Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   November-13-starterne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55083)

sivmaria 05-11-13 10:36

November-13-starterne
 
Idag starter jeg på nytt på ketolysekursen. Er det flere som har startet/skal starte, så hiv dere med inne på denne tråden. :)

*pippi m gutt og jente* 06-11-13 20:28

Sv: November-13-starterne
 
Heisann :) Jeg startet på mandag, så er på 3 dagen nå :) Har gått på Ketolyse tidligere...men finner ikke boken igjen...var litt enklere å strate når jeg hadde den framforbi meg :)

sivmaria 06-11-13 20:31

Sv: November-13-starterne
 
Ja, den ketolyseboken har jeg også liggende en plass... Har ikke vurdert å finne den frem, men burde kanskje det sånn at jeg får lest litt. Leste i den sist, men... Hvor mange kilo skal du ned?

*pippi m gutt og jente* 06-11-13 21:12

Sv: November-13-starterne
 
Jeg savner den lista om hvor mye karber der er div matvarer... :)

Jeg veier 81,0 kg i dag...og ønsker å få bort 10 kg :)

sivmaria 06-11-13 21:27

Sv: November-13-starterne
 
Å, var det en slik liste i den boken? Er det boken til Torkil Andersen du har? Eller en annen?

80 kg ja, det var jo ikke så ille, selv om man ikke skal kimse av det. Har vel 30-40 kg selv som skal av. Men første delmål er 10 kg. Har ikke satt noen dato på det da, men kanskje innen nyttår..?

*pippi m gutt og jente* 06-11-13 21:45

Sv: November-13-starterne
 
Ja det er den boken jeg mener :)

Har gått ned 17 kg tidligere...å sikkert gått opp 8-10 igjen... dessverre :( Men er råklar for ny innsats heldigvis :)

Sunnisol 07-11-13 10:18

Sv: November-13-starterne
 
Jeg er med :rolleyes: Har endelig funnet motivasjonen, etter et mislykka startforsøk for noen mnd siden. Har gått ned 17 kg på ketolyse før, men alle kg ++ er på igjen :mad: Så nå er målet ned totalt 20 kg innen 04.mail (6 mnd).

1.delmål er -8 kg innen 04.01.2014.
2.delmål er -14 kg innen 04.03.204
Hovedmål er -20 kg innen 04.05.2014

Lykke til til dere alle! :D

Sunnisol 07-11-13 10:30

Sv: November-13-starterne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunnisol (Innlegg 1465385)
Jeg er med :rolleyes: Har endelig funnet motivasjonen, etter et mislykka startforsøk for noen mnd siden. Har gått ned 17 kg på ketolyse før, men alle kg ++ er på igjen :mad: Så nå er målet ned totalt 20 kg innen 04.mail (6 mnd).

1.delmål er -8 kg innen 04.01.2014.
2.delmål er -14 kg innen 04.03.204
Hovedmål er -20 kg innen 04.05.2014

Lykke til til dere alle! :D


Startvekt var forøvrig 75. Søndag er veiedag.

*pippi m gutt og jente* 11-11-13 22:03

Sv: November-13-starterne
 
Jeg har veiedag på mandager :)

Startvekt: 80.1 kg
1 uke : 77,8 kg

:D :D :D

sivmaria 11-11-13 23:36

Sv: November-13-starterne
 
Hmm.... Veiedag ja. Får bli mandager her også da.

Sunda 12-11-13 08:59

Sv: November-13-starterne
 
Jeg startet også i november :-) Har også tidligere hatt noen runder på ketolyse, LCHF - med gode resultater, og så bare "sklir jeg ut" etterhvert.... Startvekt var 78,5 (har aldri veid så mye før) - og i går (veiedag mandag også her) viste vekta 74,4. Dette er etter tre uker ca, så jeg er fornøyd! :-D Vekta stod HELT stille hele uke 2, og jeg ble KJEMPE skuffet, så den lørdagen hadde jeg en giga-sprekk, men fortsatte søndagen med krum nakke.... Målet er å skimte 60 tallet på vekta før jul.
Lykke til "med-ketolysere"! Lettere når man er sammen om noe :-)

Sunda 12-11-13 09:02

Sv: November-13-starterne
 
WOPS! Teller uker og ser at jeg begynte jo SELVSAGT i oktober - men henger meg på om det er greit for dere ;-)

manesh 12-11-13 09:13

Sv: November-13-starterne
 
Hei! Jeg begynte i går! :) skal ned 17kg. Håper på å ta 8 av dem før jul:)

sivmaria 12-11-13 09:45

Sv: November-13-starterne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunda (Innlegg 1466061)
WOPS! Teller uker og ser at jeg begynte jo SELVSAGT i oktober - men henger meg på om det er greit for dere ;-)

I don't mind. ;)

Drømmepie 12-11-13 18:08

Sv: November-13-starterne
 
Får jeg slenge meg med her?

Jeg er skikkelig vinglete og klarer ikke helt bestemme meg..... Lavkarbo, lavfett, kaloritelling osv.....

