Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kjøttdeig på induksjon? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35840)

Twoflower 18-08-10 18:32

Kjøttdeig på induksjon?
 
Er det noen som vet om det er lurt med kjøttdeig på induksjon? Jeg fikk så innmari lyst på taco-salat, så i dag hadde jeg det til lunsj. Da brukte jeg vanlig kjøttdeig, pluss bittelitt taco-saus, fra Eldorado. De har minst karboer i seg.
Jeg måler ikke hvor mye kjøtt/fisk jeg bruker, men har lagt det til en vane at jeg måler opp de grønnsakene jeg skal ha til neste dag, pluss at jeg lager en salat som jeg har til lunsj, kvelden før. Da slipper jeg å tenke så mye på hvor mye det er jeg skal spise i løpet av en dag.

Photobscura 18-08-10 18:35

Sv: Kjøttdeig på induksjon?
 
Bare å spise kjøttdeig på induksjonen! Det er jo rent kjøtt :).

Gange 31-08-10 15:31

Sv: Kjøttdeig på induksjon?
 
photoobscura har rett her. Kjøttdeig er for det meste reint kjøtt, den andre delen er som oftast vatn og salt.

Vær obs på kjøttFARSE da, dette er som oftast blanda med t.d. tapioka- og potetstiving.

unaturligslank 31-08-10 16:18

Sv: Kjøttdeig på induksjon?
 
Hva krydret du tacokjøttet med?

Photobscura 31-08-10 17:38

Sv: Kjøttdeig på induksjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gange (Innlegg 925674)
photoobscura har rett her. Kjøttdeig er for det meste reint kjøtt, den andre delen er som oftast vatn og salt.

Vær obs på kjøttFARSE da, dette er som oftast blanda med t.d. tapioka- og potetstiving.

Og en smule MUK, men ikke på langt nær så mye som i kyllingkjøttdeig ... Hurr ...
Farsemat har man lov til å spe ut med opp til 6%, og tro at produsentene benytter seg av det ;). Men så lenge det er DEIG så er det bare kjøtt. Ok, kankje litt salt, og vannet er som regel fra kjøttet. Jeg tror ikke det er lov å pumpe særlig mye væske i kjøtt i Norge, ikke som f.eks de virkelig billige kyllingfiletene i Sverige, som fiser sammen til halv størrelse og etterlater en masse væske. Jeg tror det har med regler i Norge om at det gjør det vanskeligere å teste kjøttet for bakterier.

Twoflower 01-09-10 14:34

Sv: Kjøttdeig på induksjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 925713)
Hva krydret du tacokjøttet med?

Jeg bruker tacokrydder på glass fra Hindu. De inneholder ikke noe sukker (så vidt jeg husker:))

unaturligslank 01-09-10 15:06

Sv: Kjøttdeig på induksjon?
 
Okei, det skal være trygt ja. Har sett etter den i butikken selv, men ikke funnet.
Men jeg krydrer med spisskummen, paprika, hvitløkskrydder, chilikrydder og litt av ditt og datt etter humør og det fungerer kjempefint for meg.

trønderjente29 20-07-11 16:02

Sv: Kjøttdeig på induksjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 918238)
Bare å spise kjøttdeig på induksjonen! Det er jo rent kjøtt :).

topp! da fikk jeg også svar på det jeg lurte på :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no