Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Det går såååå sakte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28256)

connie83 17-09-09 12:58

Det går såååå sakte
 
for meg!!! Vekta rikker seg nesten ikke overhode og jeg følger boka ganske slavisk nå, for jeg gikk ikke ned når jjeg satt sammen oppskrifter selv eller fulgte det som var lagt ut her:mad:

men blir gal snart jeg! Vil så gjerne at det her skal fungere på meg også! men skal ærlig innrømme å si at jeg nok får i meg for lite karbo og mat :( men aner virkelig ikke hav jeg skal spise mer snart!! Noen som har tips?? begynner å bli ganske så lei av det som står i boka nå og maten min blir så og si det samme vær dag!!!! og på oppskriftene her inne er jeg veldig usikker for det er jo ikke kunn for ketolyse kuren så vet ikke hvilken av de jeg kan tillate meg og prøve!!!
Noen som kan komme med forslag til ei som er ganske frustrert????!!!!!!!!!! kroppen er også i ketose så fatter ingen ting

snartsnelle 17-09-09 13:41

Sv: Det går såååå sakte
 
Nå vet jeg ikke hva du spiser i løpet av en dag. Men det er viktig at du får i deg nok, spes. nok fett. Kanskje kroppen din går inn i en sparemodus!?

Ellers så er det vanlig at det stopper opp innimellom. Når startet du på kuren?

Imse 17-09-09 13:44

Sv: Det går såååå sakte
 
Skriv opp nøyaktig hva du spiser i løpet av en dag ( i mengde). Og hvor lenge har du stått stille og står vekta helt stille?

connie83 17-09-09 14:23

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 771234)
Skriv opp nøyaktig hva du spiser i løpet av en dag ( i mengde). Og hvor lenge har du stått stille og står vekta helt stille?

frokost: 2 egg med 5 skiver bacon stekt i meiersmør

Lunsj: 1 kyllingfilet, ruculasalat,pinjekjerne,permasan ost og litt urtedressing

middag: koteletter som er surret i rømme med brokoli litt paprika

kvelds: spiser det skjeldent

jeg begynte for snart 5 uker siden, men stod bom stille de 3 første ukene, da hadde jeg ikke boken men fulgte oppskriftene er inne på lavkarbo, etter jeg fikk boken gikk jeg ned 1.5 kg på bare noen dager men etter det stått bom stille igjen, så stått nesten stille 2 uker igjen

men nå eier jeg ikke fantasi mer så om noen har noe tips på mat så hadde det vært supert

Anom 17-09-09 14:50

Sv: Det går såååå sakte
 
Noen av mine middager:

Biffstrimler med Fjordland bernaise, blomkål, sopp, agurk. Tomat tror jeg er en stopper for meg, så jeg holder meg unna den enn så lenge.)

Torsk gourmet, men smelta smør med purreløk i. Blomkål/brokkoli som tilbehør, + litt annet grønt om det frister.

Kjøttdeig m.grønnsaker

kalkunfilet

Spekeskinke

osv..

Fungirl 17-09-09 15:07

Sv: Det går såååå sakte
 
Men hvor mange kg skal du ned og hva veier du nå? Altså hvis du vil svare på det :)

Kitt 17-09-09 15:27

Sv: Det går såååå sakte
 
Ta en titt på Gerds oppskrifter!
Klikk på bildet så kommer oppskriften!
De er alle ketolysevennlige!:D

connie83 17-09-09 16:00

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 771262)
Men hvor mange kg skal du ned og hva veier du nå? Altså hvis du vil svare på det :)


vet at kuren her er egentlig anbefalt til de med bmi over 30 eller som skal ned 10-15 kg!! men jeg vil ned 8-10 kg!! Vekten er nå på 68 kg og er 167 cm høy!!!! Og jeg har prvd sååå mange kurer før, alt fra grete rode, til å shake meg ned i vekt, men inge ting har fungert... merker jeg snart blir gal for er visst ingen kurer som fungerer på meg meg uansett:(

connie83 17-09-09 16:20

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 771269)
Ta en titt på Gerds oppskrifter!
Klikk på bildet så kommer oppskriften!
De er alle ketolysevennlige!:D


oiiiii der var det Mye DIGG :) TAKK for tipse:):):)

