Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Passe kosthold? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25931)

marli 15-05-09 18:50

Passe kosthold?
 
jeg er i ketose etter etpar dager på min første ketolysekur, og lurer på om det da betyr at jeg spiser passe masse fett og karbo? :rolleyes: eller kan det hende jeg spiser for mye eller lite fett / for mye eller lite karbo, selvom jeg er i ketose? fikk utslag på den midterste rosafargen (10) på stixene i går kveld.

er det forskjell på om jeg drikker cola zero og pepsi max? har hørt at cola zero har et søtningsmiddel som omgjøres til sukker?! er cola light bedre i såfall...? :confused:

og en ting til... når man har såkalt fettdiaré... hvordan vet man at det er FETTdiaré og ikke bare vanlig diaré? hahaha ekkelt spørsmål. men jeg lurer på.. liksom, det renner vel ikke bare rent fett ut? :eek:

Carisma 15-05-09 20:59

Sv: Passe kosthold?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marli (Innlegg 719493)
er det forskjell på om jeg drikker cola zero og pepsi max?

Det beste er å ikke drikke noen av de :) Men det er dobbelt så mye koffein i pepsi max, så den blir man lettere avhengig av, og er vanskeligere å kutte ut...

marli 19-05-09 22:57

Sv: Passe kosthold?
 
jeg lurer fortsatt! :o

Photobscura 19-05-09 23:36

Sv: Passe kosthold?
 
Først og fremst lurer jeg virkelig på om du har lest boka :o
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marli (Innlegg 719493)
jeg er i ketose etter etpar dager på min første ketolysekur, og lurer på om det da betyr at jeg spiser passe masse fett og karbo? :rolleyes: eller kan det hende jeg spiser for mye eller lite fett / for mye eller lite karbo, selvom jeg er i ketose? fikk utslag på den midterste rosafargen (10) på stixene i går kveld.


Du skal spise mellom 15-20 gram kh om dagen, og det skal i hovedsak komma fra grønnsaker over jorda. Du skal spise fet mat, bruk smør, fete meieriprodukter, kjøtt med mye fett i, fet fisk, kylling med skinn etc. Dette står skrevet i boka.
Det spiller ingen rolle hvilken farge det er på sticksen. Men for mørkt utslag kan indikere for lavt væskeinntak. (Viktig med mye VANN når du er i ketose!)


Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marli (Innlegg 719493)
er det forskjell på om jeg drikker cola zero og pepsi max? har hørt at cola zero har et søtningsmiddel som omgjøres til sukker?! er cola light bedre i såfall...? :confused:

Nei, begge har samme søtningmiddel; Aspartam, som ikke er bra for noe!! Cola light hadde noe som het sucralose før, men de har også skifta til aspartam ...
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marli (Innlegg 719493)
og en ting til... når man har såkalt fettdiaré... hvordan vet man at det er FETTdiaré og ikke bare vanlig diaré? hahaha ekkelt spørsmål. men jeg lurer på.. liksom, det renner vel ikke bare rent fett ut? :eek:

Det kan du se om avføringen skiller seg. Om du har fettdiaré, så vil noe av avføringen være helt lys, som ... ja, fett ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no