Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Ketose antall karber (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57185)

pillann 26-07-18 08:22

Ketose antall karber
 
Hei. Lurer på dette med ketose og antall karber. Hvor lavt må man gå for å gå i ketose? Jeg gikk på lavkarbo for mange år siden, og startet da veldig strengt med under 15 om dagen. Men etter noen uker ble jeg litt slappere og kunne drikke to latte om dagen med helmelk, spise karbonader fra ferskvaredisken og salat fra salatbaren med dressing jeg ikke visste hva inneholdt, allikevel raste jeg nedover i vekt? Så hva er riktig? har inntrykk av at man må holde seg under 15, men jeg gikk jo ned allikevel og var i ketose?
Lønner det seg da å starte lavt for å skifte måte å forbrenne på?
:) Bare lurer.

kamp 26-07-18 16:32

Sv: Ketose antall karber
 
Det er veldig individuelt. Noen går ned på 40 og andre på 20. Du må nesten bare teste ut selv hva som passer.
Min far har gått ned 15 kilo uten å tele kh bare kutte ut sukker, brød, pasta osv.. spiser gjerne litt brød i helga eller en potet men ellers kun lavkarbo og det funker for han. Men ikkef or samboer.

pillann 27-07-18 20:06

Sv: Ketose antall karber
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1541734)
Det er veldig individuelt. Noen går ned på 40 og andre på 20. Du må nesten bare teste ut selv hva som passer.
Min far har gått ned 15 kilo uten å tele kh bare kutte ut sukker, brød, pasta osv.. spiser gjerne litt brød i helga eller en potet men ellers kun lavkarbo og det funker for han. Men ikkef or samboer.

Takk for svar :) har ligget på mellom 15-30 nå, så får vi se hva vekten sier. Er i ketose hvertfall !

sylwester 28-07-18 02:44

Sv: Ketose antall karber
 
15g er veldig lite. Det er så vidt nok til grønnsakene (du vet, de 500g kostholdsrådene kaller 5 om dagen) 2 latte om dagen og industrimat med tilsatt sukker høres jo ikke ideelt ut, men jeg har hørt enkelte kan være i ketose opptil 70gkh/dag. Da tror jeg også at dette er jevnt fordelt for hvis du spiser 70g i ett måltid er du ute, men over 3-4 måltider så kan kroppen klare å opprettholde ketose.

Selv ligger jeg på 30g ca, men de fleste er fra grønnsaker og det er jeg ganske avslappet på, mens 5g/måltid er nok fra andre kilder.

pillann 28-07-18 16:57

Sv: Ketose antall karber
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sylwester (Innlegg 1541737)
15g er veldig lite. Det er så vidt nok til grønnsakene (du vet, de 500g kostholdsrådene kaller 5 om dagen) 2 latte om dagen og industrimat med tilsatt sukker høres jo ikke ideelt ut, men jeg har hørt enkelte kan være i ketose opptil 70gkh/dag. Da tror jeg også at dette er jevnt fordelt for hvis du spiser 70g i ett måltid er du ute, men over 3-4 måltider så kan kroppen klare å opprettholde ketose.

Selv ligger jeg på 30g ca, men de fleste er fra grønnsaker og det er jeg ganske avslappet på, mens 5g/måltid er nok fra andre kilder.

Takk for svar:) er nok helt sikkert ikke ideelt sånn det var, men dette er mange år siden asså:) bare lurte litt på hvorfor de sier 15 når man kan gå ned på 30. :)

HP 31-07-18 08:40

Sv: Ketose antall karber
 
Ketolysekuren sier 15g/dag, Atkins sa 20g/dag. For å komme i ketose så er det rundt der man vanligvis må ligge. Når kroppen er i ketose så kan man ofte spise litt mer, hvor mye mer er individuelt. De første ukene så er det lurt å fokusere på ketosen; etter det så er det sunt å skifte fokus til nok grønnsaker, og eventuelt finne lettvinte alternativ når man er på farten. Latte og helmelk ville jeg stått over. :cool:

pillann 04-08-18 09:14

Sv: Ketose antall karber
 
Takk for svar :) ligger vel nå på alt mellom 10 og 40 g om dagen. Holder meg i ketose, og har «mistet» 5cm rundt midjen på 8dager 😀 det er nok ikke bare ketosen sin skyld da. Har jo mye mindre matlyst. Er egentlig rå på å gofle i meg det jeg finner i skap og skuffer, men har gått veldig greit :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no