Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Er det mange nye her? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13814)

Elanessë 15-07-07 16:59

Er det mange nye her?
 
Jeg har et lite inntrykk av at dette forumet inneholder veldig mange medlemmer som har vært her lenge, og som kjenner hverandre veldig godt. Kan det stemme?

Syns det er litt vanskelig som ny å komme inn her :o
Er det ingen flere her inne som er temmelig nye?

Bee 15-07-07 17:04

Sv: Er det mange nye her?
 
Det kommer ganske mange nye stadig vekk vil jeg si.
Jeg har ikke vært aktiv før i april, og det har kommet MANGE nye etter det.

Gerd 15-07-07 17:08

Sv: Er det mange nye her?
 
Heisann.

Jeg ble med her i februar og ja, det har kommet mange nye etter det i vertfall. Og det kommer stadig nye.
Det er ikke så vanskelig å komme i kontakt, stikke innom noen journaler, og hils på :) Og har du journal, så vil nok du få besøk der også :)

Sprudle 15-07-07 17:15

Sv: Er det mange nye her?
 
Jeg har vært her kortere enn deg :) Hvor mye kontakt man får med folk, tror jeg er avhengig av hvor mye man engasjerer seg selv. Jeg var ikke spesielt aktiv i andres journaler i starten, men fikk så enormt mange positive tilbakemeldinger i Kjærlighetssorg-tråden min, at det ble naturlig å "oppsøke" folk i deres tråder.

Grunnen at man som helt ny kanskje ikke får så mye respons på innlegg, er at veldig mye blir gammelt nytt for de som har vært her en stund. Et tips er å benytte søkefunksjonen grundig før man stiller spørsmål - utrolig mye har allerede vært tatt opp tidligere. Jeg startet feks en tråd om bacon, og fikk tilbakemelding om at det alt fantes en tilsvarende tråd.

Uansett - det går seg til, og jeg tror som sagt at man får etter hva man gir. Jeg er ikke så flink til å følge opp andre som jeg skulle ønske, det har jeg bare ikke kapasitet til, men jeg har likevel fått en håndfull venner her inne jeg prøver å følge som best jeg kan. Dersom du ønsker deg venner her, blir mitt råd å lese litt rundt i andres journaler til du finner noen du har lyst til å bli bedre kjent med, og så er det bare å legge igjen en melding :D

jeef-micro 15-07-07 17:29

Sv: Er det mange nye her?
 
Jeg er kanskje ikke en av de nye, siden jeg har vært her i over to år, men sier som de andre, at det er lurt å stikke innom folks journaler og hilser på de der, da vil man også få tilbakemelding i sin egen journal om man har en. Det kan kanskje virke som man er veldig sammenspleiset her inne, og det er vi også, siden vi sliter med veldig mye det samme, og er her for å støtte og hjelpe hverandre, men nye medlemmer er alltid velkommen :) Er man aktiv her inne blir man bedre "lagt merke til", og får kanskje lettere tilbakemelding feks i egen journal

Dårrit 15-07-07 17:39

Sv: Er det mange nye her?
 
Jeg er ganske ny og usynlig jeg også, så jeg lusker bare rundt i skyggene.

Siss1 15-07-07 19:17

Sv: Er det mange nye her?
 
Hei! Jeg er også ganske ny her...har ikke laget journal eller noe (vet strengt tatt ikke hvordan man gjør det!!) Men jeg prøver å svare på spørsmål der jeg kan og har alltid fått gode svar på mine spørsmål. Virker som det er MAAANGE hyggelige folk her som vil ditt beste, og er drevne i det dem gjør. Jeg prøver å dele så godt jeg kan med mine erfaringer og også noen oppskrifter har jeg lagt ut. Du velger jo selv hvor aktiv du vil være, og jeg tror ingen blir favorisert for å si det sånn! Velkommen forresten!!

Mamita 15-07-07 23:14

Sv: Er det mange nye her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 306596)
Jeg har et lite inntrykk av at dette forumet inneholder veldig mange medlemmer som har vært her lenge, og som kjenner hverandre veldig godt. Kan det stemme?

Syns det er litt vanskelig som ny å komme inn her :o
Er det ingen flere her inne som er temmelig nye?

Hei, jeg er heeelt ny. Ble medlem i dag :) Begynte med ketogen kost for to uker siden og har gått ned 1,5 kg. Hva med deg. Hvor lenge har du stått på og hvordan føles det?