Fungirl 17-09-09 18:08

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av connie83 (Innlegg 771279)
vet at kuren her er egentlig anbefalt til de med bmi over 30 eller som skal ned 10-15 kg!! men jeg vil ned 8-10 kg!! Vekten er nå på 68 kg og er 167 cm høy!!!! Og jeg har prvd sååå mange kurer før, alt fra grete rode, til å shake meg ned i vekt, men inge ting har fungert... merker jeg snart blir gal for er visst ingen kurer som fungerer på meg meg uansett:(


Neida, ønsker du å gå på ketolyse så gjør du det, er ikke antall kg det kommer an på. Selv er eg like høy som deg og mitt mål er 67 kg. Synes 8-10 til din høyde kanskje er litt mye men det bestemmer du selv. Men ketolyse og lavkarbo fungerer sånn at hvis du er normaltvektig så står vekta i ro, du går ned som overvektig og opp som undervektig. Dette er selvsagt ingen fasit men det som blir sagt.
Kan god hende kroppen er fornøyd som den er og at det som vil hjelpe deg best er trening, altså stramme opp områder du er mindre fornøyd med kardio og styrketrening.

Fungirl 17-09-09 18:09

Sv: Det går såååå sakte
 
Eg kan forresen opplyse at eg gikk ned 30 kg fra mai til jul i fjor og har stått stille siden, eller rettere sagt gått opp litt. Og eg har fremdeles 40 kg igjen så skal av så tålmodighet er viktig :)

Carisma 17-09-09 18:25

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 771331)
Selv er eg like høy som deg og mitt mål er 67 kg. Synes 8-10 til din høyde kanskje er litt mye men det bestemmer du selv.

Jeg har lest et sted at om man er "normalt" muskuløs, så skal man veie omtrent det samme som man er cm over meteren... Altså er man 1,55 er idealvekta 55 kg, er man 1,92 er idelavekta 92 kg. Veit ikke om det stemmer, men syns det høres ganske logisk ut :rolleyes:

Veggpryd 17-09-09 18:33

Sv: Det går såååå sakte
 
Din BMI er 24 - det vil si normalvekt. Det er sikkert derfor du ikke går ned i vekt. Lavkarbo er vektregulerende på den måten at man spiser LCHF til man når normalvekten. Man går ikke ned til under normalvekt på lavkarbo, men man får jo en sabla god helse, da! :)

turbokano 17-09-09 18:42

Sv: Det går såååå sakte
 
jo mindre fett en har igjen,jo seinere går det på ketolyse.selvfølgelig fungerer det forskjellig fra person til person.har ca 8 kg jeg vill ha vekk selv og er i ketose,men det går ikke akkurat fort nedover! må nok ty til litt god gammeldags trening.
stå på du,så odner det seg tilslutt:)

Viclin 17-09-09 19:18

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 771339)
Jeg har lest et sted at om man er "normalt" muskuløs, så skal man veie omtrent det samme som man er cm over meteren... Altså er man 1,55 er idealvekta 55 kg, er man 1,92 er idelavekta 92 kg. Veit ikke om det stemmer, men syns det høres ganske logisk ut :rolleyes:

Jeg har hørt noe lignende, men at det er over meteren minus ti.

Det stemmer på meg i alle fall, siden jeg er ca 164 og har alltid (før siste svangerskap) veid 54 kg. Da er jeg helt passe, ikke for tykk og ikke for tynn.
Det stemmer også med sambo, som er 194. Tror han veier rundt 84 kg.

Margrethe 17-09-09 19:41

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 771371)
Jeg har hørt noe lignende, men at det er over meteren minus ti.

Det stemmer på meg i alle fall, siden jeg er ca 164 og har alltid (før siste svangerskap) veid 54 kg. Da er jeg helt passe, ikke for tykk og ikke for tynn.
Det stemmer også med sambo, som er 194. Tror han veier rundt 84 kg.

