Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Karboblokker? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54321)

Johannebn 17-04-13 22:05

Karboblokker?
 
Har begynnt på lavkarbo for to uker siden og er veldig fornøyd med resultatet så langt! :)
Desverre er det slik at av personlige grunner er jeg nødt til å spise pizza med skolen, og ja jeg er NØDT.. Er ekstremt streng med meg selv og har prøvde alle mulige måter å slippe unna karbomat.. Men jeg lurer på, siden jeg MÅ spise karbomat, har dere noen erfaringer med karboblokkere? Pris? Hvor kan man kjøpe det? Er veldig keen på sånn gratis prøvepakke hvor man kun betaler porto :)
Sleng inn alle kommentarer! Men vil ikke høre noe om og IKKE bruke karboblokker (i det hele tatt), bare om de dårlige og bra produktene :)

Moogie 17-04-13 22:40

Sv: Karboblokker?
 
Du trenger ikke å høre ;) kan jo bare lese
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=karboblokkere

Dolsi 18-04-13 08:08

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Johannebn (Innlegg 1438078)
Har begynnt på lavkarbo for to uker siden og er veldig fornøyd med resultatet så langt! :)
Desverre er det slik at av personlige grunner er jeg nødt til å spise pizza med skolen, og ja jeg er NØDT.. Er ekstremt streng med meg selv og har prøvde alle mulige måter å slippe unna karbomat.. Men jeg lurer på, siden jeg MÅ spise karbomat, har dere noen erfaringer med karboblokkere? Pris? Hvor kan man kjøpe det? Er veldig keen på sånn gratis prøvepakke hvor man kun betaler porto :)
Sleng inn alle kommentarer! Men vil ikke høre noe om og IKKE bruke karboblokker (i det hele tatt), bare om de dårlige og bra produktene :)

Hvorfor i all verden må du spise pizza med skolen? Man kan jo velge å stå over det eller?

Imse 18-04-13 08:22

Sv: Karboblokker?
 
Dersom du kun vil høre om positive erfaringer så er det en relativ stor mulighet for få svar,det er ikke uten grunn at det ikke er mange tråder her som lovpriser karboblokkere.

Utrolig rar skole som tvinger elevene til å spise noe så usunt som pizza. Tror neppe de har lov til å tvinge deg.

Lich 18-04-13 09:33

Sv: Karboblokker?
 
Hvis du ikke greier å finne noen måte å snike deg unna den pizza , så foreslår jeg at du prøver å spise så lite som mulig,kast mest mulig bunn og spis så lite karbo som mulig i resten av maten den dagen.Spis noe bra før Pizza så du er mett og blir mindre fristet.
Noen ganger havner man i situasjoner det er vanskelig eller flaut ,å vikle seg ut av,da må man gjøre det beste ut av det.
Har ingen personlige erfaringer m karboblokker,men har hørt venner si at det bare er penger ut av vindu.
Lykke til :)

TrillTrall 18-04-13 10:03

Sv: Karboblokker?
 
Jeg har veldig liten tro på at du er NØDT til å spise pizza på skolen (så ofte at det ødelegger for deg). Ta med deg noe selv i stedet. Hvorfor er du NØDT til å spise dette da? Hva med de som er allergiske mot melkeprodukter som osten? Eller som har cøliaki og ikke kan spise vanlig pizzabunn? Eller ikke tåler tomat som i sausen?

Johannebn 19-04-13 09:38

Sv: Karboblokker?
 
Til dere som lurer på hvorfor jeg er nødt til å spise det er det fordi vi har svært dårlig klassemiljø, og jeg blir fyrst ut. Derfor sier lærerne at det er viktig å være mest mulig lik de andre i tidene framover...
Men det er ikke det som skal diskuteres! Noen andre som har erfaringer med karboblokkere? :)

Kula 19-04-13 10:14

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Johannebn (Innlegg 1438078)
Men vil ikke høre noe om og IKKE bruke karboblokker (i det hele tatt), bare om de dårlige og bra produktene :)




Problemet er at det ikke finnes ett eneste produkt på markedet som har en bevist effekt i det hele tatt. Whatsoever! Karboblokker er rett og slett et lureprodukt uten virkning.

