Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Heisann (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56578)

elikri 12-01-16 11:46

Heisann
 
Jeg er ny her og satser på at det er flere enn meg som har ekstra mye å være glad i.
Jeg har gått på lavkarbo før men var så teit at det sklei ut mer og mer av en eller annen merkelig grunn og har lagt på meg masse... ikke så mye at jeg er tilbake på det grusomme utgangspunktet men nok til at jeg har måttet pakke vekk en masse nye klær i nå alt for små størrelser. Jeg skal snart finne de igjen altså..

Jeg begynte med friskt mot 3 januar og det har gått superfint. Er litt trøtt og slapp og gidder egentlig ikke å lage meg noe skikkelig mat om dagene men kommer nok snart inni det.

Har heller ikke turd å sjekke vekten men det skal jeg gjøre om noen måneder. :-)

Håper noen andre er i nærheten her da.. så får vi støtte hverandre på veien :-)

elikri 13-01-16 16:36

Sv: Heisann
 
Ser mørkt ut... er jeg den eneste som har så mye jeg skal gå ned?

kamp 13-01-16 17:17

Sv: Heisann
 
Det er litt lite aktivitet her for tiden dessverre men det er flere her som ska ned mye

ElisabethK 14-01-16 17:53

Sv: Heisann
 
Vi er flere her!:) vi får støtte og inspirere hverandre:)

elikri 14-01-16 19:54

Sv: Heisann
 
Så kjekt at det er flere. Nå ble jeg glad. Ble litt bekymret for det virker veldig stille innpå forumet. :-)

salomon 15-01-16 00:51

Sv: Heisann
 
Heisann! Er i samme situasjon som deg, ramla av lavkarbon før jul. Er i gang igjen nå :-)

Liseta 15-01-16 11:37

Sv: Heisann
 
Hei! Jeg er helt ny her, men vil gjerne gå samme vei som deg :)
Startet lavkarbo mandag. Er redd for å mislykkes, men dette skal jeg klare! Har stålsatt meg og motivasjonen er på topp! ��

elikri 16-01-16 05:59

Sv: Heisann
 
Så bra :-) dette er piece og cake... lavkarbo cake selvsagt :-)
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere og gå veien med dere :-)

Trois 16-01-16 18:19

Sv: Heisann
 
Jeg skal ned ganske mye som du ser. Måtte bare jobbe litt med meg selv før jeg klarte å skrive inn det endelige målet. :o

elikri 17-01-16 00:42

Sv: Heisann
 
Det er en del jobbing med oss selv ja.
Det som fungerer best for meg er å jobbe med selvbildet og selvtilliten.
Glad det er litt mer aktivitet her nå

Liseta 17-01-16 11:18

Sv: Heisann
 
Da har jeg gjennomført min første lørdag på lavkarbo! :) Lørdag kommer til å bli værstingen for meg. Lørdag = helg = kos = mat. Jeg må rett og slett jobbe med meg selv, kos trenger ikke å være synonymt med mat.
Klapper meg selv på skuldra for at jeg ikke sprakk igår! Vurderte det ikke engang :)

elikri 18-01-16 02:14

Sv: Heisann
 
Godt jobba :-) jeg har arbeidshelg så fristelsene er ikke så stor denne helgen.. imorgen skal det måles igjen men vet ikke hvordan nattevaktene virker inn på kroppen så blir ny måling på torsdag etter en frinatt.

elikri 18-01-16 22:45

Sv: Heisann
 
Jeg tror jeg er pølseavhengig
Pølser er 10000 ganger verre å styre meg vekk fra enn sukker..
Nå skal jeg prøve å lage lavkarbo pasta som jeg fant innpå oppskrift sidene.

Liseta 19-01-16 10:02

Sv: Heisann
 
Hva med lavkarbo pølser? Bratwürst er vel heller ikke så ille, og kan vel spises på lavkarbo :)

sarian 19-01-16 13:24

Sv: Heisann
 
jeg er også i gang nå, så det er fint å se vi er flere :)

Minni1 19-01-16 13:31

Sv: Heisann
 
Er visst en her også som skal ned en god del kilo :p

Foreløbig fokusere jeg kun på fem om gangen og er 1,5 kilo mindre enn for to uker siden.Godt fornøyd med det og kun 3,5 kilo igjen til første målet er nådd:)

Men det er maaaaange kilo som skal bort etterhvert.

elikri 19-01-16 14:22

Sv: Heisann
 
Godt jobba Minni :-)
Kjekt at du hiver deg inn her med oss :-)

elikri 19-01-16 14:24

Sv: Heisann
 
Er ikke de pølsene jeg har lyst på.. men middagspølser og kjøttpølser... men jeg skal kutte de helt ut for jeg vet av erfaring at vektnedgangen stopper opp om jeg så mye ser på en pølse...
Satser på at pølsetrollet går i graven sammen med sukkertrollet

elikri 19-01-16 14:25

Sv: Heisann
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sarian (Innlegg 1518652)
jeg er også i gang nå, så det er fint å se vi er flere :)

Velkommen hit :-) kjekt at du vil være her med oss :-)

alaska 19-01-16 20:45

Sv: Heisann
 
Se her var det litt aktivitet, ja. Så gøy! Jeg skal også ned mer enn 30 kg, men starter rolig, og fokuserer på de første 13 kiloene. Jeg er tung som fy, men må jo bare starte et sted. Håper jeg klarer det i løpet av våren. :)

Jeg har tenkt til å lage min egen MUP (Min Ultimate Plan) som jeg har lest om her inne. Må bare finne en tid jeg orker, det er litt omfattende. Men jeg tror MUP er et godt verktøy, siden det fokuserer på andre ting enn kun vektnedgang.

elikri 19-01-16 21:27

Sv: Heisann
 
Velkommen hit :-)
Så kjekt at du blir med oss. MUP har jeg ikke lest om engang... Nå må jeg lese mer. :-)
Jeg har en tanke om at det er mer jobbing med hodet enn med vekta for å lykkes. :-)

JB82 22-01-16 10:22

Sv: Heisann
 
Hei. Henger meg på her jeg også! Er ny på lavkarbo så fint med støtte og inspirasjon! Begynte på tirsdag og er i ketose i dag. Har ikke noen annen stor plan enn å holde meg til 15-20 karb per dag. - 1.5 kg så langt:), spiser mer salat enn grønnsaker, noe jeg har forstått er feil , men en karb er en karb så lenge vekta mi minsker???
Hvor mye kan vi forvente og gå ned?

elikri 22-01-16 17:53

Sv: Heisann
 
Hei og velkommen inn hit. Hvor mye du kan forvente å gå ned kommer jo ann på hvor mye du er overvektig. 1,5 kilo siden tirsdag er jo en super start. :-)

JB82 22-01-16 20:23

Sv: Heisann
 
Jeg har 25-30 kg overvekt. Stopper om jeg blir fornøyd På 25 men bør greie 30. Jeg håper på - 10 kg til mai.

alaska 23-01-16 07:53

Sv: Heisann
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elikri (Innlegg 1518713)
Velkommen hit :-)
Så kjekt at du blir med oss. MUP har jeg ikke lest om engang... Nå må jeg lese mer. :-)
Jeg har en tanke om at det er mer jobbing med hodet enn med vekta for å lykkes. :-)

Tror som nevnt det kan være et godt verktøy, i alle fall for de av oss som sliter med å holde fokus. Er verdt en titt. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no