Det er jo helt avhengig av beinbygning og slikt da. Hadde jeg veiet 58 kilo hadde jeg nok sett ut som en krigsfange - i fjor da jeg veide 77 stakk ribbeina mine ut. Jeg kunne nok gått ned 10 kilo til (nå vil jeg først og fremst ned igjen til 77...), men da hadde nok hoftebeina også stukket ut. Jeg er 169.

snartsnelle 17-09-09 19:58

Sv: Det går såååå sakte
 
Vekten av "kraftig beinbygning" utgjør desverre minimalt. Max 1-2 kg.

connie83 17-09-09 19:58

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 771331)
Neida, ønsker du å gå på ketolyse så gjør du det, er ikke antall kg det kommer an på. Selv er eg like høy som deg og mitt mål er 67 kg. Synes 8-10 til din høyde kanskje er litt mye men det bestemmer du selv. Men ketolyse og lavkarbo fungerer sånn at hvis du er normaltvektig så står vekta i ro, du går ned som overvektig og opp som undervektig. Dette er selvsagt ingen fasit men det som blir sagt.
Kan god hende kroppen er fornøyd som den er og at det som vil hjelpe deg best er trening, altså stramme opp områder du er mindre fornøyd med kardio og styrketrening.


men vil ikke bare stramme opo men føle meg slankere, fler meg ikke det nå, mistrives noe grusomt og fødsels kg mine vil ikke av :mad: men det må vel gå av noen kg selv om jeg ikke er overvektig?? mange her inne som har gått ned på det slik at bmi ligger på 20 og sånn, og fungerer det på de må det vel fungere på meg også? går jeg ned 10 kg vil jeg forsatt ikke være undervektig men ha en bmi på 20 ;)

snartsnelle 17-09-09 20:18

Sv: Det går såååå sakte
 
Du skrev i første innlegg at du nesten ikke går ned i vekt. Betyr det at du går ned bittebittelitte grann? For i så fall så er det bare å være tålmodig;)

connie83 17-09-09 20:23

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snartsnelle (Innlegg 771413)
Du skrev i første innlegg at du nesten ikke går ned i vekt. Betyr det at du går ned bittebittelitte grann? For i så fall så er det bare å være tålmodig;)


har gått ned 2 kg på 4 uker, men de 2 første ukene gikk jeg ikke ned nesten og nå står det helt stille igjen, både i mål og vekt! Men hva kan man regne med å miste på en uke ca da? både i cm og i vekt??

Carisma 17-09-09 20:30

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av connie83 (Innlegg 771416)
Men hva kan man regne med å miste på en uke ca da? både i cm og i vekt??

Det er det som er "fint" med kroppen, det er umulig å forutsi... :rolleyes: Den gjør ting i sitt eget tempo helt uavhengig av hva vi selv ønsker og mener.

connie83 17-09-09 20:34

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 771422)
Det er det som er "fint" med kroppen, det er umulig å forutsi... :rolleyes: Den gjør ting i sitt eget tempo helt uavhengig av hva vi selv ønsker og mener.

uff ja den gjør vel det he he kommer vel til å bruke 1 år på 5 kg hahaha, m

Carisma 17-09-09 20:37

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av connie83 (Innlegg 771424)
uff ja den gjør vel det he he kommer vel til å bruke 1 år på 5 kg hahaha, m

Jeg har brukt 3 år på de ti jeg har tatt av :flau:

connie83 17-09-09 20:50

Sv: Det går såååå sakte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 771426)
Jeg har brukt 3 år på de ti jeg har tatt av :flau:

seriøst? men har du levd på lavkarbo og ketolyse i 3 år? eller andre måter? alså jeg vet det er en livstil endring, men tror kommer til å savne "normal" mat igjen

Carisma 17-09-09 20:59

Sv: Det går såååå sakte
 
Først Fedon og så ketolyse siden nyttår. 4 av de på fedon, og resten siden nyttår. :(


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no