Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Verdens beste lavkarbo rundstykker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238)

elien 15-04-13 10:05

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1437238)
Jeg kjøper ost i stort på StorCash, nå kjøper jeg ikke den billigste de har
men den beste:D
Den heter Amerikan Style, og er en ferdig revet blanding av norvegia, cheddar og
mosarella.

Den bruker jeg til alt, å vis dere har mulighet så prøv denne:p


Nå var vi på Storcach på lørdag, der kostet denne osten ca 470 kr for 5 kg.
De hadde på tilbud revet norvegia og mosarella til ca 70 kr pr kg, billig
(må kjøpes i 5 kg kartong).

Men de hadde sellerirot, hele uten plastikk til tror det var 11,50 eller noe sånt
pr kg :eek: Billigst å beste jeg har sett på lenge

Kanutten 16-04-13 12:05

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Dette var virkelig godt!!

Det smakte verken kake eller egg. :p Det smakte nesten som helt vanlig hvetebakst; bare mye bedre. :ja:

Jeg lagde fem små pizzabunner i disse formene som jeg aldri kan få skrytt nok av. De er like store som disse små frosne paiene man får kjøpt.

Så nå blir det pizza på jobb i morgen! :sikle:

Tusen takk for oppskrift!

Jean1986 16-04-13 12:30

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Lagde matmuffins av de i går! :) Hadde oppi 1 SS krydderost ekstra i røra. Fordelte røra oppi muffinsform og tok pølsebiter på noen og pepperoni på resten, og tilslutt tok jeg pesto over:) Var skikkelig digg!

frøken 16-04-13 22:06

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
mmm...
Trodde jeg hadde den beste pizzaoppskriften, men etter å ha smakt rundstykkene dine tror jeg at jeg må revurdere det :)

Lagde to rundstykker og en liten pizza. Rundstykkene gikk ned på høykant (de ble forresten såpass høye at jeg kunne dele de) pizzaen blir lunch i morgen. Gleder meg!!

Og så latterlig enkel oppskrift da. Den jeg har er det ørten ingredienser i, og man må innom helsekost for å få tak i de.

milena 17-04-13 19:30

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Veldig gode!!!!!

Marella77 17-04-13 23:36

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Da har også jeg prøvd denne! Den var ganske god, beste lavkarbo-bunnen på pizza tror jeg, selv om jeg lagde rundstykker nå...

Noen som vet kcal i røra?

Minuset var at den var litt fet... Kanskje jeg skal prøve uten majo?

Ps, takk for at du delte oppskriften ;)

Imse 18-04-13 07:04

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1438093)
Da har også jeg prøvd denne! Den var ganske god, beste lavkarbo-bunnen på pizza tror jeg, selv om jeg lagde rundstykker nå...

Noen som vet kcal i røra?

Minuset var at den var litt fet... Kanskje jeg skal prøve uten majo?

Ps, takk for at du delte oppskriften ;)

Drøyt 1200, så ikke spis alle på en gang;)

Marella77 19-04-13 13:45

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1438101)
Drøyt 1200, så ikke spis alle på en gang;)

ojoj, jeg spiste faktisk 2/3 deler, nam-nam!! Jeg gikk opp et halvkg, men nå er det borte igjen, hehe... ;) Takk for svar Imse!

ekenna 19-04-13 18:53

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
WAO!! Disse var virkelig feite og gode altså!!! :D Tenkte siden alle andre skrøt så voldsomt, måtte jeg bare prøve disse jeg også, og det var visst lurt! :) Jummy!

Moogie 19-04-13 21:15

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess! Doblet røra og bakte vell 8 med fyll og de gikk på høykant hos alle i familien. Perfekt lunsj å ha med seg:) skal bake mer i helga.



Et spørsmål: har noen prøvd å varme disse i microen? Lurer på om de blir gode...

Imse 20-04-13 09:10

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1438486)
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess! Doblet røra og bakte vell 8 med fyll og de gikk på høykant hos alle i familien. Perfekt lunsj å ha med seg:) skal bake mer i helga.



Et spørsmål: har noen prøvd å varme disse i microen? Lurer på om de blir gode...

Som pizza var den helt grei å varme opp igjen. Hvordan laget du pirogene? Hvordan fikk du lagt deigen over?

ekenna 20-04-13 09:27

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1438486)
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess!



Så lurt! Hva hadde du i fyllet? Og hvordan fylte du dem?