Men jeg må ned i vekt av ulike årsaker, så jeg prøver å slenge meg med dere. Da blir det vel egentlig start i morgen da :)

Startvekt: 83.8 kilo

sivmaria 12-11-13 19:08

Sv: November-13-starterne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmepie (Innlegg 1466140)
Får jeg slenge meg med her?

Jeg er skikkelig vinglete og klarer ikke helt bestemme meg..... Lavkarbo, lavfett, kaloritelling osv.....

Men jeg må ned i vekt av ulike årsaker, så jeg prøver å slenge meg med dere. Da blir det vel egentlig start i morgen da :)

Startvekt: 83.8 kilo

Sleng deg med. :) Til flere til bedre. :)

Drømmepie 12-11-13 19:13

Sv: November-13-starterne
 
Får satse på at jeg klarer meg ut denne uken i hvertfall for da er kroppen mer medgjørlig! :ja:

Er de første dagene som er de værste! Akkurat kommet hjem fra en høykarbo utenlandsreise med vanvittige mengder mat. I tillegg har det blitt litt alkohol hverdag. Kjenner kroppen har godt av en skikkelig utrensning nå! :ja:

sivmaria 12-11-13 19:53

Sv: November-13-starterne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmepie (Innlegg 1466155)
Får satse på at jeg klarer meg ut denne uken i hvertfall for da er kroppen mer medgjørlig! :ja:

Er de første dagene som er de værste! Akkurat kommet hjem fra en høykarbo utenlandsreise med vanvittige mengder mat. I tillegg har det blitt litt alkohol hverdag. Kjenner kroppen har godt av en skikkelig utrensning nå! :ja:

Ja det er vanskeligst i starten. Jeg er heldigvis over den verste fasen, kjenner jeg. Men det hjalp å ha Kims Bacongull i hus når den verste sjessinga meldte seg. :)

Drømmepie 12-11-13 20:03

Sv: November-13-starterne
 
Lurer rett og slett på om jeg skal lage en skikkelig stor kvelds som er helt innafor, slik at det er litt lettere i morgen tidlig :ja:

Bittemoren 13-11-13 00:15

Sv: November-13-starterne
 
Jeg tror kanskje jeg skal melde meg inn her jeg også :) jeg begynte da for 10 minutter siden :-) så nå vet jeg at jeg har ca.to uker med knall hard jobbing framfor meg, men har gått på ketolyse før og vet at det virker så nå satser jeg på at motivasjonen holder og at jeg er flink å være inne her på forumet for det hjalp meg sist, tenkte at jeg kanskje skulle prøve å se om jeg fikk til å gå ned 20 kg. På hvor lang tid er jeg ikke sikker på men til sommeren kanskje eller neste jul, det bør kanskje være overkommelig :)

Drømmepie 13-11-13 11:28

Sv: November-13-starterne
 
Jeg skal også ned 20 kilo :ja:

Har ikke satt noen måldato ennå, men får ta det litt underveis! :)

sivmaria 13-11-13 11:39

Sv: November-13-starterne
 
Hoppa på vekta idag, og har gått ned totalt 4 kg. :D :D Halvannen av de stammer fra før start, pga jeg sluttet å spise sjokolade. Vekta idag var på 100,7 kg, så nå er det ikke lenge før den to-sifra grensa!! :heia::heia:

Fullfres 13-11-13 13:10

Sv: November-13-starterne
 
Heisann. Kan jeg få slenge meg med her? Jeg kan vel si at jeg begynner på ketolysekur så fort jeg har fått lest meg skikkelig opp på det. Og ihvertfall innen utgangen av mnd!

Jeg har rett og slett ikke funnet tid til å sette meg inn i dette med de forskjellige kurene og filosofiene. Dermed står signaturen min til Egenkomponert enn så lenge. Men jeg tror kanskje at ketolyse er veien å gå for meg. Det er jo tross alt ingenting annet som funker...

I morgen er det anatomieksamen, og da har jeg en mnd på meg til neste, og siste, eksamen for semesteret. Derfor har jeg store planer om å sette meg skikkelig inn i ting i helgen, for da skal jeg nemlig ikke gjøre NOEN TING som er tilnærmet skolerelatert ;)

Kan en av dere flinkiser anbefale meg en bok om ketolyse hvor jeg kan finne alt jeg trenger? Gjerne innkludert oppskrifter på alt fra frokost til kveldsmat også. Jeg må liksom ha ting foran meg som en konstant påminnelse jeg da :flau:

Fullfres 13-11-13 13:51

Sv: November-13-starterne
 
Kikket på ketolyse.no, og fant ut at jeg kan spare nesten 200 kr på å ikke kjøpe krom-tilskuddet. Jeg kan heller kjøpe kromtabletter på apoteket og det vil koste meg 50 kroner mindre. Kasium og kalium får jeg i meg sammen med magnesium via uraffinert havsalt. Jeg holder fremdeles på å lære meg at det er OK å spise større mengder med salt så lenge jeg holder meg til det uraffinerte. Man har liksom vokst opp med at salt er fy-fy. Det gjør jeg mitt beste for å snu på :)

sivmaria 13-11-13 14:04

Sv: November-13-starterne
 
Dette med salt visste jeg ikke...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no