Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Pcos og lavkarbomeny (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40535)

Isprinsessen 10-02-11 17:18

Pcos og lavkarbomeny
 
Er det noen her som har gode lavkarbomeny forslag for Pcos, eller evt linker til hvor jeg kan finne det? Er ny i gamet, og det er jo så mye på nettet om dette.
Jeg har startet på Synarela i dag, kan jeg spise lavkarbo når jeg er i gang?

HildeS 27-02-11 21:37

Sv: Pcos og lavkarbomeny
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen (Innlegg 1026685)
Er det noen her som har gode lavkarbomeny forslag for Pcos, eller evt linker til hvor jeg kan finne det? Er ny i gamet, og det er jo så mye på nettet om dette.
Jeg har startet på Synarela i dag, kan jeg spise lavkarbo når jeg er i gang?

Ingen gode svar hadde du fått gitt, og jeg har ingen å gi deg heller.
Er ute etter samme svar som deg, og skal forøvrig snart i forsøk selv. Forøvrig uten synarela.
Tror helt sikkert du kan spise lavkarbo under både nedregulering og stimulering.

arnakristin 27-02-11 21:43

Sv: Pcos og lavkarbomeny
 
Hei,
Hva dere skal spise kommer ann på i hvilken ende av lavkarboskalaen dere legger dere på, det finnes ingen egen variant for dere med pcos. Et fint sted å begynne å lese, innholder også linker til masse oppskrifter. Til alle nybegynnere på lavkarbo...

Klara 10-03-11 18:43

Sv: Pcos og lavkarbomeny
 
Har lest rundt om at lavkarbo a la Fedon er greit under forsøk og graviditet, kanskje det er et sted å starte?

Har også PCOS, og håper på å komme i gang med forsøk i løpet av våren.
Tenkte det var lurt å starte med lavkarbo og videre utredning av PCOS'en, for å legge forhold best til rette for IVF.
Jeg er også helt nybegynner, har lest dr. Hexebergs "Frisk med lavkarbo" og rundt om på forumet her. Anbefaler boka, lettfattelig, samtidig som den er grundig. Holder på å trappe ned til lavkarbo, og skal ikke gå ned noe. I dag er jeg på ca 90 karber, tenker meg ned til 70.
Ellers leste jeg på PCOS-delen av forumet at vi PCOS'ere bør ligge unna soyaprodukter, fordi det tøyser med hormenene...

Cherry 17-03-11 11:43

Sv: Pcos og lavkarbomeny
 
Har lest forskningsartikler som tyder på det at generelt lavkarbo øker fertiliteten, men størst effekt hadde de som fikk fettet fra de såkalte sunne fettkildene, som avocado, nøtter og fisk, og ikke fra melkeprodukter og kjøtt. Bare sånn FYI.

Klara 17-03-11 14:47

Sv: Pcos og lavkarbomeny
 
Hm, interessant, Cherry!
*går for å gnage på en avocado*

surflover 18-03-11 21:14

Sv: Pcos og lavkarbomeny
 
abbonnerer på denne;)

Lavkarbo fordi jeg vil ned noen kilo, har pcos og ønsker å bli gravid.

Julie 18-03-11 22:36

Sv: Pcos og lavkarbomeny
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1058977)
Har lest forskningsartikler som tyder på det at generelt lavkarbo øker fertiliteten, men størst effekt hadde de som fikk fettet fra de såkalte sunne fettkildene, som avocado, nøtter og fisk, og ikke fra melkeprodukter og kjøtt. Bare sånn FYI.

Ikke det at jeg ønsker barn sånn enda (eller i det hele tatt, egentlig :p) men jeg uffer meg stadg over at jeg ikke liker verken avocado, nøtter eller fisk... mens melkeprodukter og kjøtt, derimot, kan jeg spise "grenseløst" av... :rolleyes:

Det skal ikke være lett, nei! :geip:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no