Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Finner ikke oppskrifter, jeg ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27733)

annama 26-08-09 14:51

Finner ikke oppskrifter, jeg ...
 
Hadde vært mye enklere om det innenfor de forskjellige trådene her (les frokost, lunsj, middag, kvelds...) hadde vært underkategorier, synes jeg.
Ville vært lettere å finne oppskrifter til den ingrediensen man har.
F.eks. skal jeg ha laks i dag. Har noen laksefileer liggende, men når jeg søker opp det,
kommer jeg bare til mange forskjellige diskusjoner hvor kanskje "laks" er nevn i forbifarten...;)
Søkefunksjonen her inne liker ikke meg...:nei:

Har noen en link til en god lakserett her inne?

:)

Carisma 26-08-09 14:54

Sv: Finner ikke oppskrifter jeg...:O/
 
Gå på førstesiden, www.lavkarbo.no og søk på laks middag. Da kommer det opp litt bedre resultater.

Nille 26-08-09 15:55

Sv: Finner ikke oppskrifter jeg...:O/
 
Gå på "søk",
velg "Utvidet søk"
Skriv *laks* (inkl. stjernene) i "nøkkelord"
Velg vis resultat som "tråder"
Velg "middager" (under oppskrifter) på "søk i fora"

Da får du mer nøyaktig info

Det er også lurt å søke på emneord


Det er helt umulig for oss å få sortert oppskrifter etter ingrediens dessverre. Det blir altfor stor jobb. Vi jobber her frivillig/gratis og har fulltids jobber ved siden av. Tiden strekker ikke til :)

HP jobber med et nytt opplegg for oppskrifter, men jeg vet ikke når det blir ferdig

annama 26-08-09 16:41

Sv: Finner ikke oppskrifter jeg...:O/
 
Ok, takk for utførlig oppskrift på hvordan søke...trenger å få det inn med teskje...har fått det før også...;)

Men jeg mener ikke at det skal skrives etter ingredienser, men f.eks. at underfora under middag kunne vært:
*Fisk
*Kjøtt
*Fugl
*vilt...osv...

Hadde innsnevret område å lete i...

...men nå skal jeg prøve å søke skikkelig...:ja: :rolleyes:

Filakia 02-09-09 21:49

Sv: Finner ikke oppskrifter, jeg ...
 
Tror nok det blir for detaljert å skulle ha så mange underforums underforum å nøste nedover i.

Har du prøvd dette?:
Gå inn på aktuelt underforum (f.eks. dette for Middag), og se øverst i forumet, over først klistrede tråd. På den grønne linja der har du "Søk i dette forumet" - dermed kan du søke på f.eks. laks, eller hva det måtte være, uten å få treff fra andre underfora.

annama 02-09-09 22:53

Sv: Finner ikke oppskrifter, jeg ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 763733)
Tror nok det blir for detaljert å skulle ha så mange underforums underforum å nøste nedover i.

Har du prøvd dette?:
Gå inn på aktuelt underforum (f.eks. dette for Middag), og se øverst i forumet, over først klistrede tråd. På den grønne linja der har du "Søk i dette forumet" - dermed kan du søke på f.eks. laks, eller hva det måtte være, uten å få treff fra andre underfora.

Da prøvde jeg det. Hjalp noe, men svinekjøttboller i rømmesaus kommer lenge før andre lakse-oppskrifter, men da får det bare være slik.
Men har vel vært borti bedre søke-muligheter på andre fora...;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no