Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Sexlyst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23455)

klarasophie 21-01-09 15:51

Sexlyst
 
Hei!

Jeg har gått på lavkarbo siden første september, og er veldig fornøyd med det, men jeg har fått så liten sex lyst, er det noen som har opplevd det samme? Kan det ha sammenheng??

Gerd 21-01-09 15:53

Sv: Sexlyst
 
Her er det tvert imot :D

Kitt 21-01-09 16:18

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 624049)
Her er det tvert imot :D

Å JA!:ja::ja::ja:

QueenConnie 21-01-09 18:30

Sv: Sexlyst
 
liten sex lyst er jeg sååå vant med, håper lavkarbo kan endre på det :)
(det hormonielle problemet)

det går nok over skal du se:)

klarasophie 21-01-09 18:46

Sv: Sexlyst
 
Uff da, ikke mye trøst å få her nei, men får håpe det snur da!! :)

QueenConnie 21-01-09 19:03

Sv: Sexlyst
 
^^^du det er trøst å fååå.. selfølgelig!:klem:

når du begynner på ketolyse så gjennomgår kroppen store hormonielle forandringer, og dermed manglene sexlyst. men så fort kroppen har kommet seg, og du begynner å føle deg mye bedre over vektnedgangen!
kommer det seg ! <3

stor klem :)

Thorwald 21-01-09 20:14

Sv: Sexlyst
 
Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

Kitt 21-01-09 20:16

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thorwald (Innlegg 624309)
Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

:lol::lol::lol: og et lite :suss:

Carisma 21-01-09 20:19

Sv: Sexlyst
 
Men aceton-ånden vår hjelper vel ikke på motpartens sex-lyst heller tenker jeg... :D

Jabba 21-01-09 20:53

Sv: Sexlyst
 
Jeg krysser fingrene for at lavkarbo kan hjelpe meg "i gang igjen" - det har vært tørke på det området en del år nå.... :-(
Har holdt på 2 1/2 mnd nå så hvis en positiv endring vil vise seg så burde vel komme snart.....håper jeg.....
Utrolig slitsomt å leve i et forhold der dette mangler....både for han og meg....

Bacon 21-01-09 22:20

Sv: Sexlyst
 
Bare som et bittelite innspill. Manglende sexlyst er ironisk nok en ganske vanlig bivirkning av hormonell prevensjon. Om dere går på p-piller, p-sprøyte, hormonspiral osv, kan det være et tips å slutte (iallefall for en stund) for å se om det funker.

Kitt 21-01-09 22:37

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bacon (Innlegg 624481)
Bare som et bittelite innspill. Manglende sexlyst er ironisk nok en ganske vanlig bivirkning av hormonell prevensjon. Om dere går på p-piller, p-sprøyte, hormonspiral osv, kan det være et tips å slutte (iallefall for en stund) for å se om det funker.

Som en motpol til det finnes det de av oss som har totalt motsatt effekt av hormonell prevensjon!:eek:

klarasophie 21-01-09 22:49

Sv: Sexlyst
 
Takk skal dere ha for svar. :) Jeg bruker ikke hormonell prevenson, så det er ikke grunnen, men får bare som sagt krysse fingre for at det snur snart. Og hehe, skjønner at det kan være ett problem for dere menn som spiser mye egg ja... ;)

klarasophie 21-01-09 22:50

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 624238)
^^^du det er trøst å fååå.. selfølgelig!:klem:

når du begynner på ketolyse så gjennomgår kroppen store hormonielle forandringer, og dermed manglene sexlyst. men så fort kroppen har kommet seg, og du begynner å føle deg mye bedre over vektnedgangen!
kommer det seg ! <3

stor klem :)

Tusen takk for klemmen, stor klem tilbake. :-)

QueenConnie 21-01-09 23:44

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thorwald (Innlegg 624309)
Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

HAHAHAHAHAHA! *døøøøøør*
trodde det var bare en myte jeg!!:eek:

Løvetann 21-01-09 23:54

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 624049)
Her er det tvert imot :D

Her også! Store forbedringer både med kvantitet og kvalitet. En periode var det faktisk vanskelig, for jeg var så lettantennelig at gubben ikke kunne komme i nærheten av meg uten at jeg "reagerte". :love:
:rulleøyne :stortsmil

Håper det kommer seg etterhvert klarasophie. At det kanskje er som foreslått her; hormonelle endringer som går seg til etterhvert …
:goodluck:

Skautrollet 21-01-09 23:56

Sv: Sexlyst
 
Uff, dette er en ubehagelig bivirkning da.
Min kjære har sluttet å virke, også skal jeg få enda mere lyst???

:eek:

Kristin_B 22-01-09 02:54

Sv: Sexlyst
 
Høh:confused: Dette kan jeg ikke si jeg har merket noe til :confused:
Vi er nok i samme bås du og jeg Klarasophie!

Thorwald 22-01-09 09:53

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 624677)
HAHAHAHAHAHA! *døøøøøør*
trodde det var bare en myte jeg!!:eek:

Myte og myte
ikke for å syte
noen ganger kunne det
som sagt
vært ønskelig
å slå en knute... ;)

Jeg mener ikke å påstå at dette er eksakt vitenskap. Det er fullt mulig at dette slår ut forskjellig hos det enkelte individ. Sånn sett refererer jeg kun til hvordan dette fungerer for min del. Jeg kjenner for øvrig også damer som påstår å merke denne effekten etter jenvnlig inntak av 4 egg om dagen. Om det er placebo aner jeg ikke, det spiller sånn sett uansett ingen rolle heller. "Pistolen" i bukselomma er jo ekte nok den... hehe

Jeg har hørt flere forklaringer på dette fenomenet, uten at jeg på noen som helst måte skal gå god for noen av dem. Noen steder hevdes det at det er zink'en i eggene som gir utslag. Andre steder har jeg lest at egg er såpass næringsrike at de komplementerer det øvrige kosthold, og dermed gjør at kroppen har tilstrekkelig med næringstoffer (byggeklosser) til å fungere tilnærmet optimalt. Siden kroppen er rimelig forplantningsorientert, vil dette kunne manifestere seg gjennom økt lyst hos den enkelte. Siden vi er forskjellige, er det ikke sikkert dette fungerer likt for alle. Uansett kan det jo være en enkel og grei løsning, dersom det skulle vise seg å fungere for den enkelte.

Lykke til! :)

klarasophie 22-01-09 17:52

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B (Innlegg 624774)
Høh:confused: Dette kan jeg ikke si jeg har merket noe til :confused:
Vi er nok i samme bås du og jeg Klarasophie!


puh, godt at noen har det på samme måten da, felles skjebne felles trøst. :o Ellers tusen takk til alle for svar. :)

Tone-G 22-01-09 20:43

Sv: Sexlyst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thorwald (Innlegg 624309)
Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

Ja, det kan være et slit:lol:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no