Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   X antall kilo til påske (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56557)

TrillTrall 30-01-16 11:17

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mints (Innlegg 1519600)
Nå er jeg litt frustrert her kjenner jeg. Er i ketose, men vekten har stått stille i en uke nå. Siden jeg har holdt på siden mai og gått ned over 30 kilo begynner jeg å lure på om jeg endelig har nådd et av disse berømmelige platåene. Er det noen som har tips for hvordan man "booster" vektnedgangen og får gang på tingene igjen?

En uke er alt for kort tid til å kunne kalle det et platå har jeg lært her inne. :) Det hender kroppen trenger en liten pause i vektnedgangen for å ta seg igjen før den fortsetter igjen. Så fortsett som du har gjort og om vekta ikke rikker seg i løpet av de neste 2-3 ukene kan du begynne å se litt mer på hva du kan gjøre. Lykke til. :)

Butterfly83 30-01-16 16:49

Sv: X antall kilo til påske
 
Ned 400 gram til :D

Licota 30-01-16 20:02

Sv: X antall kilo til påske
 
Ned ytterligere noen gram, så totalt ned 2.5 kg første uka. Har ligget utstlått med sykdom de siste tre dagene, så det har nok hjulpet det også. 3 kg igjen!

TrillTrall 31-01-16 12:31

Sv: X antall kilo til påske
 
Saaaaakte ned her, men noen gram har da forsvunnet. :) Men jeg vil gjerne bli kvitt 2,5 kg til før påske.

Butterfly83 31-01-16 20:17

Sv: X antall kilo til påske
 
Opp 300 g i dag :( Kjeedelig.

Nillemortil1 31-01-16 21:12

Sv: X antall kilo til påske
 
Veide 74,9 i dag. Så det går nedover ����

Mints 31-01-16 21:14

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 1519602)
Måler du ketosen? Måler du mer enn vekt? cm kan reduseres uten at vekten beveger seg.

Tips: Periodisk faste? Bare vann, te, kaffe (,sukkerfri brus fungerer kanskje) 14-16 timer mellom kvelds og lunsj / middag og frokost.

Jeg måler hver kveld før jeg legger meg. Men måler kun vekt og ikke cm. Det burde jeg kanskje begynne med.

Lurer på om jeg skal gi faste et forsøk.

Mints 31-01-16 21:15

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1519603)
En uke er alt for kort tid til å kunne kalle det et platå har jeg lært her inne. :) Det hender kroppen trenger en liten pause i vektnedgangen for å ta seg igjen før den fortsetter igjen. Så fortsett som du har gjort og om vekta ikke rikker seg i løpet av de neste 2-3 ukene kan du begynne å se litt mer på hva du kan gjøre. Lykke til. :)

Jeg får prøve å holde motet oppe ;)

Spinnerette 01-02-16 10:14

Sv: X antall kilo til påske
 
Vannet som plutselig kom har blitt borte, og tok med seg 400g i tillegg. :D

Minni1 01-02-16 10:20

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1519736)
Vannet som plutselig kom har blitt borte, og tok med seg 400g i tillegg. :D


Juhuuuuuu
:heia:

Festina lente 01-02-16 11:38

Sv: X antall kilo til påske
 
:liste::liste: Jeg gikk på en smell med rødvin i helgen, så jeg bare lister meg forsiktig og stille forbi vekta noen dager til.... :o

Tror jeg er nesten tilbake til start nå, men venter litt med å skrive inn noe tall til jeg ser det stabiliserer seg. Steik at det går an å være så dum da! Nå har jeg endelig kommet i drivet - og så saboterer jeg meg selv slik! Er det mulig?? :mad:Ja, ja, drukket er drukket - må ta det litt roligere neste gang.

Butterfly83 01-02-16 16:05

Sv: X antall kilo til påske
 
Hurra for alle :D

Jeg gikk ned 400 g i dag, men gikk jo opp 300 i går. Fast veiedag i morgen så spent da :)

Mints 01-02-16 16:06

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Festina lente (Innlegg 1519747)
:liste::liste: Jeg gikk på en smell med rødvin i helgen, så jeg bare lister meg forsiktig og stille forbi vekta noen dager til.... :o

Tror jeg er nesten tilbake til start nå, men venter litt med å skrive inn noe tall til jeg ser det stabiliserer seg. Steik at det går an å være så dum da! Nå har jeg endelig kommet i drivet - og så saboterer jeg meg selv slik! Er det mulig?? :mad:Ja, ja, drukket er drukket - må ta det litt roligere neste gang.

Det er vel ikke særlig med karbohydrater i rødvin..?

