Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46899)

Imp 14-08-11 08:01

Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Hva liker dere best?
Etter å ha prøvd et par forskjellige merker av hver, må jeg absolutt si at gresk yoghurt smaker best. Den er mye mer kremete og glatt. Syns det er lite forskjell på pris, og det er samme innhold av fett, så jeg vet ikke hva som gjør at det er slik?

Imp 15-08-11 22:35

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Dytter litt jeg! Skulle gjerne hatt tips til hvor de selger gresk yoghurt også, har bare funnet den på Meny og i Sverige, og der er ikke vi så ofte.

Kanutten 15-08-11 22:37

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
HER kan du lese om de forskjellige yoghurtene og hvorfor de ER forskjellige. Kan ikke hjelpe deg med hvor de selges...

lillemeg88 15-08-11 22:45

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
jeg finner de på de fleste matbutikker jeg..! de fleste med stort utvalg vil jeg tro ihvertfall har de :D

Carisma 15-08-11 23:45

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Min lokale grønnsakshandler har både gresk og tyrkisk youghurt :ja: (og mye billigere enn på meny!)

plast 03-01-12 21:36

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Ser på nettsidene til Lindahl at de også har russisk yoghurt med 17g fett og bare 4g karbo. Dessverre har ikke den lokale innvandrerbutikken min som selger tyrkisk yoghurt dette (eller gresk, for den saks skyld), så jeg lurer på om noen har vært borti den, hvordan den er og hvor den er kjøpt.

Imse 03-01-12 21:44

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Jeg har ikke sett den russiske, så jeg vet ikke hvordan den smaker.

Men jeg trodde gresk yoghurt smakte for syrlig for meg, fordi jeg for noen år siden kjøpte to spann med lindahl sin fordi butkken ikke hadde tykrisk. Og den smakte så ille at jeg ikke klarte å spise den. Men i høst kjøpte jeg igjen gresk, og denne smakte MYE bedre, mye bedre enn tyrkisk. Så det må ha vært noe feil med de jeg kjøpte. For gresk yoghurt var virkelig kremete og glatt.

Carisma 03-01-12 22:12

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Den er mer ordnede ja, jeg syns faktisk den er for søt når jeg er på laavkarbo. :D

Den russiske vet jeg endel haar kjøpt i sverige.

Bik 03-01-12 22:18

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1183982)
Dytter litt jeg! Skulle gjerne hatt tips til hvor de selger gresk yoghurt også, har bare funnet den på Meny og i Sverige, og der er ikke vi så ofte.

Jeg har kjøpt på obs.

Yrla 03-01-12 23:02

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
håper de kommer i mindre pakninger

Makat 03-01-12 23:14

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
KJøper begge deler på PRIX! :-D

Carisma 03-01-12 23:29

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1275806)
håper de kommer i mindre pakninger

De holder kjempelenge, langt over det som står på dem. Syrlige melkeprodukter skal det mye til før blir dårlige.

vimsen85 04-01-12 01:13

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1275806)
håper de kommer i mindre pakninger

Jeg har sett den tyrkiske yoghurten i halvlitersbeger på spar..

Yrla 04-01-12 10:32

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1275852)
Jeg har sett den tyrkiske yoghurten i halvlitersbeger på spar..

Å kuult. Takk. De hadde ikke det på meny da jeg så der så da trodde jeg det gjaldt over alt.

Charlott 04-01-12 13:49

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1276062)
Å kuult. Takk. De hadde ikke det på meny da jeg så der så da trodde jeg det gjaldt over alt.

På Gjøvik har de i allefall 500 gr`s på ICA :)

vimsen85 04-01-12 20:07

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Man kan gjerne spørre om de kan ta de inn. Men på min sparbutikk var den like dyr som den store bøtta var på invanvdrersjappa. Så jeg har kjøpt den der istedefor på spar. Men nå tåler jeg ikke yoghurt i store mengder, så jeg kjøper den magre laktosefrie og spicer den litt opp med fløte istedefor ;)

Yrla 04-01-12 22:17

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1276489)
Man kan gjerne spørre om de kan ta de inn. Men på min sparbutikk var den like dyr som den store bøtta var på invanvdrersjappa. Så jeg har kjøpt den der istedefor på spar. Men nå tåler jeg ikke yoghurt i store mengder, så jeg kjøper den magre laktosefrie og spicer den litt opp med fløte istedefor ;)

Finnes det,ja! Kuult. Hva heter den? Er den fra tine?

vimsen85 05-01-12 00:10

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Jepp, Tine sin.. Men den er veldig mager da. Husker ikke helt hvor mange karbs det er i den da. Tror det er mer enn i tyrkisk/gresk yoghurt..

Yrla 05-01-12 00:21

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1276720)
Jepp, Tine sin.. Men den er veldig mager da. Husker ikke helt hvor mange karbs det er i den da. Tror det er mer enn i tyrkisk/gresk yoghurt..

Ok:) Takk.

Yrla 05-01-12 00:24

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
http://www.tine.no/produkter/yoghurt...ghurt-naturell
5,6 g, ikke så ille det.

Imp 07-01-12 09:02

Sv: Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt
 
Wohoo nå har de tatt inn tyrkisk yoghurt på vår elskede Kiwibutikk. Ble sååå glad da jeg så det. Tror jeg må si det til de ansatte. ;)

Den er tre kroner billigere bøtta enn på Mega, litt dyrere enn for en liter tyrkisk på innvandrersjappa i Drammen..men vi sparer penger all den tid vi må bruke masse bensin for å komme oss til Drammen.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no