Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11660)

Tidligere bruker 11-02-07 14:25

Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
......................

jeef-micro 11-02-07 14:29

Sv: Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
Jeg har ikkeså mye erfaring med å streve med å gå opp i vekt jeg da :rolleyes: Men jeg vil tro at lavkarbo er bra for å få stabilisert vekta. Men jeg tror ikke ketose er tingen om du vil opp i vekt da... siden det er fettforbrenning...

Photobscura 11-02-07 18:59

Sv: Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
Kjæresten min har fått litt mer kjøtt på den skranglete kroppen sin etter at lavkarbomiddager er det eneste som serveres i huset, og alt av brødvarer er bortevekk!
Han ser langt sunnere ut, men jeg tror ikke han har tenkt voldsomt over det selv, han bare spiser det han blir servert :)

Photobscura 12-02-07 12:55

Sv: Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
Vet ikke helt, men som en pekepinn, så innførte jeg lavkarboregime i kåken fra rundt september en gang, og så alt før jul at det var en forskjell.
Han spiser fortsatt brød på jobb i blant da. Men langt mindre godteri, ettersom jeg ikke vil dele, så er det hakket mindre stas.
Men det er uansett en stor forskjell for oss begge.
Han er fortsatt tynn, men ikke skrangete.

Frank 16-02-07 13:40

Sv: Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
Hvis han nå spiser mye fett og proteiner (som du gjør) og samtidig opprettholder et høyt karboinntak, vil han vel legge på seg. Vil jeg tro? Men jeg vet jo ikke om han faktisk gjør det....

Karin 16-02-07 18:14

Sv: Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
Tror Lise vet en del om dette. Jeg har absolutt fått forståelsen av at et lavkarbokosthold vil føre til at man finner sin "normalvekt" enten det er den ene eller den andre veien.

Summer 16-02-07 19:08

Sv: Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
Et balansert kosthold som balanserer hormonene i kroppen bidrar til at kroppen finner sin normalvekt enten man er undervektig eller overvektig.

Men det kommer jo an på hvorfor en er undervektig i utgangspunktet. Dersom det ikke feiler noe annet så vil en gå opp i vekt om en er undervektig og spiser nok proteiner og fett og endel lavglykemiske karber. Men dersom det er svikt i næringsopptaket, matinntoleranser, ol som er årsaken, så blir det litt mer problematisk.

Photobscura 20-02-07 14:16

Sv: Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt?
 
Han har ikke lagt på seg omkring magen og sånn. Bare blitt mindre innhul, og ser i det hele tatt litt freskere ut:)
Karbeinntaket hans er selvfølgelig høyere enn mitt, men han spiser grovt brød på jobben, og har gått fra å spise sjokolade og potetgull og drikke brus nesten hver dag til å gjøre det en til to ganger i uken.
Jeg tror det uansett har med to ting å gjøre for hans del. Han har en helt annen metabolisme enn meg. Altså at insulinet hans får gjort jobben sin.
Hele familien hans er litt skranglete, så det ligger vel til slekta, og der går det i godteriskåler på bordet og fete matvarer til middag!
Og så har han veldig høy forbrenning, og er stort sett fysisk aktiv under hele arbeidsdagen.
Det er nå bare sånn en gang at vi ikke alle er like.
Men her på forumet kan vi jo mellom oss identifisere et problem som kommer ut fra den samme forutsetningen, som genetikk, hyperinsulinisme og pcos og alt som ligner.

Men det kan jo også tenkes at andre som er som han, som ser ut til å være slanke uansett hva de putter i seg, er såkalt "feite på innsida".
Det er en gang noe framtida vil vise.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no