Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Om man først skal "synde"... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54809)

Fiibii 10-08-13 14:18

Om man først skal "synde"...
 
Hva synder du med, og hvor mye? Søtt eller salt? Sjokkis og smågodt, eller chips og ostepopp?

BenteR 10-08-13 18:53

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Frukt; min store svakhet i livet.

Señora 11-08-13 11:54

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Da jeg begynte på ketolysekuren hadde jeg ikke rom for utskeielse. Det tok et par år før jeg tillot meg å skeie nevneverdig ut.

Jeg skeiet så ut med mørk sjokolade, bær og nøtter.

senka 11-08-13 12:40

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Med litt IS av og til :)

sigboh 13-08-13 18:28

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Spaghetti!

Kanutten 13-08-13 18:35

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Stekt ost.... I hauger! :sikle:

langaard 13-08-13 19:06

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Fløtegratinerte poteter:D

Imse 13-08-13 19:28

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Jeg har det med å tryne i pasta, sjokolade og kaker. Ikke ofte det skjer. Klikket i julen og hadde 3 fæle dager der jeg levde på pasta carbonara og chocloate chip cookies.

Lillemy71 14-08-13 08:31

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1454307)
Stekt ost.... I hauger! :sikle:

Ha ha ha samma her, bare smeltet ost :D. Eller ost generelt.... Får kviser så det holder, men tryner i osten litt for ofte om dagen.

Ellers har jeg heldigvis kommet til et punkt der jeg stortsett synder med "lovlige" ting. I sommer har det blitt mye bær, men det gjør meg heldigvis ikke så mye å gå opp en del i kh til en ca 50-60 g daglig.

index 14-08-13 12:38

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Synes det blir feil å forbinde mat med synd. Jeg velger innimellom å spise noe som ikke er optimalt for meg, men da er det et bevisst valg som jeg kjenner følgene av og ingen "synd" etter mitt syn. Om jeg skal ha noe snacks blir det gjerne peanøtter eller 70% sjokolade, begge disse er "akseptable" i begrensede mengder i mitt kosthold. Noen ganger blir det også mer ubegrensede mengder, men jeg lever greit med det også. Å skeie ut med mye karbohydrater er ikke aktuelt for min del, det gir såpass mye magesmerter at jeg ikke ser noen glede i det i det hele tatt...

Jean1986 14-08-13 14:41

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Pistasjnøtter i helgene, og 85% sjokolade av og til i hverdagen.
Når jeg sjelden har en karbodag så blir det ostepop en lørdagskveld.

zerlina 15-08-13 17:55

Sv: Om man først skal "synde"...
 
Jeg har gått på nesten null-karbo siden i starten av juni, men med et opphold på to uker da vi var i syden. Jeg opplever mer og mer at jeg ikke har behov for å synde. Jeg som er elsker smågodt og sjokolade har ikke det samme behovet lengre.

Men jeg har et lite lager av Atkins-barer i kjølsekapet sånn i tilfelle. Ellers så hender det jeg hiver meg over ost og chorizopølse. Det er ikke ille da siden pølsen har 2,5 gr karbo pr 100 gram.

Men jeg tenker en del på at jeg skal bestemme meg for en fredag der jeg skal skeie ut med vilje. Med masse smågodt. Men godt mulig at den fredagen ikke vil komme for jeg tenker stadig sjeldnere på det ;)

Amucat 22-08-13 09:21

Sv: Om man først skal "synde"...
 
JEg bruker ikke karbo for å skjeie ut, men lager ostesnacks og litt rømmedipp om jeg føler for en ekstra kos. En gang laget jeg lavkarbo is.

Har ikke rørt raske karber siden jeg startet i april :D Det går helt fint å være i selskaper eller andre anledninger der det serveres kaker o.l. Takker høflig nei og sier at jeg ikke spiser sukker eller hvetemel.
Det er jo noe alle kan se at jeg heller ikke trenger, så det blir ikke mer snakk om den saken :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no