Her er en link til Kostdoktorns test av et av disse produktene:

http://www.kostdoktorn.se/att-blocke...lucosanol-test


-

Lillemy71 19-04-13 10:53

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Johannebn (Innlegg 1438353)
Til dere som lurer på hvorfor jeg er nødt til å spise det er det fordi vi har svært dårlig klassemiljø, og jeg blir fyrst ut. Derfor sier lærerne at det er viktig å være mest mulig lik de andre i tidene framover...
Men det er ikke det som skal diskuteres! Noen andre som har erfaringer med karboblokkere? :)

Har du mulighet til å lage egen pizza og ta med? Jeg forstår at du ikke har lyst og ta den diskusjonen, men jeg bare tenkte på om det kunne finnes alternative løsninger til karboblokkere som har lite eller null effekt.

TrillTrall 19-04-13 11:00

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Johannebn (Innlegg 1438353)
Til dere som lurer på hvorfor jeg er nødt til å spise det er det fordi vi har svært dårlig klassemiljø, og jeg blir fyrst ut. Derfor sier lærerne at det er viktig å være mest mulig lik de andre i tidene framover... Men det er ikke det som skal diskuteres!

Jeg diskuterer det allikevel. Det var da et vanvittig dårlig råd fra lærernes side. Hva med å få de andre til å skjønne at vi alle ikke er like?!

Imse 19-04-13 11:08

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1438368)
Jeg diskuterer det allikevel. Det var da et vanvittig dårlig råd fra lærernes side. Hva med å få de andre til å skjønne at vi alle ikke er like?!

Utrolig dårlig lærer i allefall. Håper ikke mine barn får lærere som ikke kan støtte oppunder individet. I den virkelige verden er ikke alle like.

Dolsi 19-04-13 11:43

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Johannebn (Innlegg 1438353)
Til dere som lurer på hvorfor jeg er nødt til å spise det er det fordi vi har svært dårlig klassemiljø, og jeg blir fyrst ut. Derfor sier lærerne at det er viktig å være mest mulig lik de andre i tidene framover...
Men det er ikke det som skal diskuteres! Noen andre som har erfaringer med karboblokkere? :)

Høres alldeles idiotisk ut. Du vil jo ikke lykkes med en lavkarbodiett desom du til stadighet må spise pizza på skolen. Hvorfor skal du ødelegge dagen din med å spise karbomat for å tilfredstille andre?
Tviler på at karboblokkere kan gjøre at du kan spise pizza uten at det ødelegger dietten din. I såfall kan jo alle bare spise karbomat for så å ta karboblokkere :)

Georgine 19-04-13 11:59

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Johannebn (Innlegg 1438353)
Til dere som lurer på hvorfor jeg er nødt til å spise det er det fordi vi har svært dårlig klassemiljø, og jeg blir fyrst ut. Derfor sier lærerne at det er viktig å være mest mulig lik de andre i tidene framover...
Men det er ikke det som skal diskuteres! Noen andre som har erfaringer med karboblokkere? :)

Dette høres vondt og vanskelig ut. :klem:

Det første jeg tenkte på er at du nå blir dobbelt straffet for ingenting du har gjort: 1: Du blir fryst ut og 2: Kostholdet ditt blir ødelagt for å prøve å bli akseptert.

Lærerne har kommet med et dårlig råd, men det er lett å sitte og si at du bør droppe å spise den pizzaen når man ikke vet hvordan skolehverdagen din er, samtidig som det er dumt at du lar de påvirke maten din og.

Karboblokker virker ikke så det er ikke veien å gå. Du bør tenke over om du skal la de som behandler deg dårlig skal få ha makt over helsa di også.

BenteR 19-04-13 15:27

Sv: Karboblokker?
 
Jeg antar at man ikke spiser pizza daglig, så da er det vel bare og forsyne seg med et lite stykke de få dagene dette skjer, og heller redusere karbohydratene resten av dagen?
Eller gjøre som jeg gjør; forklare at jeg tåler ikke mel, og derfor lar jeg bunnen være og spiser bare resten :)

Annala 20-04-13 06:36

Sv: Karboblokker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1438433)
Jeg antar at man ikke spiser pizza daglig, så da er det vel bare og forsyne seg med et lite stykke de få dagene dette skjer, og heller redusere karbohydratene resten av dagen?
Eller gjøre som jeg gjør; forklare at jeg tåler ikke mel, og derfor lar jeg bunnen være og spiser bare resten :)

Akkurat dette tenkte jeg også :) Ingen kan si noe på at du ikke tåler hvetemel. Og hvis dere lager denne pizzaen selv, kan du jo lage med deg en lavkarbopizza. Oppskrift finner du her på oppskriftsforumet. Lykke til med å bedre klassemiljøet og din vektnedgang :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no