Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Optimal Ernæring (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=133)
-   -   Nei nå har jeg aldri sett på makan! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11384)

mam 22-01-07 18:19

Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Jeg har ikke så mye tid til å være på forumet lenger, og her var det jaggu meg en ny og spennende variant av lavkarbo!

Og mine grønnbrune øyne skuer: Kan spise en potet om dagen!!??!! :w00t:

Nei, nå er det like før jeg konverterer igjen. :heia: Fra Atkins til Ketolyse, og kansje til OE. Har lest litt i noen tråder, og blitt fullstendig forvirret med denne utregningen. Når jeg er 168 cm, hva bør jeg spise av: proteiner, fett og karbo? I gram? Ikke så spesielt aktiv, lite til middels tenker jeg vi sier.

Får vel kjøpe denne boka også. Men de som eter så masse egg om dagen, og sparer eggehvitene...hvordan tar en vare på de? Synes de blir stive og heslige i kjøleskapet. Men så har jeg bare spart 2-3 hviter i gangen, ikke sånne lass som regnes opp her.

Kan noen nevne et eksempel på en dagsmeny?:spent:

mam 22-01-07 18:20

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Og så kan en spise pølser!!!!:D

stinasol 22-01-07 19:12

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
hehe,jeg har holdt meg unna potet men spiser til gjenngjeld mye pølse,er så lett,godt og billig...6 karber pr 2 pølser men du får jo noen pølser på lidl som er mindre karber i eller kalkun pølsene fra prior som det også er mindre i....

Nille 22-01-07 22:39

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 228413)
Og så kan en spise pølser!!!!:D

Det kan en da på alle lavkarbo retninger ! :snill:
Hvor er det dere har det fra at en ikke kan spise pølser ? Jeg har da spist pølser fra dag 1.... Men poteter DET spiser jeg ikke. Det vil ikke magen min ha :)

Kristian 23-01-07 12:18

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 228490)
Det kan en da på alle lavkarbo retninger ! :snill:
Hvor er det dere har det fra at en ikke kan spise pølser ? Jeg har da spist pølser fra dag 1.... Men poteter DET spiser jeg ikke. Det vil ikke magen min ha :)

Tja, det er ikke lenge siden du skrev at alt over 5% karbo ikke skulle spises på induksjonen, og da utelukker du jo det meste innen bearbeidede kjøtt og fiskeprodukter.:rolleyes:

Nille 23-01-07 20:01

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristian (Innlegg 228578)
Tja, det er ikke lenge siden du skrev at alt over 5% karbo ikke skulle spises på induksjonen, og da utelukker du jo det meste innen bearbeidede kjøtt og fiskeprodukter.:rolleyes:

Kjære vene, det finnes da masse pølser som ligger under 5 karber pr 100 gram ! Som jeg skrev, det finnes andre produsenter enn Gilde !

Det finnes hauger av tråder her på forumet som omhandler akkurat det. Det er bare å søke på forumet det. Lidl har bl.a. og diverse Meny butikker. Og har man en slakter i nærheten lager de alltid "rene" pølser. De jeg kjøper hos slakter har 0 karber. Og det er mange forskjellige typer også. Bearbeidet fisk kjøper jeg aldri. Fersk eller frossen "ren vare" er mye bedre.

Om man ikke har annet enn Gilde & co. der man bor - med bearbeidede kjøttvarer som eneste mulighet - bør man vente til man er ferdig med induksjon til man spiser den slags.

Dolly 12-04-07 13:45

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Noen som tilfeldigvis vet hvor mange karber det er i ei ostepølse med bacon på shell??

jeg regner 6 da med ei tynn stripe ketshup

chili 12-04-07 14:13

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mentos (Innlegg 256702)
Noen som tilfeldigvis vet hvor mange karber det er i ei ostepølse med bacon på shell??

jeg regner 6 da med ei tynn stripe ketshup


Jeg hadde gått innom og spurt ! (eller kjørt.. )

( De som jobber der kan se etter på pølse-pakningen ). ;)

Tuppen 12-04-07 14:14

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
enig!!
jeg og ei venninne har faktisk spurt på kafeer og sånt, hva de har i maten... bare for å være sikker

Carisma 12-04-07 14:36

Sv: Nei nå har jeg aldri sett på makan!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 256721)
enig!!
jeg og ei venninne har faktisk spurt på kafeer og sånt, hva de har i maten... bare for å være sikker

Hmm, har dere vært på kiel-ferga i det siste? :D Ei jeg kjenner som jobber der drev og klagde fælt over to stk som hadde vært med båten og spurte og gravde om aboslutt all maten.. og så kunne de ikke spise sånne "rare ting" som poteter og ferdigsaus og sånn! :rolleyes: Jeg satt musestille og tenkte at jeg kunne vært sånn som de! :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no