Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55507)

Mingeling 20-03-14 15:18

Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Helt ny i denne verden og om du leser jornalen min her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....22#post1479922
Så kan du lese at jeg ikke er superstreng med meg selv.

Men, jeg prøver etter beste evne og roe ned kh nivået. Har planlagt å spise litt pizza i morgen kveld siden vi får besøk. Derfor har jeg et lite problem. Hva gjør jeg når jeg skal på cafè i lunsjavtale? Klarer ikke få i meg salat, så det er utelukkende. Kan ikke si så mye til min venn, så må prøve finne en litt "usynlig" måte hvis det er mulig uten å rase opp i vekt pga litt pizza og et cafèbesøk som tilfeldigvis kommer på samme dag. Drikker ikke kaffe, kun vann (liker ikke noe annet.mvil ikke vekke misstanke ved å spørre om vi kan sitte et annet sted enn i en cafe og den hvite løgnen om at jeg ikke har penger vet jeg ikke fungerer, da bare betaler han. Kjenner jeg gruer meg og er litt rådvill her nå.

Noen tips?

TrillTrall 20-03-14 15:32

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Hva er det i en salat du ikke får i deg? Det er mye forskjellig i en salat... Og man kan alltids bestille med eller uten diverse ingredienser.

Mingeling 20-03-14 15:42

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Er desverre det aller, aller meste:(. Jeg har og har hatt tipptopp blodprøverhele livet, så får tydeligvis i meg det jeg trenger likevel. Jeg spiser erter, paprika, løk, blomkål, og rosenkål. Utover dette spiser jeg ikke salat i ordets rette forstand. Jeg har prøvd tonnevis av ganger og spesielt når jeg gikk gravid prøvde jeg, men nå orker jeg ikke bruke energi på det. Det fungerer like dårlig som å prøve få i meg kaffe..

Fikk et tips om omelett og prøve småspise på brødet. Late som jeg er mett når jeg har fått i meg omeletten.

Uff, gruer meg jeg. Spørs om ikke jeg bare må krype til korset og si det som det er, men vet det vil vekke dårlige minner fra en tid der min venn slet med å få i meg en ert...

Dilly 20-03-14 15:47

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Det er jo noen kafeer og restauranter som serverer ostegratinerte, eller fløtegratinerte grønnsaker.. ? Lykke til :)

Lemen 20-03-14 16:18

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Omelett er lurt ja, evt. burger og så ikke spise brødet.

Går jo an å ta en liten hvit løgn dersom han lurer på hvorfor du ikke spiser brødet. Si noe vagt om at du tror du reagerer på brødmat/ hvetemel/ gluten, og at du derfor kutter det ut for en kort periode for å se om det stemmer.

Mingeling 20-03-14 17:22

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Burger var også en bra ide. Tenkte spise litt brød, ala ta små biter og skravle meg gjennom resten.

Fillilura 20-03-14 17:37

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Under meg over hvorfor du MÅ spise pizza når dere får besøk når du kan lage så god lavkarbopizza, og hvorfor du ikke kan "avsløre" at du spiser lavkarbo når du er på cafe??
Ta en thailatte uten sukker (eller med søtningsmiddel) med godt med kaffefløte, fin cafekos

Mingeling 20-03-14 18:31

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Jeg vil gjerne lage lavkarbopizza, men usikker om vi rekker teste ut før gjestene kommer i morgen. I dag jager jeg mannen ut en stund så jeg får prøvd brudekjolen som kom i dag og i morgen er jeg borte hele dagen. Kan du gi meg en som er helt sikker blir vellykket, så er jeg med på å prøve.

Det andre spørsmålet ditt ønsker jeg ikke gå mer i detaljer på enn det jeg allerede har skrevet.

Dilly 20-03-14 18:39

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?
 
Denne deigen er vel utprøvd som lavkarbopizzabunn http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238
men du burde jo prøve først.. blir jo ikke tukk, fluffy og vanlig bunn.
etter en stund på lavkarbo, så vil denne virke veldig OK for deg også.
Lykke til med helga :)

Photobscura 20-03-14 20:50

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
MÅ du spise på kafé, da? Jeg drikker bare kaffe når jeg er på kafé, jeg.

