Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Lavkarbolapper (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16982)

Filakia 10-11-09 00:27

Sv: Lavkarbolapper
 
Er det viktig å skille eggene og stivpiske hvitene, eller går det også å bare blande i eggene direkte?

Carisma 10-11-09 09:44

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 793596)
Er det viktig å skille eggene og stivpiske hvitene, eller går det også å bare blande i eggene direkte?

Da blir de veldig flate, og omelettaktige. Poenget med å piske hvitene er å få inn luft og få de til å heve seg litt.

Filakia 10-11-09 11:10

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 793695)
Da blir de veldig flate, og omelettaktige. Poenget med å piske hvitene er å få inn luft og få de til å heve seg litt.

OK, da skal jeg ikke jukse ;)

Piumen 10-11-09 23:04

Sv: Lavkarbolapper
 
Gerd! :hearts:
Du har akkurat redda både dagen og uka og måneden og alt for meg!
Jeg var så kvalm, uvel og helt uten matlyst i dag. Men så bestemte jeg meg for å lage lavkarbolappene som en slags siste utvei. Og jeg er så glad jeg gjorde det! Jeg skulle gjerne gitt deg en hel haug med roser for at du er så fantastisk flott her inne på forumet! Tusentusen takk for så mange tips og råd du har lagt igjen her på forumet! Og disse lappene! Oh yes! Nå har jeg virkelig funnet noe jeg kan spise som ikke blir ensformig og som jeg ikke blir kvalm av!
:snill:

Hillelille 10-11-09 23:19

Sv: Lavkarbolapper
 
Dere som lager sånne her lapper i variasjoner jevnlig: Skal de smake egg, ja rett og slett omelett?

For jeg har laget disse to ganger og ga opp, fordi de smakte omlett og jeg ikke glad i det i det hele tatt.

Svima 03-12-09 11:01

Sv: Lavkarbolapper
 
Hei
Jeg lager disse lappene hele tiden å bruker de istedefor brød. Jeg bruker div. krydder eller kanel i de. Kjempegode.
Bruker de både til div. oster og til en reke-kveld. De har hjulpet meg mye.
Jeg "smører" de utover stekeplata og skjærer de opp til passe skiver, legger de i en boks med lokk på kjøla og har de alltid tilgjenglig. Supert.:)

malleleo 03-01-11 16:48

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hillelille (Innlegg 794024)
Dere som lager sånne her lapper i variasjoner jevnlig: Skal de smake egg, ja rett og slett omelett?

For jeg har laget disse to ganger og ga opp, fordi de smakte omlett og jeg ikke glad i det i det hele tatt.

ha i litt linfrø, og masse krydder så er konsistensen og smaken helt annerledes enn omelett;)

Kanskje 10-03-11 23:07

Sv: Lavkarbolapper
 
jeg regner med at disse ikke smaker som mammas hjemmelagede av surmelk som serveres med syltetøy og rømme? *savne*
Finnes det slike "mamma" lapper, til å kose seg med?

Eller er de bare til bruk som underlag for pålegg? Smaker de da ost, eller egg eller .....?

Antoinette6 05-04-11 16:40

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1052857)
jeg regner med at disse ikke smaker som mammas hjemmelagede av surmelk som serveres med syltetøy og rømme? *savne*
Finnes det slike "mamma" lapper, til å kose seg med?

Eller er de bare til bruk som underlag for pålegg? Smaker de da ost, eller egg eller .....?

Hvis du leser litt lenger opp i tråden, så får du svar på spørsmålene dine :lol:

Saphire 27-04-11 10:52

Sv: Lavkarbolapper
 
Da står denne i ovnen, spent på smaken. Hatt oppi 2 teskjer kruskakli, litt fiberhusk og litt sesamfrø. 3 g carbs i hele røra ca..

Saphire 27-04-11 11:28

Sv: Lavkarbolapper
 
Namme...Dette var snadder altså. Med røkt laks som pålegg smakte det utrolig godt. Ikke smaker det så mye egg heller faktisk..

elmundox 08-06-11 13:48

Sv: Lavkarbolapper
 
Great success!

kjerstiva 20-06-11 10:11

Sv: Lavkarbolapper
 
Jeg gjorde det så enkelt som å bare blande osten, eggene og CC , vispe det sammen med handvisp og steike i små lapper på steikepanna i SMØR. NYDELIGE :D

Milie_V 11-06-17 18:34

Sv: Lavkarbolapper
 
Går det an å steke de i stekepanne? :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no