Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12633)

lavendel 23-04-07 09:10

Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Noen som har noen tips? Har kanskje vært oppe før. Nå spiser jeg mye egg og nøtter. Tenkte å kjøpe cocosa. Spiser IKKE fettet på kjøtt altså. No way. Spiser ikke så mye rødt kjøtt men mest kylling, kalkun og fisk. Kunne spist mer fet fisk sikkert, men er ikke så glad i det annet enn laks og makrell i tomat.

Trolljenta 23-04-07 09:40

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
nøtter, avocado, oliven, kaldpressede oljer, kokosmelk, cocosa, feit fisk, ost, creme fraiche, rømme, fløte, meierismør (hvis ikke du tåler noen slags melkeprodukter kan du lage ghee).. bacon

jeef-micro 23-04-07 09:43

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Jeg tåler heller ikke melk, men du kan gå på apoteket og få de til å bestille MCT-olje til deg... Ellers er det kommet mange gode forslag som avocado og slikt her. Er det melkeallergi? eller laktoseintoleranse? har du sistnevnte kan du kanskje spise litt vellagret ost? lag din egen oljedressing til å ha over salater... Både laks og makrell er jo feite fisketyper, så kjempebra at du spiser det :)

dolphy 23-04-07 09:47

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Tran eller omega 3 i kapsel form??

kokoem 23-04-07 10:44

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Jeg har funnet ut at snabb er et utmerket mellommåltid, eller snacks for min del. Mener på det inneholder 44% fett, 0.8% karber og 22% protein.

jeef-micro 23-04-07 11:31

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kokoem (Innlegg 263795)
Jeg har funnet ut at snabb er et utmerket mellommåltid, eller snacks for min del. Mener på det inneholder 44% fett, 0.8% karber og 22% protein.

snabb? hva er det da?

Nille 23-04-07 13:55

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 263831)
snabb? hva er det da?

Lungemos (Gilde sin tror jeg)

jeef-micro 23-04-07 14:53

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 263917)
Lungemos (Gilde sin tror jeg)

ok... da vet jeg det ;) har ikke hørt det uttrykket før bare

kokoem 23-04-07 16:12

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Hmm, tror ikke det er lungemos.
De jeg har spist er salamisnabb og elgsnabb. Er vel spekemat.
Elgsnabb.

jeef-micro 23-04-07 17:25

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kokoem (Innlegg 264026)
Hmm, tror ikke det er lungemos.
De jeg har spist er salamisnabb og elgsnabb. Er vel spekemat.
Elgsnabb.

Ok... var mere noe slikt jeg så for meg enn lungemos ja, men det kan hende samme navnat brukes på flere ting..

Nille 23-04-07 17:34

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 263917)
Lungemos (Gilde sin tror jeg)

Fant den ! Men det finnes jo mange andre snabber sikkert !

http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/rask/lettvint_middag/gilde_lungemos_(snabb)/

Ziggy 23-04-07 17:49

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 264066)

Fant den ! Men det finnes jo mange andre snabber sikkert !

:spent:


:D :D :D :D :D

.

dingpot 23-04-07 18:14

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 264078)
:D :D :D :D :D

.

Jeg kunne heller ikke la være å la den tanken komme i hodet mitt! :D:D:p

Nille 23-04-07 19:52

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
:p (dette var smilyen jeg hadde tenkt å poste i forrige post.....)

lavendel 24-04-07 14:46

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 263749)
Jeg tåler heller ikke melk, men du kan gå på apoteket og få de til å bestille MCT-olje til deg... Ellers er det kommet mange gode forslag som avocado og slikt her. Er det melkeallergi? eller laktoseintoleranse? har du sistnevnte kan du kanskje spise litt vellagret ost? lag din egen oljedressing til å ha over salater... Både laks og makrell er jo feite fisketyper, så kjempebra at du spiser det :)

Ja det kan jeg jo prøve men hvordan smaker det? Jeg fikser ikke flytende olje av noe slag, ikke i snoothie engang. Regner med at dette ikke finnes i tablett form!? Jeg har melkeallergi. Kjipt altså. Rømme, chreme fraiche og alt som er så godt buhuu. Spiser det innimellom da.

Tusen takk til alle gode forslag. Jeg får begynne å spise mer avokado og fortsette å kjøre på med nøtter og kokos. :)

Ziggy 24-04-07 15:16

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lavendel (Innlegg 264622)
Ja det kan jeg jo prøve men hvordan smaker det? Jeg fikser ikke flytende olje av noe slag, ikke i snoothie engang. Regner med at dette ikke finnes i tablett form!? Jeg har melkeallergi. Kjipt altså. Rømme, chreme fraiche og alt som er så godt buhuu. Spiser det innimellom da.

Tusen takk til alle gode forslag. Jeg får begynne å spise mer avokado og fortsette å kjøre på med nøtter og kokos. :)

Husk at det er lite eller ingenting kommer gratis her i verden, Lavendel, så en må regne med å endre på vaner, og venne seg til andre smaker, når man ønsker å skifte livsstil for å få bedre helse og gå ned i vekt..

Det eneste jeg kan anbefale deg, er å se på krydderkaka mi, den er full av fett, og bytter du ut den ene deciliteren med fløte med smør, j så er den melkefri og, fri for kunstige tilsetnigsstoffer, men full av gude proteiner, fett og antioksidanter fra krydderet!!!

Alternativt kan du lage eggerøre uten melk eller vann i ei panne med så mye smør som de sammenpiskede eggene kan ta opp. Det gjør jeg hver gang jeg lager meg eggerøre til frukost eller kvelds,

Uansett, lykke til i jaket på et kosthold som passer deg!

.

