Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6582)

Jonolm 29-11-11 18:49

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Hvordan fungerer Lavkarbo-diet egentlig?

Rin 30-11-11 06:52

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jonolm (Innlegg 1258810)
Hvordan fungerer Lavkarbo-diet egentlig?

Hei! Nå er du inni en tråd som er laget for å dele historier, da kan det hende at ikke så mange ser spørsmålet ditt. Hvis du lager en tråd i for eksempel introduksjons-delen av forumet, får du nok et større publikum. :)

Du trenger ingen spesielle greier for å spise lavkarbo. Om du vil følge Atkins, trenger du egentlig bare boka, sånn at du kan lese litt om hvordan og hvorfor (og den kan nok lånes på biblioteket) - men du trenger absolutt ingen rare spesielle produkter.

Her er en brosjyre som kjapt oppsummerer lavkarbo
.

shickabang 21-02-12 20:53

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Hei folkens!

Har lest gjennom denne tråden, og må virkelig si at jeg er utrolig imponert hva folk kan få til, og det veldig inspirerende å lese alle de flotte historiene dere deler!

Tenkte å dele min historie med dere :)

Jeg er en 27 år gammel mann fra Oslo, som hele livet har vært aktiv innen flere idretter. Jeg har hatt en "driftsvekt" på ca 84 kg i snitt siste årene" Men siste 2,5 årene har jeg vært ute pga. skader og i den perioden ble det mye sofa og kostholdet gikk rett vest.

Jeg endte opp med å bli en sofapotet som på det meste veide 114,7 kg!

Men i fjor høst fikk jeg en åpenbaring når jeg sto foran speilet på badet en morgen, og tenkte: "Dette... er ikke kroppen jeg skal ha"

Jeg leste meg derfor opp på ulike kosthold/livsstiler og valget falt på Lavkarbo.

Jeg har gått kontinuerlig på lavkarbo siden midten av september i fjor, og har hatt korte "av-perioder" med 1 - 2 dagers avbrekk.

Har trent en god del variert, bl.a. spinning, løping, kettlebells, og styrke. Jeg er en aktiv syklist så bruker mye av tiden om sommeren på sykkelsetet.

Totalt har jeg sålangt gått ned 16,7 kg, og er ikke mange kiloene unna å treffe idealvekta på 84 kg.

Har merket bare positive effekter av lavkarboen, med bedre appetitt, søvnkvalitet, og generell bedring av livskvaliteten. Jeg er sinnsykt motivert og gleder meg virkelig til fortsettelsen :D

mayliss1979 04-07-12 00:09

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Blir veldig inspirert av å lese her, så flinke alle er!

Min historie er såvidt påbegynt føler jeg, enda jeg startet i mars 2011. GR-kurs helt frem til høsten 2011 hvor jeg var i en ulykke og ble sengeliggende en stund, måtte også gå lenge med kneskinne og kunne ikke trene som normalt. På GR-kurset klarte jeg å miste noen kg men jeg var sulten HELE tiden...

Etter jul har jeg for alvor startet opp trening av kneet som ble ødelagt og samtidig forsøkt å tenke over hva jeg stapper i meg. Jeg glir mer og mer over til lavkarbo enda jeg er ikke der helt - men siden mars 2011 har jeg mistet 13kg.

Håper på enda flere og er i gang med å skaffe meg mer lærdom og info om lavkarbo for å kjøre igang for alvor. Elsker å teste oppskrifter med min kjære nabo som går på lavkarbo så jeg håper og tror dette blir bra! Får oppdatere historien om noen mnd ;)

06G 15-09-12 17:50

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Kom hjem etter et år på folkehøyskole, og fant ut at det ikke var greit å veie 140 kilo lengere. Begynte på 0 karbo diett dagen jeg kom hjem, og brukte den støvete tredemølla vi hadde hver dag. Var for tung til å jogge på den, så jeg gikk ca 30 minutter hver dag. Etter et par måneder følte jeg meg mer komfertabel med å jogge, å det var noe av det mest fantastiske jeg har gjort. Endorfiner i øst og vest, sør og nord, venstre og høyre, fram og bak. Ble avhengig av "rusen" og jogga hver dag. Hadde ikke guts nok til å veie meg, pun intended, før et år etterpå. Stilte meg på vekta hos legen og besvimte nesten da jeg fant ut at jeg hadde tatt av 50 kilo.

Nå har jeg gått over til lavkarbo og prøver å holde aktiviteten oppe så mye som mulig :)

knuttien 08-01-13 20:06

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Jeg startet på lavkarbo 1.september. Målet var å gå ned 10 kg.
Gikk ned 13 kg på to måneder. Da levde jeg strengt på under 20 gram karber per dag.
I november og desember har jeg hatt rolig opptrapping av karbonivået og ligger nå på rundt 100 gram karber per dag. (I jula opp mot 150 gram karber per dag)

Vekten har vært stabil de siste to månedene, og jeg er veldig fornøyd så langt.

Jeg har ikke trent noenting på disse månedene - men nå som jeg bikker 100 gram karber per dag bør jeg begynne å trene litt snart - så får se om jeg klarer å rote frem litt motivasjon. Ellers storfornøyd med lavkarbo! :)

Barone 07-02-13 14:07

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Jeg la om kostholdet for ca 2 år siden nå, gikk ned 26, gikk opp 4 (nå i og etter jul), og står nå bom fast :eek:
Men gir ikke opp. Skal ned de siste 5 jeg også.

Det magiske tallet FEM :D Stå på :o

Metal_Barbie 21-06-14 22:24

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Heisann=) Jeg vil bare dele et blogginnlegg med dere her inne og kanskje være til motivasjon og inspirasjon

http://anjasfitnessfigth.blogg.no/14...g_hvordan.html

Det har vært noen harde tre år men jeg har kommet så langt! Og det er jeg kjempe stolt av!

Photobscura 22-06-14 11:41

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie (Innlegg 1488947)
Heisann=) Jeg vil bare dele et blogginnlegg med dere her inne og kanskje være til motivasjon og inspirasjon

http://anjasfitnessfigth.blogg.no/14...g_hvordan.html

Det har vært noen harde tre år men jeg har kommet så langt! Og det er jeg kjempe stolt av!

Linken fungerer ikke ...

Metal_Barbie 23-06-14 11:41

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1488966)
Linken fungerer ikke ...

Prøvde å fikse den :)

Henri85 23-06-15 21:42

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie (Innlegg 1489047)
Prøvde å fikse den :)

Den fungere nå :)

Kjempe bra jobba med slankingen:) keep up the good work

OI jeg så ikke på datoen men det er jo 1.år siden noen skrev noe her i tråden hahe


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no