Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Stoffskifte / hormonproblemer (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54884)

wander 02-09-13 07:39

Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Hei alle kloke hoder

Jeg har vært regelmessig på mensen i lange tider nå - i hvert fall et par år eller noe sånt, kanskje lengre.

Jeg har ikke noen pcos eller noe sykdom eller noenting som skulle tilsi at mensen skulle bli uregelmessig.

Men nå er jeg er uke på overtid og jeg lurer på om det kan ha noe med lavkarbo å gjøre?

Jeg har gått på lavkarbo før - gikk ned 27 kg fra 2010 til 2011 uten at det påvirket mensen, men nå begynner jeg å lure litt.

Jeg har hatt mensensymptomer, så har tenkt at det er mensen på vei. Men - en uke over tida er ganske ekstremt? Kan det være lavkarbo'n som gjør det?

(Det er kun en mikroskopisk sjanse for gravididet, selv om jeg heller til å ta en test også...)

TrillTrall 02-09-13 08:03

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Tja... Siden du har vært regelmessig tidligere og ikke har noen underliggende sykdom så heller jeg mer mot en graviditetstest... Men det _kan_ skyldes lavkarbo og det kan være en tilfeldighet også.

Imse 02-09-13 08:13

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Jeg ville tatt en test først, vet ikke hva du mener med mikroskopisk sjanse, men har du hatt sex er sjansen for svangerskap til stede.

Ellers har jeg opplevd forsinket eggløsning vog derpå forsinket mens noen få ganger. Ellers er jrg helt regelmessig.

wander 02-09-13 08:22

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1456825)
Jeg ville tatt en test først, vet ikke hva du mener med mikroskopisk sjanse, men har du hatt sex er sjansen for svangerskap til stede.

Ellers har jeg opplevd forsinket eggløsning vog derpå forsinket mens noen få ganger. Ellers er jrg helt regelmessig.

Mikroskopisk sjanse fordi jeg er sterilisert - og fordi det nå begynner å bli noen uker siden sex og jeg ikke har noen andre symptomer.

TrillTrall 02-09-13 09:54

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wander (Innlegg 1456826)
Mikroskopisk sjanse fordi jeg er sterilisert - og fordi det nå begynner å bli noen uker siden sex og jeg ikke har noen andre symptomer.

Ah - da er nok sjansen mikroskopisk ja. :) Men bekjent så både kuttes egglederne + at endene svies slik at et egg ikke skal klare å komme seg inn i livmoren, det hendte en sjelden gang den tiden de bare kuttet egglederne visstnok.

Photobscura 02-09-13 11:08

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Da jeg la om til lavkarbo ble syklusen helt på bærtur i noen måneder, før den normaliserte seg helt. Har hørt om flere som opplever det samme, og tror ikke dette er det minste uvanlig, ettersom lavkarbo jo virker hormonstabiliserende på kroppen, så kan det jo skje i en overgang. :)

Photobscura 02-09-13 11:11

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
I denne tråden vil du finne en masse erfaringer og informasjon om akkurat dette!

Spinnerette 02-09-13 23:08

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Jeg går på p-pillen, og selv da er syklusen min helt på bærtur innimellom :p Har både kommet midt i brettet, og uteblitt på den pillefrie uka. Hørt fra andre at det har skjedd, både med og uten hormonprevensjon, så tror ikke det er spesielt uvanlig. :)

wander 03-09-13 14:54

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?
 
Takk for svar :)

Jeg har ikke hatt noen forandring på lavkarbo tidligere, det var først nå denne ene gangen det var forandring, så jeg ble bittelitt bekymret (siden legen sa at det var hans plikt å si at noen ganger heler kroppen seg selv og man kan bli gravid igjen selv om man er sterilisert..)

Men, det er typisk at når jeg gikk til innkjøp av test og den var negativ så kom mensen i dag... hehe


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no