Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Å finne motivasjonen igjen ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52375)

Sjokoladebananen 06-06-12 15:23

Å finne motivasjonen igjen ...
 
Jeg fikk en litt ufrivillig sprekk på lørdag...som fortsatte søndag...mandag...tirsdag og i dag! :eek: Jeg klarer ikke finne motivasjonen og hente meg inn igjen. Hva gjør dere når det går litt skeis innimellom? Hvordan klarer dere hente dere inn på rett spor igjen? :confused:

Rin 06-06-12 16:18

Sv: Å finne motivasjonen igjen...
 
Jeg opplever så stor forskjell på kropp og velvære avhengig av hva jeg putter i meg at det aldri er vanskelig å gå tilbake til den maten som gjør meg minst syk. Sukker og kornvarer øker betennelsestendensene mine og gir meg "tåkehjerne", og det er jo både ubehagelig og fjollete å ha det sånn i lengden når man vet hvordan man blir kvitt det igjen. :cool: Og så er speilet også hjelpsomt, da... når jeg har fått i meg for mye tullemat eser jeg ut som en ballong, blir sånn 2 buksestørrelser større over natta. Ikke morsomt. :o

mofe 11-06-12 09:20

Sv: Å finne motivasjonen igjen...
 
Er det EN ting som er sikkert når man lever livet sitt - så er det at man snubler og feiler litt innimellom. Det er en del av å leve!
Cluet er å ta det for det det er, nemlig en helt naturlig og forventet "glitch" i systemet - også fortsetter man på den veien man var før :)

Jaudå 11-06-12 10:06

Sv: Å finne motivasjonen igjen ...
 
Rensk huset for fy ting, om mulig selvfølgelig;o)
Er det ikke der, så kan du heller ikke putte det i munnen:o

milena 19-06-12 14:46

Sv: Å finne motivasjonen igjen ...
 
Prøvde å tenke meg hvor denne passa å puttes! Tror den kan gå ann her?

"You are beautiful. Your beauty, just like your capacity for life, happiness, and success, is immeasurable. Day after day, countless people across the globe get on a scale in search of validation of beauty and social acceptance.
Get off the scale! I have yet to see a scale that can tell you how enchanting your eyes are.
I have yet to see a scale that can show you how wonderful your hair looks when the sun shines its glorious rays on it. I have yet to see a scale that can thank you for your compassion, sense of humor, and contagious smile. Get off the scale because I have yet to see one that can admire you for your perseverance when challenged in life.
It’s true, the scale can only give you a numerical reflection of your relationship with gravity. That’s it. It cannot measure beauty, talent, purpose, life force, possibility, strength, or love. Don’t give the scale more power than it has earned. Take note of the number, then get off the scale and live your life. You are beautiful!"

Fant den her http://www.daveywaveyfitness.com/wei...easure-beauty/ og syntes at den fortjente å deles!

Nerthus 19-06-12 19:07

Sv: Å finne motivasjonen igjen ...
 
Si fra når du finner den igjen og HVORDAN! ;)

Som hjelp til selvhjelp: Legg fra deg alt du holder på med og skulle burde gjøre og sett deg alene ute eller inne med penn og papir. Lukk øynene.

Kjenn på alt det gode som kommer med å være på track. Visualiser tydelig med bilder, farger, følelser.

Kjenn på hvordan du har det nå med langvarig sprekk. Visualiser tydelig med uvelhet (om du har det), nederlag, irritasjon osv osv. Lag bildet i sort/hvitt og kjør opp i et hjørne i synsfeltet ditt som en film. La det fargerike bildet du startet med dekke hele "skjermen" eller synsfeltet, mens den lille grå står å går litt uklart i hjørnet.

Noter målet ditt med store bokstaver. Noter stikkord for hvordan du skal komme dit. Skriv så en planleggingsliste som feks omfatter rydding av tull&tøys i skapet, handleliste og matplanliste for den nærmeste uka.

Kan dette være en måte å gjøre det på?

Dørstokkmila er selvfølgelig å reise seg, hente penn og papir og gå å sette seg alene et sted :D men klarer du DET - tror jeg resten er piece-of-lowcarbcake ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no