Photobscura 16-07-07 01:08

Sv: Er det mange nye her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siss1 (Innlegg 306639)
Hei! Jeg er også ganske ny her...har ikke laget journal eller noe (vet strengt tatt ikke hvordan man gjør det!!)

Hei du! Gå på forsiden (du kan gå rett dit via linken som er rett under bildene av bærene, der det står som første post -"Lavkarbo.no ::Karbojunkie"). Skroll ned over de forskjellige underforaene til du kommer til "Min Journal", gå inn der, og start ny tråd -det vil bli dagboken din! Lykke til!

Siss1 16-07-07 02:33

Sv: Er det mange nye her?
 
Takk! Nå fant jeg det, ja! Får se om jeg gidder å lage journal, har ikke så mye å skrive føler jeg...ikke så mange råd å komme med heller. Syns dere som har laget journal er så flinke til å skrive der og har mye interessant å skrive om....føler jeg kommer litt til kort, men jeg får se. Takk i alle fall!

Elanessë 16-07-07 08:26

Sv: Er det mange nye her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mamita (Innlegg 306746)
Hei, jeg er heeelt ny. Ble medlem i dag :) Begynte med ketogen kost for to uker siden og har gått ned 1,5 kg. Hva med deg. Hvor lenge har du stått på og hvordan føles det?

Jeg skal starte på Atkins i morgen så er litt spent nå... har en del kilo som skal bort *sukk*
Har du en journal kanskje? Kan besøke deg der litt :)

Enid 16-07-07 10:59

Sv: Er det mange nye her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siss1 (Innlegg 306788)
Takk! Nå fant jeg det, ja! Får se om jeg gidder å lage journal, har ikke så mye å skrive føler jeg...ikke så mange råd å komme med heller. Syns dere som har laget journal er så flinke til å skrive der og har mye interessant å skrive om....føler jeg kommer litt til kort, men jeg får se. Takk i alle fall!

Alle har noe interessant å skrive om! Anbefaler virkelig å starte en journal, det er veldig motiverende!
Du kan jo feks skrive ned hva du spiser; slik er det letter å holde kontrollen på maten og evt vektnedgang :)

Mamita 17-07-07 22:38

Sv: Er det mange nye her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 306811)
Jeg skal starte på Atkins i morgen så er litt spent nå... har en del kilo som skal bort *sukk*
Har du en journal kanskje? Kan besøke deg der litt :)

Lykke til med Atkinsopplegget! Jeg begynte å skrive egen journal på søndag og du er hjertelig velkommen til å lese :) :) :)

Elanessë 17-07-07 22:41

Sv: Er det mange nye her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mamita (Innlegg 307484)
Lykke til med Atkinsopplegget! Jeg begynte å skrive egen journal på søndag og du er hjertelig velkommen til å lese :) :) :)

Ja der har jeg allerede vært en tur :D

Titti 17-07-07 22:42

Sv: Er det mange nye her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sprudle (Innlegg 306604)
Jeg har vært her kortere enn deg :) Hvor mye kontakt man får med folk, tror jeg er avhengig av hvor mye man engasjerer seg selv. Jeg var ikke spesielt aktiv i andres journaler i starten, men fikk så enormt mange positive tilbakemeldinger i Kjærlighetssorg-tråden min, at det ble naturlig å "oppsøke" folk i deres tråder.

Grunnen at man som helt ny kanskje ikke får så mye respons på innlegg, er at veldig mye blir gammelt nytt for de som har vært her en stund. Et tips er å benytte søkefunksjonen grundig før man stiller spørsmål - utrolig mye har allerede vært tatt opp tidligere. Jeg startet feks en tråd om bacon, og fikk tilbakemelding om at det alt fantes en tilsvarende tråd.

Uansett - det går seg til, og jeg tror som sagt at man får etter hva man gir. Jeg er ikke så flink til å følge opp andre som jeg skulle ønske, det har jeg bare ikke kapasitet til, men jeg har likevel fått en håndfull venner her inne jeg prøver å følge som best jeg kan. Dersom du ønsker deg venner her, blir mitt råd å lese litt rundt i andres journaler til du finner noen du har lyst til å bli bedre kjent med, og så er det bare å legge igjen en melding :D

Signererer denne jeg! :ja:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no