Moogie 20-04-13 12:58

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1438530)
Som pizza var den helt grei å varme opp igjen. Hvordan laget du pirogene? Hvordan fikk du lagt deigen over?

Jeg laget små porsjonspiroger. Skal eksperimentere litt mer idag så kan jeg legge ut fremgangsmåten. Prøvde litt forskjellige.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ekenna (Innlegg 1438531)
Så lurt! Hva hadde du i fyllet? Og hvordan fylte du dem?

Denne gangen hadde jeg rester fra middagen dagen før: russisk inspirert hodekålgryte - fintstrimlet hodekål med litt løk og gulrot kokt mørt i tomatsaus medkjøtdeig og krydder. Smaker utrolig godt aleine og supergodt som fyll i disse rundstykker/piroger. Blei en perfekt lunsj :)

Jammo 20-04-13 18:23

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Disse så veldig gode ut, får prøve de en dag :)

Jean1986 21-04-13 19:28

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Var veldig godt som pizzabunn, droppa majonesen og tok masse oregano i deiga;) Favoritt så langt! :)

Moogie 07-05-13 23:33

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Og med masse sesamfrø på toppen blir disse til perfekte hamburgerbrød :)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...45761094_n.jpg

Beklager dårlig mobilbilde.

Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere.

Jammo 08-05-13 09:49

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1441607)
Og med masse sesamfrø på toppen blir disse til perfekte hamburgerbrød :)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...45761094_n.jpg

Beklager dårlig mobilbilde.

Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere.

Lurt :)

elien 09-05-13 13:30

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1441607)
Og med masse sesamfrø på toppen blir disse til perfekte hamburgerbrød :)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...45761094_n.jpg

Beklager dårlig mobilbilde.

Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere.

Hvordan i all verden klarte du å få de så flotte:confused:
hver gang jeg har stekt så er de helt flate:eek:
Har tilogmed prøvd å ha de i muffins form, å like dårlig resultat
Men smaken er veldig goe då:p

Moogie 09-05-13 13:33

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1441864)
Hvordan i all verden klarte du å få de så flotte:confused:
hver gang jeg har stekt så er de helt flate:eek:
Har tilogmed prøvd å ha de i muffins form, å like dårlig resultat
Men smaken er veldig goe då:p

Takk :) tja.... mine blir altids sånt :) Fine, og hever seg bra. Selv om jeg trykker de litt ned etter at jeg har formet de til små rundinger og lagt på platen.
Hvordan er deigen din? Blir den flytende? min er ganske så fast og lett å forme. Husker du å ha nok bakepulver? Kanskje du kan øke litt? Og nok fiberhusk?

elien 09-05-13 16:42

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1441866)
Takk :) tja.... mine blir altids sånt :) Fine, og hever seg bra. Selv om jeg trykker de litt ned etter at jeg har formet de til små rundinger og lagt på platen.
Hvordan er deigen din? Blir den flytende? min er ganske så fast og lett å forme. Husker du å ha nok bakepulver? Kanskje du kan øke litt? Og nok fiberhusk?

Deigen er litt "seig" på en måde.
Kan prøve med mer bakepulver, jeg har fulgt oppskriften.
Kan også ha i mer fiberhusk:p

Spinnerette 09-05-13 17:06

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg glemte å ha i majones, og de ble eggete i konsistensen. Dog smakte det svært godt! :)

Jammo 12-05-13 11:35

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Lagde disse i går, de ble kjempegode :) Og så enkel oppskrift. takk for at delte :)

Snuskemor 12-05-13 16:34

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Kan noen legge ut bilder av sine? Mine ble store og fine i ovnen, også tok jeg dem ut og de ble flate og fettete og smakte ikke så veldig godt. Lirer på hva jeg gjorde feil.

Snuskemor 12-05-13 16:35

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1441607)
Og med masse sesamfrø på toppen blir disse til perfekte hamburgerbrød :)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...45761094_n.jpg

Beklager dårlig mobilbilde.

Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere.


Kjære vene!!! Sik så ikke mine ut!!!!

Kitt 12-05-13 17:01

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Snuskemor (Innlegg 1442467)
Kjære vene!!! Sik så ikke mine ut!!!!

Ikke mine heller! Og de smakte veldig mye majones. Sal prøve med mindre ost og en annen majones neste gang, for jeg aner et potensiale her!;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no