Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hvetegress, alger etc (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53791)

BalansertKosthold 21-01-13 13:55

Hvetegress, alger etc
 
Hei

Hva er deres erfaringer med hvetegress og alger som spirulina og chlorella? Jeg har alltid spist mye grønt, men de siste månedene har jeg pleid å lage en smoothie med hvetegress, spirulina og hempfrø. Mange som skryter av at de merker økning av energinivået. For min del så har jeg faktisk gått ned en del i vekt etter at jeg startet med dette, og jeg føler at energinivået har steget litt (kan jo være en effekt av vekttapet). Tok litt tid før jeg vente meg til smaken av spirulina, men nå synes jeg faktisk det er ok (ikke supergodt selvfølgelig..:) )



Vil gjerne høre hvilke erfaringer dere har!

synsegulla 21-01-13 18:05

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Det vil jeg også ;)

j88 21-01-13 19:43

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Jeg bruker hvetegress og spirulina hver eneste dag, og tar en kur med chorella innimellom. Jeg har brukt det i mange år og jeg er veldig fornøyd, jeg har fått opp vitmannivået, og ergien er helt noe annet enn tidligere, itillegg til at hud å hår ser friskere ut, og all uren hud har blitt borte, og håret er glansfullt.

Vibeke-67 22-01-13 11:04

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Noen som vet hvor man får kjøpt fersk hvetegress, event hvetegressfrø man kan spire?

Filifjonka 22-01-13 18:30

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Høyrest skikkeleg vondt ut.

FriskogGlad 09-11-13 09:28

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Jeg har hvetegress her, og synes kanskje jeg får litt ekstra energi, men det smaker hestemat, og jeg får nesten brekninger hver gang jeg drikker det. Tips til hvordan man kan kamuflere smaken? Jeg har ikke turt å blande den i smoothien min da jeg regner med det bare ødelegger den. Finnes det en saft eller lignende som kamuflerer den godt?

Photobscura 09-11-13 11:06

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Tror nok fint du kan blande super greens i smoothie, altså. Har sett massevis av oppskrifter på det. :) Om du googler "super greens+smoothie" finner du sikkert masse inspirasjon til hvordan du best kan få smaken kamuflert.
Jeg synes jo faktisk det smaker helt ålreit, men virker som om det er noe jeg er ganske alene om. :p

FriskogGlad 09-11-13 16:59

Sv: Hvetegress, alger etc
 
En halv teskje i bringebær- og avokadosmoothien min var knapt merkbart. Får øke på gradvis til jeg er oppe i ønsker dose :)

j88 09-11-13 17:11

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Hvetegress smaker ikke veldig godt blandet ut i kun vann, men litt funlightsaft kan hjelpe. Jeg har brukt det mange år, og nå begynner jeg å like smaken til en viss grad. Blander i kun vann men har oppi en god dose med økologisk kanel , dette syns jeg hjelper på smaken. Og det kan være greit å blande i litt lunket vann istedet for helt kaldt

nellie 09-11-13 20:49

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Blander i saft.:)

Kanutten 09-11-13 22:22

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Jeg mikser og drikker. Hvis man klarer stenge nesen når man spiser eller drikker noe man ikke liker kjenner man null smak. :ja:

senka 10-11-13 17:11

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Jeg bestiller hvetegress i dag :D Spennende ;)

vaskeklut 10-11-13 17:26

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Min erfaring er at det kun koster masse penger og intet annet. Jeg opplevde absolutt ingenting av noe som helst i den perioden jeg prøvde sånn. Annet enn at det smaker gress og alger da :cool:

nellie 10-11-13 17:28

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Jeg har positiv erfaring med Purely Greens Max.:) Synes de 300 kronenene i måneden er verdt det.:)

senka 10-11-13 18:40

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1465746)
Min erfaring er at det kun koster masse penger og intet annet. Jeg opplevde absolutt ingenting av noe som helst i den perioden jeg prøvde sånn. Annet enn at det smaker gress og alger da :cool:

Uff klut :( har du prøvd nok, en god periode ? Det var synd :rolleyes:

Photobscura 10-11-13 18:56

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Jeg responderte også bra på supergreens (var vel en blanding av hvetegress, spirulina og ... kamut?) Men jeg slutta fordi jeg ikke hadde råd til det, men det har jeg forsåvidt nå, så jeg lurer jammen på å begynne igjen. Trenger det nå, som det nærmer seg eksamenstid!

vaskeklut 10-11-13 19:23

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1465768)
Uff klut :( har du prøvd nok, en god periode ? Det var synd :rolleyes:

Ja, jeg prøvde lenge. Føler det var bortkasta penger, akkurat som mye som selges på helsekost er.

senka 11-11-13 13:05

Sv: Hvetegress, alger etc
 
I går bestilte jeg hvetegresspulver fra Naturalis.no og er veldig spent :D
det er min første pakke. Men det er ikke kamut.
Hva er det som er kjempeforskjell mellom de to?
Er det noen som har link fra Iherb om kamutpulver som er god ?
Takker så mye :):)

j88 11-11-13 13:49

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1465907)
I går bestilte jeg hvetegresspulver fra Naturalis.no og er veldig spent :D
det er min første pakke. Men det er ikke kamut.
Hva er det som er kjempeforskjell mellom de to?
Er det noen som har link fra Iherb om kamutpulver som er god ?
Takker så mye :):)

dette er min favoritt http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...?ic=1&flt=0000. kan også kjøpes i norske helsekost butikker, men er mye billigere på ihverb. Finnes i både kapsler og pulver.

senka 11-11-13 14:49

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1465919)
dette er min favoritt http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...?ic=1&flt=0000. kan også kjøpes i norske helsekost butikker, men er mye billigere på ihverb. Finnes i både kapsler og pulver.

Takk,takk :) Leste mye positivt om hvetegress ;) Håper at den som jeg
bestilte fra Naturalis.no duger også noe, den er også Organisk :D
og veldig rimelig pris :)

j88 11-11-13 15:30

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1465930)
Takk,takk :) Leste mye positivt om hvetegress ;) Håper at den som jeg
bestilte fra Naturalis.no duger også noe, den er også Organisk :D
og veldig rimelig pris :)

Ja det er sikkert bra det også, har ingen erfaring med det merket selv. Sverger til pure planet, eller amazing grass fra iherb. De fra amazing grass innholder blanding av flere gress pulvere og ofte også acai eller andre pulvere med antioksidanter. De er gode og lett og blande ut og ikke minst billige.

Pearl 11-11-13 17:06

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Hvetegress, alger, spirulina, chlorella. Det er ganske gresk for meg dette her. Hvorfor er dette så bra? Hvordan er karbohydratinnholdet i disse og hva kan det brukes til? :forvirret

senka 15-11-13 00:38

Sv: Hvetegress, alger etc
 
Begynte fra i går med hvetegress, en halv ts og kjenner ingenting ;)
Lukter og smaker ikke så ille den :) Øker snart dose :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no