Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Harrytur til Sverige (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23123)

Lines 11-01-09 23:11

Harrytur til Sverige
 
Jeg skal på handletur til Sverige snart, synes det er greit å ta en tur innimellom og stacke opp med råvarer som kjøtt, bacon og ost. Er det noen merker som er bedre enn andre på ketolyse samt noen ting som man får tak ider som ike er å få tak i i Norge. Ting som sauser/dressinger som er fine på ketolyse?

valleygirl 11-01-09 23:47

Sv: Harrytur til Sverige
 
de har visst mama lupes tortillas på nordby.:) har tenkt meg en tur selv og da blir det vel mest kjøtt og ost, tenker jeg

QueenConnie 12-01-09 00:40

Sv: Harrytur til Sverige
 
jeg er så heldig som bor 10 min ifra svergie, men ikke noe lavkarbo der nei..
synes det er utrolig vanskelig å få tak i!

Lines 12-01-09 01:04

Sv: Harrytur til Sverige
 
Men at de har lefsene er jo supert....

Areola 12-01-09 08:53

Sv: Harrytur til Sverige
 
Ikke lavkarbo i sverige?
Lavkarbo mat er ikke atkinsbarer, pasta, tortillaer og shakes. Lavkarbo er NATURLIG FET mat.
Så sånn bortsett fra at sverige har lov til å putte litt mer vann og slikt i maten sin, så er det billigere å kjøpe kjøtt i sverige, helt klart.
Jeg pleier å kjøpe masse kjøttdeig, ost, frosne grønnsaker, og diverse kjøttpålegg.
Av kjøttdeig mener jeg blandfärs er mest fett i ? (men jeg tror jeg tar feil..)
Du får også et helt annet utvalg i pølser, mener en godt merke er böklunder. Se uansett på innholdsfortegnelsen, og lær hva ting betyr. (det finnes blandt annet en hel del forskjellige ord for sukker.)

Det er en hel del tråder om sverige-handling på forumet, se under her foreksempel, på "lignende tråder".

Sulphur 12-01-09 09:26

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av valleygirl (Innlegg 611194)
de har visst mama lupes tortillas på nordby.:) har tenkt meg en tur selv og da blir det vel mest kjøtt og ost, tenker jeg

Ååååh. Takk for tips. Jeg skal innover til helgen igjen. Jippi!

Sulphur 12-01-09 09:35

Sv: Harrytur til Sverige
 
Forresten, kan du spesifisere nøyaktig hvor på Nordby jeg må gå?

Lines 12-01-09 12:09

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 611419)
Ikke lavkarbo i sverige?
Lavkarbo mat er ikke atkinsbarer, pasta, tortillaer og shakes. Lavkarbo er NATURLIG FET mat.
Så sånn bortsett fra at sverige har lov til å putte litt mer vann og slikt i maten sin, så er det billigere å kjøpe kjøtt i sverige, helt klart.
Jeg pleier å kjøpe masse kjøttdeig, ost, frosne grønnsaker, og diverse kjøttpålegg.
Av kjøttdeig mener jeg blandfärs er mest fett i ? (men jeg tror jeg tar feil..)
Du får også et helt annet utvalg i pølser, mener en godt merke er böklunder. Se uansett på innholdsfortegnelsen, og lær hva ting betyr. (det finnes blandt annet en hel del forskjellige ord for sukker.)

Det er en hel del tråder om sverige-handling på forumet, se under her foreksempel, på "lignende tråder".

Det er det ja, hva mente du med lignende tråder, hvor søker jeg etter det?

Areola 12-01-09 12:27

Sv: Harrytur til Sverige
 
Hvis du scroller helt nederst på denne siden her, ser du "lignende" tråder :) Vær obs på at noen er gamle.
Denne forandrer seg for hver tråd du er inne på, og er fin for å finne tråder du kanskje aldri hadde funnet :)

Lines 12-01-09 14:15

Sv: Harrytur til Sverige
 
Tuusen takk :)
Har sett de der nede før men ikke k obla at det er lignende tråder :p

valleygirl 12-01-09 14:23

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga (Innlegg 611463)
Forresten, kan du spesifisere nøyaktig hvor på Nordby jeg må gå?

Kan nok ikke det, desverre. Har bare lest det selv her inne på forumet.

Carisma 12-01-09 16:18

Sv: Harrytur til Sverige
 
Skygg hvertfall unna det sukkerfrie smågodtet i godis-butikkene! Har aldri vært så dårlig i magen noensinne, og hørt så mye rare lyder... :D

QueenConnie 12-01-09 18:49

Sv: Harrytur til Sverige
 
jeg skal til svergie på torsdag. daaaa blir det smugling som bare det! ;)
det jeg mente med att det er vanskelig å få tak i, mente jeg lavkarbo lefser, sukkerfri gele osv.. i svergie. på dagligvarer butikker..

