Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Hvilket ferdigbrød anbefaler du? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52287)

SineK 28-05-12 21:23

Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Eller som er i pose og klar til å stekes omtrent....

MÅ være godt og veldig lite karbo helst- da jeg vil være i ketose som sagt!:D
Har kjøpt knekkis på bakern... 0, 3 gram per:) Men vil gjerne ha brød og!;)

Carisma 28-05-12 22:03

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Dersom du ønsker en EFFEKTIV ketose vektnedgansmessig lønner det seg for de fleste å holde seg unna brød og knekkebrød. Dessuten handler det jo om å endre tankegang og vaner også....

index 28-05-12 22:36

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Spise brød? Hvorfor det?:confused::D

Nordmørsloppa 28-05-12 22:39

Re: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
samme her, jeg bruker ikke erstatninger. kun ren mat. MEN trådstarter spurte om lavkarbo ferdigbrød, og da er det vel greit om noen som vet om det kunne gitt han/hun svar :) sikker på det er flere her inne som har mange gode tips

streber 28-05-12 22:40

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
For vektnedgang må mange holde seg borte fra alle brødsorter. Men den beste jeg har smakt er lavkarbobrødmix fra lavkarbohuset. 4 kh pr 100 gram. Nest beste Adams lavkarbobrød fra lavkarbohuset, om jeg tilsetter 2 ss mandelmel pr brød, blir da under 3 kh pr 100 gram. Det 3.beste er mye billigere enn disse 2, så det blir brukt mest-det er også godt-det heter idun karbolett og finnes i dagligvarebutikkene nå.Sistnevnte har 4 gram karbo pr 100 gram:)

Nordmørsloppa 28-05-12 22:46

Re: Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1352224)
For vektnedgang må mange holde seg borte fra alle brødsorter. Men den beste jeg har smakt er lavkarbobrødmix fra lavkarbohuset. 4 kh pr 100 gram. Nest beste Adams lavkarbobrød fra lavkarbohuset, om jeg tilsetter 2 ss mandelmel pr brød, blir da under 3 kh pr 100 gram. Det 3.beste er mye billigere enn disse 2, så det blir brukt mest-det er også godt-det heter idun karbolett og finnes i dagligvarebutikkene nå.Sistnevnte har 4 gram karbo pr 100 gram:)

se der ja :p mange gode tips :)

shailene 28-05-12 22:49

Re: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Om TS kan spise brød eller ikke, kan hun da finne ut av selv? Er jo ikke alle som må holde seg unna brød for å gå ned i vekt.

Brødmiksen fra Funksjonell Mat er det beste ferdigbrødet jeg har smakt (har ikke prøvd SÅ mange da..), og det har veldig lite karbo. Det har bittelitt bismak, men helt greit med pålegg på.. Blir svindyrt i lengden hvis man eter mye brød da, koster 50 kr for et bittelite brød. Jævlig overprisa.

Litt på siden av det du lurte på, men jeg anbefaler heller å finne en oppskrift du liker, og lage din egen "brødmiks". Er det jeg har begynt å gjøre. Vei opp de tørre ingrediensene, og putt i plastposer, ett brød per pose. Så kan man bare blande med det våte og hive brødet inn i ovnen.

SineK 29-05-12 09:18

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Okei, takk for svar! :) Det er ikke sånn at jeg MÅ spise brød.. Bare tenkte det var greit å vite tilfelle jeg skal spise det etterhvert :) Tar jo et knekkebrød i ny og ne. Jeg er i ketose likevel- svært lite karbo i de knekkebrødene!

Jaudå 29-05-12 09:54

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Det beste brødet jeg har smakt, er Karins brød. Overtruffet godt rett og slett...;o)
Der står glutenmel i oppskriften, men jeg hadde ikke det og leste lenger ned i tråden at noen hadde prøvd soyamel, så da prøvde jeg det.
Litt styr selvfølgelig å bake det, men jeg fikk langt over 30 tynne skiver, og det betyr at jeg har brød i fryseren i 3-4 uker:D

Jabba 29-05-12 18:51

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Anbefaler brødet fra Funksjonellmat på det varmeste! Det er knallgodt!
Du må "bake" det selv da - men det tar deg bare 1 minutt! Du blander melblandingen med litt vann og har dette over i den medfølgende brødformen. Stekes i 60-70 min. Utrolig godt litt lunt med meierismør, graddost og paprika! NAM; NAM!!!

Carisma 29-05-12 19:41

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Nannahs brød til snitter er genialt å ha i bakhånd i tilfelle man trenger noe å dytte pålegg på :ja: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336

Annie_G 15-08-12 21:45

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Ser dette er en gammel tråd, men prøver likevel. Hvorfor kan man ikke spise brød og knekkebrød for å gå ned i vekt? Lavkarbo-brød altså...

nellie 15-08-12 22:20

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annie_G (Innlegg 1374042)
Ser dette er en gammel tråd, men prøver likevel. Hvorfor kan man ikke spise brød og knekkebrød for å gå ned i vekt? Lavkarbo-brød altså...

Det er ikke noe "regel" om at man ikke kan spise brød og knekkebrød om man skal ned i vekt!:) Noen opplever at vekta går tregt eller ikke i det hele tatt ned, om de spiser sånt, men det får være opp til hver enkelt å teste ut..

Men det er viktig å ikke la erstatninger dominere kostholdet. Karbohydratene man har til rådighet BØR for det meste brukes til grønnsaker.

senka 16-08-12 14:29

Sv: Hvilket ferdigbrød anbefaler du?
 
Ingen brød;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no