Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   South Beach (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Meninger/erfaringer om South Beach-dietten? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41201)

Tittit 27-02-11 12:38

Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
er veldig nysgjerrig på denne dietten.
dere som kjenner til den,kan dere si litt om den?
gi meg en liten innføring:)

Mellon 27-02-11 14:13

Sv: Meninger/erfaringer om south beach dietten?
 
Jeg gikk på denne i 2008- 2009 og gikk ned 7 kg på 4 mnd, så forholdsvis fornøyd. Men syns det var lett å falle utenfor dieten og ofte gå sulten fordi det blir vel lite fett. Men som overgang fra Grete Roede så var det helt greit. Trives nå best med mye fett

Lillemy77 28-02-11 10:20

Sv: Meninger/erfaringer om south beach dietten?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti76 (Innlegg 1041498)
er veldig nysgjerrig på denne dietten.
dere som kjenner til den,kan dere si litt om den?
gi meg en liten innføring:)

Hei:)
South beach-dietten går i grove trekk ut på å holde seg unna sukker, hvitt mel, pasta, frukt osv. Dvs det meste av raske karbohydrater i de første 14 dagene, for så å innføre mer og mer karbohydrater etterhvert. Første 14dagene er fase 1, der er en typisk dag slik: frokost egg/bacon evt omelett, lunsj kylling/skinke/egg-salat, middag kjøtt/kylling/karbonadedeig//fisk med grønnsaker, kvelds cottage cheese/mager ricotta/mager kesam med søtningsstoff/vaniljeessens eller lignende. Pluss ett par mellommåltider som kan bestå av mager ost, avokado, grønnsaker, nøtter osv. Så basic: ingen brødmat, ingen eller lite melkeprodukter, ikke noe sukker, alkohol osv de første 14 dagene. I fase 2 kan man begynne med skikkelig grovt brød (ingers rugbrød f.eks) og innføre frukt, litt mørk sjokolade og rødvin blant annet, men fortsatt holde seg unna pasta og hvitt mel. Så er det fase tre hvor man innfører mer og mer etterhvert. Anbefaler deg å lese på matvarelisten til de forskjellige fasene som er lagt ut i egne tråder. Jeg har nå gått på denne dietten i 7 dager, og jeg har lært meg til å spise nok, både fett og annen mat, sånn at jeg holder meg mett. Merker best at jeg har sluttet å småspise snop mellom måltidene, og at jeg ikke har sug etter sjokolade. Men gleder meg selvfølgelig til å komme over i fase 2 om en uke, skal bli godt å spise frukt og kunne ta meg et glass rødvin igjen....;) Jeg har prøvd lavkarbo for en periode, men må si jeg trives mye bedre i denne dietten. Er faktisk ganske mye man kan spise som er godt:) Lykke til:)

Tittit 28-02-11 10:26

Sv: Meninger/erfaringer om south beach dietten?
 
takk:)
da er faktisk de 14 dagene lik som skaldeman sin diett,men på skaldeman skal du bare bruke litt grønnsaker inntil etterhvert.

Lillemy77 28-02-11 10:58

Sv: Meninger/erfaringer om south beach dietten?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti76 (Innlegg 1042244)
takk:)
da er faktisk de 14 dagene lik som skaldeman sin diett,men på skaldeman skal du bare bruke litt grønnsaker inntil etterhvert.

Okei:) Går du på Skaldeman-dietten nå eller? Går det bra? Gi meg et hint om du begynner på south beach da, så kan vi motivere hverandre:)

Tittit 28-02-11 11:04

Sv: Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
jeg går på skaldeman diett ja:)
jeg skal deg ett hint om jeg blir overført ja hehe

Charlott 28-02-11 11:19

Sv: Meninger/erfaringer om south beach dietten?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti76 (Innlegg 1042244)
takk:)
da er faktisk de 14 dagene lik som skaldeman sin diett,men på skaldeman skal du bare bruke litt grønnsaker inntil etterhvert.

Skaldeman vil vel ha mye mer fett og mindre grønt bla enn hva man skal ha på SB?

Tittit 28-02-11 11:22

Sv: Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
ja etter det jeg har forstått så er det så.

Lala1994 20-04-11 22:18

Sv: Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
Jeg har lest om South Beach dietten, og synes den høres utrolig bra ut og grei å holde ut.

Men jeg er 17 år, har en normal vekt og trener ganske mye. Er dette en diett som da vil passe for meg?

trultemamma 21-04-11 22:57

Sv: Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lala1994 (Innlegg 1087465)
Jeg har lest om South Beach dietten, og synes den høres utrolig bra ut og grei å holde ut.

Men jeg er 17 år, har en normal vekt og trener ganske mye. Er dette en diett som da vil passe for meg?

Da behøver du ingen diett, bare sunn fornuft med hensyn til hva og hvorfor du spiser. (så slipper du å sitte som mange andre her, meg selv inkludert- om 5-20 år og irritere deg over at du ikke tenkte lenger i "ungdommen" ;)

'Dersom du trener mye vil du trenge karbohydrater også. Protein bygger muskler, fett forbrenner fett og karbohydrater gir raskt blodsukkerstigning som du trenger rett etter trening. I form av frukt, shake, mat.

Nerthus 21-04-11 23:17

Sv: Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lala1994 (Innlegg 1087465)
Jeg har lest om South Beach dietten, og synes den høres utrolig bra ut og grei å holde ut.

Men jeg er 17 år, har en normal vekt og trener ganske mye. Er dette en diett som da vil passe for meg?

Enig her at du ikke trenger noen diett. Kutt søtsaker og "tomme kalorier" - få i deg godt og sundt fett fra feks feit fisk, avokado, og kvalitetsoljer og smør, spis mye grønnsaker og "rene" matvarer. Litt frukt i forbindelse med trening er helt fint :) Litt mer Fedon Lindberg enn South Beach. Jeg har kjørt "dietter" hele livet og spist AAAALTFOR lite sunt fett - med mangler som resultat. Bare etter kort tid på lavkarbo var disse på normalt nivå igjen :)

En gylden middelvei er nok den beste for deg og kroppen din - den har litt voksing igjen - spesielt i hjerne - så sørg for at den får GOD næring og ikke bare junk ;)

Lala1994 25-04-11 03:32

Sv: Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
Tusen takk for kloka svar, både "trultemamma" og "Nerthus"! Jeg tenkte denne dietten ville passe for meg, men jeg ser jo nå at det kanskje ikke lønner seg alikevell.

Hvis dere har noen gode råd til hvordan klare å holde mote oppe med et sunt kosthold, tar jeg gjerne i mot tips! :)

Carisma 25-04-11 14:26

Sv: Meninger/erfaringer om South Beach-dietten?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trultemamma (Innlegg 1087872)
karbohydrater gir raskt blodsukkerstigning som du trenger rett etter trening.

Dette er en tankegang som gjelder for høykarbo-spisere, men som er helt unødvendig på lavkarbo!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no