Kristian 24-04-07 16:48

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Er ikke snabb ett svensk ord for pølse:confused: Pølsesnabb er jo ett ord som er mye brukt og det mener jeg betyr ett stykke pølse.

lavendel 24-04-07 17:23

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 264654)
Husk at det er lite eller ingenting kommer gratis her i verden, Lavendel, så en må regne med å endre på vaner, og venne seg til andre smaker, når man ønsker å skifte livsstil for å få bedre helse og gå ned i vekt..

Det eneste jeg kan anbefale deg, er å se på krydderkaka mi, den er full av fett, og bytter du ut den ene deciliteren med fløte med smør, j så er den melkefri og, fri for kunstige tilsetnigsstoffer, men full av gude proteiner, fett og antioksidanter fra krydderet!!!

Alternativt kan du lage eggerøre uten melk eller vann i ei panne med så mye smør som de sammenpiskede eggene kan ta opp. Det gjør jeg hver gang jeg lager meg eggerøre til frukost eller kvelds,

Uansett, lykke til i jaket på et kosthold som passer deg!

.

Hva slags smør tenker du på da? Hva mener du om nutana og andre helsekostmargariner? Takk for svaret. Lager mye omelett og nå skal jeg begynne å ha smør oppi. :)

lavendel 24-04-07 17:24

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristian (Innlegg 264691)
Er ikke snabb ett svensk ord for pølse:confused: Pølsesnabb er jo ett ord som er mye brukt og det mener jeg betyr ett stykke pølse.

Jo. Skjønner ikke hvor lungemos kommer inn i bildet her, men fort gjort å blande litt..

Ziggy 24-04-07 17:30

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lavendel (Innlegg 264719)
Hva slags smør tenker du på da? Hva mener du om nutana og andre helsekostmargariner? Takk for svaret. Lager mye omelett og nå skal jeg begynne å ha smør oppi. :)

Meierismør! Det er det eneste smøret som ikke inneholder omdannede fettsyrer, men naturlig, sunt fett, ute noen som helst form for tilsetningsstoffer!

Jeg er imot alle former for margariner, i og med at de er hydrogenisert for å få fast form, og dette er kunstige fettsyrer som vi menneskene aldri har inntatt før nå i moderne tid... Det hadde iallefall ikke jeg tatt sjansen på, for å si det sånn...

Gjør et lite eksperiment på kjøkkenbenken din... kjøp en boks med meierismør, og en boks med margarin. Åpne dem, ta av beskyttelsesfolien, ha på lokket, og la dem stå fremme på kjøkkenbenken ei uke eller to. Ta så av lokket, og se hvilken av de du fremdeles kunne ha tenkt deg å spise av...

Margarinen har høyst sannsynlig harsknet og møglet i løpet av den tiden , mens meierismøret fremdeles er gult, innbydende og langt fra harskt...


.

Nille 24-04-07 18:49

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lavendel (Innlegg 264720)
Jo. Skjønner ikke hvor lungemos kommer inn i bildet her, men fort gjort å blande litt..

Neida det var overhodet ikke blanding. Om du så på linken har Gilde en lungmos som de kaller SNABB ! Eller kanskje de mener at det ER en SNABB :) Men som sagt, det finnes sikkert mange "snabber"

http://www.gilde.no/produktoversikt/...gemos_(snabb)/

mrfree 24-04-07 19:10

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Gildes SNABB er 750 gram kjøttdeig, ca 32 kr

Nille 24-04-07 19:18

Sv: Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mrfree (Innlegg 264792)
Gildes SNABB er 750 gram kjøttdeig, ca 32 kr

:ja: ... da er det bevist at det er flere SNABBER en pølsesnabber da ! :p

lavendel 24-04-07 19:28

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 264722)
Meierismør! Det er det eneste smøret som ikke inneholder omdannede fettsyrer, men naturlig, sunt fett, ute noen som helst form for tilsetningsstoffer!

Jeg er imot alle former for margariner, i og med at de er hydrogenisert for å få fast form, og dette er kunstige fettsyrer som vi menneskene aldri har inntatt før nå i moderne tid... Det hadde iallefall ikke jeg tatt sjansen på, for å si det sånn...

Gjør et lite eksperiment på kjøkkenbenken din... kjøp en boks med meierismør, og en boks med margarin. Åpne dem, ta av beskyttelsesfolien, ha på lokket, og la dem stå fremme på kjøkkenbenken ei uke eller to. Ta så av lokket, og se hvilken av de du fremdeles kunne ha tenkt deg å spise av...

Margarinen har høyst sannsynlig harsknet og møglet i løpet av den tiden , mens meierismøret fremdeles er gult, innbydende og langt fra harskt...

.

Ja men meierismør er jo laget av melk! Og jeg har som sagt melkeallergi. Jeg har også fått med meg at det er meierismør som er "sunnest".
Det står at nutana margarin skal være uten transfett, men det er mulig den harskner fort. Ghee er jo et alternativ og det kan jeg lage. Har laget det før for 4-5 år siden når jeg hadde dilla på indisk mat.

Ziggy 24-04-07 19:43

Sv: hvordan få nok fett? Tåler ikke melk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lavendel (Innlegg 264825)
Ja men meierismør er jo laget av melk! Og jeg har som sagt melkeallergi. Jeg har også fått med meg at det er meierismør som er "sunnest".
Det står at nutana margarin skal være uten transfett, men det er mulig den harskner fort. Ghee er jo et alternativ og det kan jeg lage. Har laget det før for 4-5 år siden når jeg hadde dilla på indisk mat.

Smør er så og si 100% mettet fett skilt ut fra melk, er du allergisk mot fett???

Du sier du har melkeallergi, hva er så virkestoffene du er allergisk mot som gjør at du ikke kan spise meierismør?

Og ekte Ghee er faktisk ikke annet enn klaret smør...

.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no