Baconstar (Innlegg 755060)
Takk. :) Da skal det kjøpes inn.

Hvis du har mulighet, dra til Maximat på Nordby senteret i Sverige!!
Der betalte jeg 26,90 sek for 100 g, mens jeg måtte ut med 46,90 nok på ICA MAXI for den samme posen :eek:

Hårreisende stor forskjell på prisen når det gjelder sunne matvarer mellom Sverige og Norge!!

Fuffe 17-08-09 20:06

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Eller kjøp 100 gr på helsekost til 65 kr ;)

ireile79 17-08-09 20:33

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Ja, for all del! La oss bruke mest mulig penger på å spise sunt :D
Takker den norske stat for idiot regelverk!! Tenker på toll og avgifter også da som gjerne kommer i tillegg.....

frøken 21-08-09 17:41

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Nå er jeg spent....
Har to ruller liggende til avkjøling:p

frøken 21-08-09 18:41

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
:sikle: Nam, nam... disse var gode!!
Smakte pizza. Dette skal jeg jammen prøve flere varianter av. Brukte ost med urter og hvitløk....

Rin 10-10-09 15:29

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Mm, disse står i ovnen nå, jeg gleder meg som om det var julaften... lagde fyll av kyllingkjøttdeig, sopp, hvitløk og pesto (ICA-pesto, 3g karb per 100g). Ganske ambisiøs matlaging til meg å være, blir ytterst spennende å se om jeg klarer å rulle det sammen til slutt :D

Life_Tone 11-10-09 11:58

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Åhh.. Disse må jeg teste!! Ser jo helt supre ut!

Har akkurat kommet inn på forumet igjen etter 1 års pause (graviditet), men nå skal kiloene bort! Å du virker jo som en gud her inne Nannah :_punk:

Jannicke 27-10-09 21:37

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Å himmel disse var supergode.

Jeg har skjert de i 1 cm tyke skiver og hatt med på jobb, og spist de "kalde" (Les:romtempererte)
Og så skjert de i 2 cm tykke skiver, lagt de på babkepapir og lagt en oste skive oppå hver, og stekt de litt i ovnen. Og spist de varme med salat til....

Vanvittig god lunch og middag............

Skal prøve å regne ut hvor mange karber det ble i mine 2 ruller.......

Takk for oppskrift Nannah.....

Nannah 27-10-09 22:36

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Hyggelig at du likte den:)

Jannicke 10-11-09 21:24

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
:D Du, jeg bare lurte på hvor lenge er de egentlig holdbare i kjøleskapet?

Og hvordan er det å fryse, og så tine opp igjen en slik rull, blir den foringet?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no