Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   South Beach (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Falafel greit på SB? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23119)

Birte 11-01-09 22:25

Falafel greit på SB?
 
Jeg lurer på om det går greit i spise falafel i fase 1 på south beach dietten? Jeg tenker da på slik falafel man får kjøpt på kebabsjapper, og isåfall i pitabrød, slik at jeg bare spiser det inni, ikke brødet. Og uten mais, og lite dressing.

noen som vet?:P

quebec 15-01-09 15:23

Sv: Falafel greit på SB?
 
er du sikker på at det er rent kjøtt?
jeg er ingen ekspert på falafel, men hvis det er sånn som man putter ting og tang i.....så hadde ikke jeg valgt det.
men rent går flotters.
hvilken dressing er det?
poenget med fase en er klar, det er derfor den kan være tøff, og det skriver jo forfatteren også i boka, at en liten unnasluntring kan ødelegge det gode vekttapet som man kan oppnå i fase en.
du må nesten spørre deg selv om det er verdt det, hvis du er usikker på om det går an, om kjøttet ikke er tilsatt sukker(pleier man det ?) så hadde jeg styrt unna :)
om to uker så er fase en over :)

martefie 15-01-09 17:44

Sv: Falafel greit på SB?
 
Jeg hadde holdt meg unna falafel, selv om det er kikerter (husker ikke om det er lov i fase 1), ene og alene på grunn av at de er frityrstekt. Frityrfett er IKKE sunt.

Birte 17-01-09 18:52

Sv: Falafel greit på SB?
 
ok, takk for svar:)

falafel er forresten vegetar-kebab

Photobscura 17-01-09 22:10

Sv: Falafel greit på SB?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av quebec (Innlegg 616120)
er du sikker på at det er rent kjøtt?
jeg er ingen ekspert på falafel (...)

Nei, du er ingen ekspert på falafel :p, det er nemlig vegetarmat, laget av kikerter, persille, kummin, koriander, løk og hvitløk.

Photobscura 17-01-09 22:11

Sv: Falafel greit på SB?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Birte (Innlegg 618979)
ok, takk for svar:)

falafel er forresten vegetar-kebab

Om du dropper kebab-ordet, så er vi enige ;)

quebec 28-01-09 17:51

Sv: Falafel greit på SB?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 619262)
Nei, du er ingen ekspert på falafel :p, det er nemlig vegetarmat, laget av kikerter, persille, kummin, koriander, løk og hvitløk.


hehehehe, nei det ante meg ja :p

Mellon 30-01-09 22:55

Sv: Falafel greit på SB?
 
Jeg steker mine falafel jeg, er det lov da? Med salat og rømme er det jo digg :D

Photobscura 31-01-09 09:16

Sv: Falafel greit på SB?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 634363)
Jeg steker mine falafel jeg, er det lov da? Med salat og rømme er det jo digg :D

Det spørs jo akkurat hva du spiser ellers, da. Kikerter har lav GI/GB og er perfekt på et mer Fedon-rettet kosthold.

Hva steker du dem i? Den klassiske måten, med å fritere i en finger olje er ikke så veldig lurt.

Mellon 02-02-09 21:00

Sv: Falafel greit på SB?
 
Steker dem i pannen med rapsolje. Blir til at de faller litt fra hverandre, men er super gode. Har salat og rømme til. Lurer på om de kan stekes i ovnene, det burde jo gå. Steker jo kjøttboller i ovnen, så falaffel burde gå greit det og eller...

quebec 10-03-09 06:39

Sv: Falafel greit på SB?
 
hvor får man kjøpt falafel, er det sånn ferdig opplegg, bare til å steke???


litt grønn her altså :)

Mellon 10-03-09 12:36

Sv: Falafel greit på SB?
 
Jeg lager falafel selv jeg, maler opp kikerter med hvitløk, løk. Skal teste ut å steke dem i ovenen tror jeg. Hadde helt glemt disse og har jo to bokser med kikerter i skapet som skriker etter å bli brukt. God kosemat med rømme og salat til.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no