Carisma 20-03-14 20:57

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1481115)
MÅ du spise på kafé, da? Jeg drikker bare kaffe når jeg er på kafé, jeg.

Som trådstarter skriver så drikker hun ikke kaffe.

Trolltika 20-03-14 22:08

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Jeg har bestilt omelett uten brød uten problemer. Om de spør, sier jeg bare at magen ikke tåler brødet og da er de fornøyde. Kommer som regel med salatblad, agurk og tomat da, men det trenger du jo ikke spise.

Photobscura 20-03-14 22:40

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1481120)
Som trådstarter skriver så drikker hun ikke kaffe.

Ah, jeg leste visst litt fort, og oppfattet at vedkommende drakk kaffe og vann ... :cool:

Imse 21-03-14 10:31

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Hvorfor kan du ikke si at du spiser lavkarbo? Om du har et reelt vektproblem, så er det jo noe de fleste godtar.

Jeg pleier ofte å bestille omelett. Og la brødet ligge. Et måltid der jeg ikke blir 100%mett går jo helt fint.

smgj 21-03-14 14:12

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Og jeg spiser oste&baconburger uten brød. Godt og enkelt.

sti87 24-03-14 15:42

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Hei! Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil si at du spiser lavkarbo?

Newstart 31-03-14 09:40

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mingeling (Innlegg 1481069)
Helt ny i denne verden og om du leser jornalen min her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....22#post1479922
Så kan du lese at jeg ikke er superstreng med meg selv.

Men, jeg prøver etter beste evne og roe ned kh nivået. Har planlagt å spise litt pizza i morgen kveld siden vi får besøk. Derfor har jeg et lite problem. Hva gjør jeg når jeg skal på cafè i lunsjavtale? Klarer ikke få i meg salat, så det er utelukkende. Kan ikke si så mye til min venn, så må prøve finne en litt "usynlig" måte hvis det er mulig uten å rase opp i vekt pga litt pizza og et cafèbesøk som tilfeldigvis kommer på samme dag. Drikker ikke kaffe, kun vann (liker ikke noe annet.mvil ikke vekke misstanke ved å spørre om vi kan sitte et annet sted enn i en cafe og den hvite løgnen om at jeg ikke har penger vet jeg ikke fungerer, da bare betaler han. Kjenner jeg gruer meg og er litt rådvill her nå.

Noen tips?

Hvordan gikk det? Og hvordan går det med deg nå?:)

Mingeling 31-03-14 11:48

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?
 
Takk som spør. Jeg gjorde litt "midt i mellom". Var ikke mye der jeg kunne spise som ikke var svindyrt. Kjøpte meg en muffins til 21 kr tror jeg og bare nippet til den sammen med et glass vann. Var meget lite jeg fikk i meg. Min venn så på meg slik jeg tenkte og jeg var nødt til å si noe. Men jeg klarte samtidig og berolige han med at alt var under kontroll, så da roet han seg og vi fikk en intens men hyggelig lunsj sammen :).

Nå har jeg straks gått ned 6 kg på 3 uker og er fornøyd med det. Driver fremdeles med prøve-feile-metoden, men begynner å se hva jeg kan og ikke kan spise. F.eks fungerer det å spise litt brød til spesielle ting, og det betyr at jeg kan erstatte ris med litt brød. Det gjør det mye enklere å kutte risen. Men jeg driver også å tester ut litt lavkarbobrød, så mulig jeg havner på det likevel. I mellomtiden unner jeg meg brød der det er naturlig siden kroppen syns det er ok i små mengder. Nå skal det sies at jeg ikke dytter i meg hverken masse fett eller unødige kcal, men jeg er aldri sulten og dette fungerer for meg. Tror jeg har funnet min vei og har funnet ut når jeg kan ta sikte på å nå mitt mål.

Alt i alt veldig fornøyd med veien jeg har staket ut :).


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no