Carisma 12-01-09 18:53

Sv: Harrytur til Sverige
 
[quote=QueenConnie;612064 sukkerfri gele .[/quote]
Finnes i norge også, både fra Confecta og fra heistad. Men, har litt samme effekt som smågodtet for min del :rolleyes: :wacko:

QueenConnie 12-01-09 18:55

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 612073)
Finnes i norge også, både fra Confecta og fra heistad. Men, har litt samme effekt som smågodtet for min del :rolleyes: :wacko:

jeg har aldri hørtom noen av de butikkene jeg:o huff....

Carisma 12-01-09 19:00

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 612076)
jeg har aldri hørtom noen av de butikkene jeg:o huff....

Det er ikke butikker, det er varemerker. Confecta har bl.a kakao'er, saftpulver osv. Og gele :) Velkjent for de som har touchet innom Grete Roede eller Libra vil jeg tro. heistad er vel opprinnelig et diabetiker-alternativ. De har syltetøy, hermetisk frukt, gele, vaniljesaus, sjokoladepudding ++ uten sukker. Finnes i velassorterte dagligvarebutikker som Meny, Ica stormarked/Maxi og Ultra. Noe, men begrenset hos rema noen plasser. Confecta har jeg dessuten funnet hos min lokale innvandrerbutikk (de har virkelig ALT :D) og på noen helsekost.

Kasandra 12-01-09 19:01

Sv: Harrytur til Sverige
 
Heistad og Confecta er produsenter....ikke butikker....;)

QueenConnie 12-01-09 19:02

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 612081)
Det er ikke butikker, det er varemerker. Confecta har bl.a kakao'er, saftpulver osv. Og gele :) Velkjent for de som har touchet innom Grete Roede eller Libra vil jeg tro. heistad er vel opprinnelig et diabetiker-alternativ. De har syltetøy, hermetisk frukt, gele, vaniljesaus, sjokoladepudding ++ uten sukker. Finnes i velassorterte dagligvarebutikker som Meny, Ica stormarked/Maxi og Ultra. Noe, men begrenset hos rema noen plasser. Confecta har jeg dessuten funnet hos min lokale innvandrerbutikk (de har virkelig ALT :D) og på noen helsekost.

Tusen takk! gud, jeg elsker dette forumet <3<3 så mye smarte folk! ååååh^^ jeg er imponert altså!

*skriver ned i motivasjonsboka mi*

QueenConnie 12-01-09 19:04

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kasandra (Innlegg 612082)
Heistad og Confecta er produsenter....ikke butikker....;)

takk takk :) er det noe nettbutikker som har dette? :)

Carisma 12-01-09 19:08

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 612086)
takk takk :) er det noe nettbutikker som har dette? :)

vet ikke, men her er en oversikt over butikker som forhandler confecta:
http://www.confecta.no/pages/butikker.html
Her er produktene
http://www.confecta.no/pages/lavkalori.html
bare husk at ikke alle er lavKARBO, heller stikk imot :D lest bakpå først, jeg har kastet endel av de når jeg fikk lest innholdet... :eek:

QueenConnie 12-01-09 19:22

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 612095)
vet ikke, men her er en oversikt over butikker som forhandler confecta:
http://www.confecta.no/pages/butikker.html
Her er produktene
http://www.confecta.no/pages/lavkalori.html
bare husk at ikke alle er lavKARBO, heller stikk imot :D lest bakpå først, jeg har kastet endel av de når jeg fikk lest innholdet... :eek:

tusen takk.. ikke akkurat lavkarbo dette nei... men helt greit når man skal opprettholde vekta når man er ferdig da! :) :)

Carisma 12-01-09 19:24

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 612103)
tusen takk.. ikke akkurat lavkarbo dette nei... men helt greit når man skal opprettholde vekta når man er ferdig da! :) :)

men jeg så at de faktisk er bedre enn jeg trodde. Mye av sukkeret er sukkeralkoholer i noe av det, altså teller de ikke. Men så har du det med at noen av oss reagerer på disse da :rolleyes:

lura 12-01-09 21:25

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 611285)
jeg er så heldig som bor 10 min ifra svergie, men ikke noe lavkarbo der nei..
synes det er utrolig vanskelig å få tak i!

bare å se på innhold i matvarene..mye karbofattig mat å få tak i:)bare ta seg god tid da man handler:)

Susse 12-01-09 21:28

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga (Innlegg 611454)
Ååååh. Takk for tips. Jeg skal innover til helgen igjen. Jippi!

Søøøte snille deg ! Om de ikke koster hysterisk mye kunne du kjøpt et par pakker til meg også ? Betaler så klart litt bensinpenger attåt og henter selv !

Sulphur 12-01-09 21:42

Sv: Harrytur til Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Susse (Innlegg 612268)
Søøøte snille deg ! Om de ikke koster hysterisk mye kunne du kjøpt et par pakker til meg også ? Betaler så klart litt bensinpenger attåt og henter selv !

Klart jeg kan. :) Bensinpenger, du liksom. Jeg skal jo dit uansett. :lol:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no