Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   hurra for Bergen (not)!!! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10626)

stinasol 14-10-06 20:03

hurra for Bergen (not)!!!
 
i dag har jeg ringt rundt til sikkert 20 helsekost foretninger og vell asorterte matvare foretninger,for å etterlyse akins vaffel,muffins og pannekake mix...1 eneste sted hadde de 1 pakke vaffelmix og jeg var beredt til å kjøre 45 min for å hente den men så viste det seg at hun ene som jobbet der skulle ha den selv!?!...grrrr...reiste inn til lerum mat(helsekosten) på galleriet og spurte om ikke de kunne bestille dette inn,så oppfordrer alle her i byn til å ringe/gå inn og mase litt på de :)..de skulle ringe meg opp igjen på mandag og gi et svar...hmpf..skulle tro at en såpass stor by som Bergen skulle klare å ha litt utvalg da....:(

Karin 15-10-06 02:45

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
Okei, ser poenget ditt. Nå har ikke jeg helt den samme erfaringen med helsekoster her i Bergen, men det kan jo ha med å gjøre at jeg ikke har lett riktig så nøye etter noe. Men det jeg har fått inntrykk av her på forumet, bl a etter at flere av bidragsyterne har jobbet i bransjen, er at om man ber om det i en helsekost, så bestiller de det du vil ha.

Så derfor: Om de ikke har det du er ute etter, så skaffer de det sikkert om du ber dem om det.

Vi har relativt nylig (for under ett år siden) fått en helsekost på senteret rett nedenfor meg. I dag var jeg der og kikket for å se om de har yndlingstesortene til "svigersønnen" - altså datterens kjæreste. Og det hadde de. Så nå har jeg lagret opp til han kommer igjen på tirsdag.

Jeg håper virkelig at den helsekosten - som også er kafe og tilbyr behandling for både det ene og der andre - klarer seg godt. jeg har ikke så god anledning til å støtte den butikken som jeg skulle ønske, bl a fordi de ikke har så mange ting av det jeg pleier kjøpe, men likevel. (Det er en fryktelig liten butikk, så jeg plager dem ikke så veldig heller - jeg handler kanskje to ganger i året på velassorterte butikker - så jeg vet ikke om jeg kan hjelpe dem så veldig mye da.)

stinasol 15-10-06 11:32

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
ja de skulle gi meg et svar på mandag...men det jeg merket meg når jeg snakket med flere av helsekost butikkene er at dem virker veldig negativ til atkins produkter,jeg spurte flere om det ikke var mulig å bestille inn dette da jeg vet at det er mange i bergen som gjerne vil ha tak i disse produktene! men nei det var bare ikke mulig det??? men atkins barene har dem jo så....håper stort på at lerøy helsekost gidder å skaffe...venter i spenning...

stinasol 17-10-06 16:18

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
ja da er det avklart,den eneste butikken i bergen by som gidder å bestille inn atkins pannekake,vaffel og muffins mix er life bjerheim på sartor senter(sotra) var der ute og snakket med sjefen i dag og i første omgang skulle hun ta inn 2 pk av hver sort og så se om det selger,hun var litt redd for å brenne inne med varene da ingen spurte etter atkins produkter lengre(mente hun) disse produktene var nye sa hun,så kan jo hende andre bestiller etterhvert...men husk det er viktig å mase på de :) anyway hun skulle bestille i neste uke.... gleeeder meg til å smake,da jeg har hørt at disse er gode! *hurra*

Snikende Saccosekk 26-10-06 17:00

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
I Oslo har de en del atkins-produkter på Ultra. (Riktignok spredd litt rundt med enkelte produkter i en lowcarb-del, noe i allergi-og-andre-særegenheter-del og resten i bakevare-delen). Det er kanskje ingen Ultra i Bergen men hva med litt større/dyrere matbutikker som Meny? Det går jo ann å ta kontakt med butikkene og spørre. Meny i Bergensområdet finner du her: http://www.meny.no/butikker/default.asp?fylke=13

stinasol 26-10-06 17:30

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
Hei har vært på meny og mega osv her i bergen men ingen som har.. :( ultra har vi ikke her nei...

Snikende Saccosekk 26-10-06 22:01

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
Jeg mente da at man kunne ta kontakt med butikkene og spørre om de kan ta det inn i sortimentet :-)

stinasol 26-10-06 23:17

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
yes har gjort det men av alle jeg var i kontakt med(ca 20 butikker,både helsekost og daglivare) er det kun 1 som ville/kunne ta inn disse varene..er happy jeg da :) trenger ikke mer enn 1 :D

michelle_a 22-11-06 16:06

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
Var det på Sartor de hadde tatt inn pannekakemixen osv?

Jeg har kikket overalt i det siste etter de produktene, men ingen har hatt.

Men er det slik at du har fått dem til å bestille, så stikker jeg ut der og kjøper en del ;)

Mum 4 2 22-11-06 16:32

Sv: hurra for Bergen (not)!!!
 
Hva med ICA Maxi da?

De har i Trondheim. Ultra/Bunnpris har også en del. Spar Kjøp også (har dere ikke SparKjøpd i Bergen også). Flere Remabutikker har også. Så jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig hos deg.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no