Festina lente 01-02-16 17:39

Sv: X antall kilo til påske
 
Nei, Mints, det er nok ikke så mye karber i rødvin, og vanligvis drikker jeg vin når jeg går på lavkarbo.

"Smellen" bestod i at jeg ble forferdelig full forferdelig fort - og så ble jeg forferdelig dårlig og kastet opp alt jeg hadde innabords både med og uten karbohydrater:o. Jeg har jo lest om den "ketosefylla" som er så skummel - og nå vet jeg akkurat hva folk snakker om...:eek: Heldigvis skjedde alt innenfor hjemmets fire vegger og kun med min bror til stede, så ingen stor skade skjedd annet enn på stoltheten :o Men kroppen var helt i ulage etter den runden, så to dager etterpå hadde jeg plutselig gått opp nesten to kg! :eek:

Følger at kroppen begynner å komme i vater igjen nå mtp væskebalanse, så da blir det nok en mer reell måling en av dagene tenker jeg :D

Kardemomme 01-02-16 18:26

Sv: X antall kilo til påske
 
IDAG endelig har jeg fått kjøpt meg en vekt, og jaggu var det ikke SÅ ille som jeg Trodde. Jeg hadde overbevist meg selv om at jeg har lagt på meg masse siden sist jeg veide meg, mye fordi jeg akkurat nå føler meg veeeldig tjukk, og usunn.

Uansett, jeg har gått rundt å tenkt at jeg veier mellom 93 og 95 KG. Sjokket var da stort nå når jeg veide meg, med tøy på, at jeg veier 86.6KG !
Utrolig hva hodet har å si, for jeg var overbevist om at jeg garaanteeert over 93KG.

Så nå er jeg mere fornøyd enn jeg har vært på lenge, og vil gjerne melde meg på hos dere superflinke damer (og herrer:)) med et mål på å nå

80KG til påske. (24mars for meg)

Det er et riktig hårete mål for meg, men håper at med god innsats og stå på vilje så kommer det til å gå! :D

Nillemortil1 01-02-16 18:59

Sv: X antall kilo til påske
 
Åh herremin. Er såååååå godtesjuk i dag :-(:-( bah. Må holde meg i gang så jeg tenker på noe annet. Hater når det skjer. Prøvd kaffe latte for å døyve det , men hjalp Ingenting.. hehe. Jaja. Men sånn er det hver måned etter tante rød .. hihi... kjempe flinke dere som har gått ned! Og til nye ; velkommen og lykke til :-D

sylwester 01-02-16 19:54

Sv: X antall kilo til påske
 
Idag veide jeg 88,8. Dvs. lusne 200 gram ned siden forrige mandag. 4,2kg ned totalt da så man kan ikke klage :-)

Minni1 02-02-16 06:56

Sv: X antall kilo til påske
 
Opp 900 gr i dag jeg.

Jeg håper og håper at syklusen er med å spille meg et puss. :rolleyes:

aragorn 02-02-16 07:27

Sv: X antall kilo til påske
 
Hei

Tirsdag og ny måledag. Etter forrige ukes rykk på vekten så forventet jeg det litt roligere denne gangen.
Ned 600 gram denne gangen og jeg er fornøyd med det.

Ned 6.8 kg til nå på 1 måned er jeg super-fornøyd med.

Minni1 02-02-16 07:40

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aragorn (Innlegg 1519817)

Ned 6.8 kg til nå på 1 måned er jeg super-fornøyd med.

Fantastisk bra :heia:

elikri 02-02-16 08:26

Sv: X antall kilo til påske
 
Så fantastisk bra argorn :-) all grunn til å være superfornøyd

Spinnerette 02-02-16 11:12

Sv: X antall kilo til påske
 
Ned 400g til! Glemte visst litt bort at kroppen min er skikkelig fan av rykk-og-napp-metoden i ketose. :D

:heia: alle!

married 02-02-16 11:49

Sv: X antall kilo til påske
 
Veiedag i dag. Ned 500 gram. Superfornøyd :)

Start 18.01.16

26.01.16 -1,7 kg
02.02.16 -0,5 kg

Tilsammen -2,2 kg :)

barfor 02-02-16 13:27

Sv: X antall kilo til påske
 
Etter å ha mer eller mindre stått stille på rundt 89.5 et par uker så hoppa vekta ned til 88.4 i dag.

grotingeling 02-02-16 13:53

Sv: X antall kilo til påske
 
Ingen veiing på meg de neste ukene siden vekta ble pakket ned i fbm oppussing i heimen.
Men litt vann henger uansett igjen fra forrige uke, så noe opp er jeg nok.
Jobber imidlertid videre, og satser på å ha neste veiing om 2 uker.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no