Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Bacongull? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17506)

aggie 12-02-08 18:24

Bacongull?
 
Som nybegynner (6. dag) setter stor rpis på forumet her, så flinke dere er til å backe hverandre, så raske folk er til å svare og så hyggelige alle er.

Jag fant til min store lykke Maruds bacongull på lørdag (2,5 karber pr 100g), knasket i meg en pose, og var forstatt i ketose. I ettertid har jeg lest her på forumet at det kanskje ikke var så bra. Hvorfor ikke det?

Aggie

Gerd 12-02-08 19:04

Sv: Bacongull?
 
bacongull og baconsvor (0,5g karber pr. 100g) kan du spise. Men vær obs på at det er salt og salt binder væske i kroppen.
Jeg merkar hver gang jeg spiser litt bacongull, så går det fort et par dager før krøppen slipper væsken :)

Eplekjerne 12-02-08 22:27

Sv: Bacongull?
 
Drikk mye vann. :)

Liiiz 12-02-08 22:31

Sv: Bacongull?
 
For å nevne det har Kimy's to ulike typer baconsvor med begge null karbohydrater, begge to er tilgjengjeld noe saltere. Jeg, personlig, liker de godt. De er å få kjøpt u butikker som har litt mer utvalg enn vanlig.

Smula 14-02-08 10:10

Sv: Bacongull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aggie (Innlegg 402836)
Jag fant til min store lykke Maruds bacongull på lørdag (2,5 karber pr 100g), knasket i meg en pose, og var forstatt i ketose. I ettertid har jeg lest her på forumet at det kanskje ikke var så bra. Hvorfor ikke det?

Som Gerd nevner, det må i såfall være saltet det advares mot, fordi det binder vann.
Med mindre du da ikke snakker om at du har spist en hel pose av den svarte bacongull-posen til Maarud, fordi isåfall.... :eek::eek:!!!
Det er vel kanskje LITT mye på en gang...!

Lilli82 21-12-11 13:32

Sv: Bacongull?
 
Jeg skjønner ikke helt greia her jeg da,... Jeg i min gode tro at trøkt i meg ca 1 halv pose maarus bacongull sikkert annahver dag, da jeg har levd i god tro, siden det står at det er NULL karbo på pakken... Hindrer dette min vektnedgang??

ketoseprinsen 21-12-11 15:56

Sv: Bacongull?
 
Uhm. Jeg spiser den du spiste der hvertfall en gang i uken og da svelger jeg hele posen ;-) De andre merkene er det mindre kbh i, men smaker ikke like godt synes jeg.
Jeg går ned i vekt uansett.

Hvor mye salt det er i det tenker ikke jeg på, men jeg salter ikke maten ellers.

Kanutten 21-12-11 18:47

Sv: Bacongull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen (Innlegg 1270624)
Uhm. Jeg spiser den du spiste der hvertfall en gang i uken og da svelger jeg hele posen ;-) De andre merkene er det mindre kbh i, men smaker ikke like godt synes jeg.
Jeg går ned i vekt uansett.

Hvor mye salt det er i det tenker ikke jeg på, men jeg salter ikke maten ellers.

Vær også klar over at alt som er under 1 karb kan bli oppgitt som 0 karber. Så hvis du trykker i deg 500 gram av noe som det står 0 karber på kan du i værste fall ha fått i deg 4,95 g karber. Og hvis du i tillegg spiser 500 gram av noe annet under 1 karb så kan du altså ha fått i deg 9,9 karber uten å liksom ha spis en eneste karb!

ketoseprinsen 21-12-11 21:46

Sv: Bacongull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1270648)
Vær også klar over at alt som er under 1 karb kan bli oppgitt som 0 karber. Så hvis du trykker i deg 500 gram av noe som det står 0 karber på kan du i værste fall ha fått i deg 4,95 g karber. Og hvis du i tillegg spiser 500 gram av noe annet under 1 karb så kan du altså ha fått i deg 9,9 karber uten å liksom ha spis en eneste karb!

Har gått ned 34kg siden 4.august og er 4kg unna idealvekt. Så ser ikke ut som jeg har tatt skade av det. ;)
Spiser meg mett på grønnsaker, noen dager er det 10 karbo og andre dager 35. Etter å ha vært "så lenge" på dette nå kjenner jeg kroppen min godt med kuren så akkurat de eventuelle 10karboene du prater om bryr jeg meg lite om.

Forresten er det overkant av 3,5kbh i hele posen, hvorav sukkerarter underkant av 1,5. :) Ikke 10.

Hehe, etter jeg hadde skrevet dette svaret vet jeg ikke om det var rettet til meg eller ikke, bare så du siterte meg :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no