Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kostholdsfilosofier (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11237)

Titti 07-01-07 00:10

Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Jeg har snust litt på de f.skj. diettene og jeg får inntrykk av at Lindberg er litt komplisert :confused:

Aline 08-01-07 01:05

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
jeg tenker motsatt. Lindberg er enklere å kombinere med "de andres" matvaner :p
Men atkins er kanskje enklere i det at du skal kutte karber som ikke er grønnsaker. eller det kan iallefall brukes som en hovedregel, og det er kanskje enkelere å forolde seg til? :p

Titti 08-01-07 08:19

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Ja, litt sånn jeg tenkte. At det er lettere å holde seg helt unna enn å tillate seg litt liksom. Samtidig er jo Fedon-kostholdet slik man blir anbefalt å spise etter at man er i mål og da må man jo lære å begrense seg ;)

I dag har jeg spist Lindbergfrokost bestående av 1 pære og 4-korn med linfrø, syltetøy og melk. Overraskende mett :ja:

Fedonisten 08-01-07 09:09

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti32 (Innlegg 225148)
I dag har jeg spist Lindbergfrokost bestående av 1 pære og 4-korn med linfrø, syltetøy og melk. Overraskende mett :ja:

.....bortsett fra at dette nok ikke kan kalles en Lindbergfrokost.....sorry.... :klem:

I denne frokosten har du nesten ikke noe proteiner. Hva med å bruke cottage cheese sammen med litt 4-korn og bær og noen hakkede mandler i stedenfor?

:klem: fra Fedonisten

Nett 08-01-07 09:29

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
I en periode brukte jeg Fedon-musli med cc og litt melk - mettende og godt!!

Titti 08-01-07 10:25

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 225152)
.....bortsett fra at dette nok ikke kan kalles en Lindbergfrokost.....sorry.... :klem:

I denne frokosten har du nesten ikke noe proteiner. Hva med å bruke cottage cheese sammen med litt 4-korn og bær og noen hakkede mandler i stedenfor?

:klem: fra Fedonisten

Å? Det er hentet ut fra menyen til boka hans hvertfall. ;)

Kristian 08-01-07 18:37

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Jeg syns det er enklere å følge Atkins nettopp fordi den har klarere grenser for hva som er tillatt. Jeg er redd kostholdet vil skli ut mye raskere med ett Lindberg´s kosthold.

donjuanwannabe 08-01-07 19:49

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Det tror jeg er individuelt. For noen er det kanskje lettere å følge Lindberg fordi det er flere matvarer å velge i. For andre kan det være lettere å følge Atkins fordi man kan spise seg veldig mett til hvert måltid og trenger ikke å begrense seg.

Kristian 08-01-07 20:16

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe (Innlegg 225333)
Det tror jeg er individuelt. For noen er det kanskje lettere å følge Lindberg fordi det er flere matvarer å velge i. For andre kan det være lettere å følge Atkins fordi man kan spise seg veldig mett til hvert måltid og trenger ikke å begrense seg.

Det tror jeg du har rett i.:)

Titti 08-01-07 22:17

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristian (Innlegg 225328)
Jeg syns det er enklere å følge Atkins nettopp fordi den har klarere grenser for hva som er tillatt. Jeg er redd kostholdet vil skli ut mye raskere med ett Lindberg´s kosthold.

:ja: Merker det nå som jeg prøver å følge Lindberg, jeg tenker på mat hele tiden og hva jeg skal spise neste gang, minner om når jeg gikk på GR-kurs.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no