Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16999)

Gunhild 22-01-08 18:43

Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?
 
Åhhh....altså :mad:

Tenkte vi skulle ha en ultralettvint middag i dag, derfor kjøpte jeg ferdig stekte hamburgere fra Gilde i den tro at de innholdt 3,2 gr. karb. pr 100 gr. Det sto det nemlig på pakka.... så sjekker jeg hjemmesiden til Gilde nå.... der står det 4,5 gr karb. Det er faktisk ganske stor forskjell det, særlig når man har en dagsdose på 15 gram man skal fordele på alle måltider:p

Spiste 2 stk noe som blir ca 160 gram. Da utgjør jo dette en liten forksjell i alle fall....

Og nesten verre ..... at man ikke skal kunne stole på innholdsfortegnelsen på varer... arghh...igjen:mad: ;)

Hva gjør dere andre her da.... sjekker her på lavkarbo (eller andre steder på nettet) eller stoler dere stort sett på det som står på varene?

Er fersk i faget sjø :o

Lollypop! 22-01-08 19:04

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?
 
Vel, jeg syns 3,2 g er mye det også. Hehe

Når det står 3,2 på pakken så hadde jeg stolt på det. Nettsiden kan snakke om en annen type hamburgere (gilde har jo maaaange forskjellige).
I utgangspunktet stoler jeg altså på pakken.

Gerd 22-01-08 19:04

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?
 
Du har ikke sett feil på pakka da? Høres merkelig ut syns jeg.

Men jeg leser alltid innholdsfortegnelsen på pakka og forholder meg til det. Viss varene ikke har innholdsfortegnelse (grønnsaker osv) bruker jeg matvaretabellen. Og viss leverandør ikke oppgir på pakka (der det burde vært det) så kjøper jeg det ikke. :)

Nille 22-01-08 19:36

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?
 
Det stemmer at det er 3,2 gram karber pr 100 gram i Gilde sine. Vi har sjekka det før her inne. Men det er mulig den gamle posten er sletta, for jeg finner den ikke.....

Gunhild 22-01-08 20:21

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lollypop! (Innlegg 391787)
Vel, jeg syns 3,2 g er mye det også. Hehe

Når det står 3,2 på pakken så hadde jeg stolt på det. Nettsiden kan snakke om en annen type hamburgere (gilde har jo maaaange forskjellige).
I utgangspunktet stoler jeg altså på pakken.

Njaaa.... det er jo endel mer enn i rent kjøtt ja... men alikevel ikke mer enn at jeg holder meg på rett side av grensa. Greit som en ultrakjapp middagsvariant av og til ;o) (ingen storfavoritt heller, men som noen vise en gang har sagt.... i nøden spiser osv...... )

Velger å stole på de erfarene her som mener pakka har rett....;) Liker best å tro det også... føles ikke så ille da..hehe:)
:cool:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no