Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Søtsug (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52663)

Jammo 17-07-12 19:24

Søtsug
 
Hei

Hvordan kjemper du søtsuget? :) Hørt at hvis du spiser noe surt, pusser tennene får bort søtsuget. Men har du noen gode tips og råd? :dulte:

Marella77 17-07-12 20:46

Sv: Søtsug
 
Spis jevnt med riktig mat igjennom dagen. Drikk nok. Vær passe mett og vær aktiv!

Hehe...

shailene 18-07-12 00:19

Re: Søtsug
 
Ta deg en spisedag 1 gang i måneden, spis alt du har hatt lyst på, og spis til du blir skikkelig dårlig. Det gir dårlige assosiasjoner til maten du har sug etter (iallefall for min del). Ellers.. Sov nok. Spis noen få store måltider, istedet for mange små. Spis nok fett, og ikke for mye protein eller meieriprodukter. Drikk en stor kopp krydderte. Finn på noe å gjøre, annet enn å daffe foran tv'en.

Fancy 20-07-12 10:32

Sv: Søtsug
 
Slå deg selv! Neida.. Altså. Jeg kaldsvetta på det verste. Verre enn å kutte røyken... Jeg tok en shott med ublandet fun saft.. Da får du frysninger, brekninger, å det legger seg et slikt ekkelt belegg over alt i munnen av søtt å ekkelt. Blæh! Nei. Grusomt! Men det funket på de verste toppene :)

Jammo 20-07-12 16:55

Sv: Søtsug
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fancy (Innlegg 1368053)
Slå deg selv! Neida.. Altså. Jeg kaldsvetta på det verste. Verre enn å kutte røyken... Jeg tok en shott med ublandet fun saft.. Da får du frysninger, brekninger, å det legger seg et slikt ekkelt belegg over alt i munnen av søtt å ekkelt. Blæh! Nei. Grusomt! Men det funket på de verste toppene :)

Hmm. Får nesten prøve på det :)

Målselv 24-07-12 23:12

Sv: Søtsug
 
Som mange andre her inne er jeg nok en av de som har vært sukkeravhengig. Da jeg begynte med dette fikk jeg et råd: Tin en liten pose fråsne bringebær, tilsett sukrin og litt fløte etter creme fraich. Dette gledet jeg meg til hver kveld. Da ble dagen lettere å komme gjennom. Bringebær har kun 4 g karbo pr. 100 g.
Nå får jeg ikke dette søtsuget så ofte lengre :p

Yrla 24-07-12 23:44

Sv: Søtsug
 
Når jeg leste dette kom det ned i hodet mitt: tran. Jeg kan ikke huske å ha lest eller hørt det noe sted så jeg googlet søtsug og tran og så at flere har anbefalt det mot søtsug:)

Jammo 25-07-12 07:13

Sv: Søtsug
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1369013)
Når jeg leste dette kom det ned i hodet mitt: tran. Jeg kan ikke huske å ha lest eller hørt det noe sted så jeg googlet søtsug og tran og så at flere har anbefalt det mot søtsug:)

Tar Omega-3 kapsler ;) Takk for råd :)

Jammo 25-07-12 07:15

Sv: Søtsug
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Målselv (Innlegg 1369005)
Som mange andre her inne er jeg nok en av de som har vært sukkeravhengig. Da jeg begynte med dette fikk jeg et råd: Tin en liten pose fråsne bringebær, tilsett sukrin og litt fløte etter creme fraich. Dette gledet jeg meg til hver kveld. Da ble dagen lettere å komme gjennom. Bringebær har kun 4 g karbo pr. 100 g.
Nå får jeg ikke dette søtsuget så ofte lengre :p

Nam :D Bringebær er en av de beste bærene jeg vet om :) Fikk lyst på det nå :sikle:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no