Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Boliglån ved aap penger? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51290)

kamp 12-03-12 18:01

Boliglån ved aap penger?
 
Er det noen form for muligheter å få lån til bolig når man har AAP?
evt hvor mye kan man få låne?

Har vel ca 10 000kr i mnd utbetalt..

Photobscura 12-03-12 18:04

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Jeg vet ikke så mye om banklån, men husbanken kan jo være aktuell i din situasjon. Men det spørs jo også hvor lenge du har vært såkalt vanskeligstilt. Mottar du bostøtte?
Sjekk her om du finner noe relevant info. :)

Rin 12-03-12 18:05

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Jeg ville vel sjekka med husbanken for å høre om mulighetene for lån/tilskudd - hvor "lett" det er å få avhenger av kommunen, tror jeg. Usikker på hvordan det er med AAP, har bare utforsket dette i forhold til ung ufør. :cool:

kamp 12-03-12 20:11

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1314496)
Jeg vet ikke så mye om banklån, men husbanken kan jo være aktuell i din situasjon. Men det spørs jo også hvor lenge du har vært såkalt vanskeligstilt. Mottar du bostøtte?
Sjekk her om du finner noe relevant info. :)

bor hjemme foreløpig så ingen bostøtte ;)
er foreløpig ikke plan om jobb med lønn før kanskje 2016..

Photobscura 12-03-12 20:12

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1314583)
bor hjemme foreløpig så ingen bostøtte ;)
er foreløpig ikke plan om jobb med lønn før kanskje 2016..

Da synes jeg du skal ta deg en prat med Husbanken. :) De er til for å hjelpe vanskeligstilte med den type etablering. :)

kamp 12-03-12 20:25

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1314587)
Da synes jeg du skal ta deg en prat med Husbanken. :) De er til for å hjelpe vanskeligstilte med den type etablering. :)

ok ;)

Echo 13-03-12 10:11

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Det er godt mulig at kommunen du bor i kan gi et boliglån for unge førstegangs kjøpere også. Du kan jo høre med kommunen om de har noe sånt.:)

Tone-Rose 13-03-12 11:12

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Snakke med kommunen din, er de som gir ut startlån, etableringslån etc... Er kommunen som tar seg av slike søknader, også tar de det videre til Husbanken, er ikke du som privatperson som søker gjennom husbanken, men altså kommunen din.... så ta en prat med din kommune om dette, eller last ned søknad på kommunens hjemmeside og søk direkte der...

Hamster59 13-03-12 12:13

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Hvis du har et ok kundeforhold til en lokal bank, så snakk med dem. De kan ofte være vel så fleksible enn statlige banker. Man kan få lengre nedbetalingstid og dermed lavere terminer. Dette blir litt dyrere totalt sett, men er til å leve med når økonomien er trang. Dessuten får man trekke fra rentene på selvangivelsen, slik at skatten reduseres litt. Lykke til!

Nix 13-03-12 18:47

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1314494)
Er det noen form for muligheter å få lån til bolig når man har AAP?
evt hvor mye kan man få låne?

Har vel ca 10 000kr i mnd utbetalt..

Hei. AAP defineres som "midlertidig inntekt" og det er dermed liten sjanse for å få lån. Jeg søkte da jeg gikk på aap og fikk blankt avslag hos kommunen.

VSB 13-03-12 19:58

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
En jeg kjenner sliter og. Vil selge og kjøpe mindre, altså bytte et eksisterende lån med et mindre, men selv det, som er logisk og burde være en fordel for begge parter, er vanskelig....

Funderer selv over dette, da vi er en i full jobb og jeg har aap... Mulig vi trenger i løpet av et par år, men kan jo håpe jeg kommer i jobb innen den tid da...

senka 14-03-12 00:46

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Jeg har også provd via Husbank,men fikk avslag,egentlig kunne få lån,men det ble så lite av penger,at ikke kunne kjøpe noe.Men jeg fikk kommunal bolig,pga sykdom.Du må ta kontakt med dem.

Notabella 14-03-12 09:58

Sv: Boliglån ved aap penger?
 
Samboeren har fast jobb og jeg app. Da vi spurte om huslån fikk vi beskjed om at mine app penger ikke telles som en inntekt...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no